اجتماعی

دخیل کردن مردم در مدیریت شهری مهمترین پروژه شهرداری تهران/تعیین پروژه‌های توسعه محلی توسط مردم

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: پروژه‌های توسعه محلی با نظر مردم اولویت‌بندی می‌شوند.

به گزارش ایران تودی، مجید باقری در این باره گفت: قرار است بودجه پروژه‌های توسعه محلی به طور کامل با نظر مردم تعیین شود؛ این پروژه‌ها خروجی جلسات قرار خدمت، تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۷ پلاس، جلسات نخبگانی محلات و طرح رصد مناطق است که ابتدا غربال می‌شوند، زیرا ما پروژه‌هایی را به نظرخواهی مردم خواهیم گذاشت که اطمینان به انجام پذیر بودن آن‌ها داشته باشیم.

معاون شهردارتهران در گردهمایی تبیین طرح بودجه ریزی مشارکتی برای تحقق مردم سازی اداره شهر گفت: به شورای ششم قول داده‌ایم تا پایان سال لایحه بودجه را آماده کنیم؛ یکی از بخش‌های مهم بودجه پروژه‌های توسعه محلی است.
باقری با اشاره به این نکته که قرار است بودجه پروژه‌های توسعه محلی به طور کامل با نظر مردم تعیین شود، افزود: این پروژه‌ها خروجی جلسات قرار خدمت، تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۷ پلاس، جلسات نخبگانی محلات و طرح رصد مناطق است که ابتدا غربال می‌شوند، زیرا ما پروژه‌هایی را به نظرخواهی مردم خواهیم گذاشت که اطمینان به انجام پذیر بودن آن‌ها داشته باشیم. تاکنون نیز غربال‌گری پروژه‌های ۱۳ منطقه انجام شده‌ است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: پروژه‌ها در سایت به تفکیک مناطق و محلات بارگذاری خواهند شد و سپس از شهروندانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، شاغل هستند و یا زیاد رفت و آمد دارند سوال خواهد شد که از نظر آن‌ها کدام پروژه‌های توسعه محلی باید در اولویت قرار گیرند.

باقری در ادامه با بیان این‌که قرار نیست در این نظرسنجی از پتانسیل‌های خارج از مجموعه شهرداری تهران استفاده شود، تصریح کرد: به سرانجام رساندن حدود ۴۰۰ پروژه توسعه شهری اجتناب ناپذیر است و برای انجام آن از مردم نظر خواهی صورت نخواهد گرفت اما در باقی موارد پروژه‌های توسعه شهری بنا داریم از حداقل ۵۰۰ هزار نفر و حداکثر یک میلیون شهروند تهرانی از تاریخ سوم تا ۱۳ دی ماه نظرخواهی کنیم.

باقری در ادامه افزود: برای این نظر سنجی، همکاران ما در بخش اجتماعی و فرهنگی با فعالین مساجد و هیئات محلات ارتباط گرفته و از ظرفیت آنها در پیشبرد کار استفاده خواهند کرد؛ همچنین بخشی از این نظرسنجی با همراهی سازمان های تابعه شهرداری و ایستگاه‌های مترو به سرانجام می‌رسد.

بر اساس گزارش معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، وی در پایان سخنان خود بیان کرد: شهردار تهران معتقدند این پروژه و دخیل کردن مردم در مدیریت شهری و کسب نظرات آنها در پروژه های توسعه محلی مهم‌ترین پروژه شهرداری است.

انتهای پیام