علمی و پزشکی

در وسایل نقلیه عمومی سکوت کنید!

برخی از کارشناسان و مقامات اسپانیایی مردم را ترغیب کرده اند که در اتوبوس ها و مترو ساکت بمانند ، زیرا هرچه کمتر صحبت کنید ذرات کمتری از دهان شما خارج می شود و احتمال شیوع ویروس کمتر می شود.

به گزارش ایران تودی ، شما متوجه شده اید که از زمان شروع ویروس کرونا تاکنون مردم در حمل و نقل عمومی کمتر صحبت می کنند. این سکوت به ویژه در ساعات شلوغی که اتوبوس ها و قطارها پر هستند و مسافران نیز گاهی کوتاه می شوند ، قابل توجه است.

اکنون ، در اسپانیا ، برخی از مقامات ، از جمله یک وزیر در بارسلونا ، پیشنهاد داده اند که مسافران نباید در اتوبوس یا مترو صحبت کنند. این پیشنهاد به این دلیل ارائه می شود که در اسپانیا مانند سایر کشورها استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است.

با این حال ، این مقامات با تأکید بر اینکه این یک دستور یا تعهد نیست ، بلکه فقط یک توصیه است ، مردم را به سکوت در حمل و نقل عمومی فراخواند.

این استدلال این افراد است به طور طبیعی ، فردی که صحبت نمی کند ذرات وابسته کمتر موجود در هوا را از بین می برد.

ارتباط بین صحبت بلند و وقوع ویروس

به دلیل سر و صدای این وسایل نقلیه ، اتوبوس ها و قطارها به طور کلی شلوغ و پر سر و صدا هستند. به همین دلیل ، کسانی که در آنجا صحبت می کنند ناخودآگاه بلندتر و گاهی بلندتر فریاد می زنند ؛ چه تلفنی و چه حضوری.

ماریا کروز ، محقق شورای عالی تحقیقات علمی در اسپانیا ، تأیید کرد که سکوت بهترین راه برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است.

به گفته وی ، بین بلندی گفتار و تعداد ذرات انداخته شده در هوا رابطه مهمی وجود دارد. جیغ ، 50 برابر بیشتر از میزان خاموش ، ذرات معلق در هوا می فرستد. بنابراین بهترین کار “سکوت کردن” است.

مطالعه ای که در اواخر سپتامبر توسط دانشگاه مون پلیه منتشر شد ، تأثیرات گفتار بر شیوع ویروس را نیز نشان می دهد. نتیجه این است که قطرات کوچکی که هنگام صحبت پراکنده می شوند می توانند به راحتی تا دو متر با زاویه 40-50 درجه از دهان گوینده حرکت کنند. هرچه بیشتر صحبت کنید و از حروف بیشتر استفاده کنید ، تأثیر آن بیشتر می شود.

تهویه هوا برای مقابله با ذرات معلق

آنچه ثابت شده این است که تهویه هوا در جلوگیری از آزاد شدن ذرات معلق که استنشاق کرده و در اطراف پراکنده می کنیم بسیار م effectiveثر است. یک ماه پیش ، آژانس محیط زیست آلمان نصب متر دی اکسیدکربن در ساختمانهای عمومی را برای ارزیابی بهتر خطر انتشار ویروس توصیه کرد.

طبق گفته متصدیان مترو در کلانشهرهای اسپانیا کاتالونیا و بارسلونا ، کولرها هر دو و نیم دقیقه هوای داخل مترو را کاملاً تغییر می دهند. اما مسئله این است که مترو و اتوبوس بسیار کمی به چنین سیستمی مجهز شده اند.

به گفته دویچه وله ، توصیه های “سکوت” در میان مردم اغراق آمیز به نظر می رسد ، اما در شرایط فعلی اغراق بد نیست. هدف این است که به هر طریقی که ممکن است احتمال ویروس در ویروس کم باشد.

انتهای پیام