علمی و پزشکی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

به گزارش عصر ایران به نقل از شفاف ، “خبر خوب این است که گزینه های مختلف درمانی برای افرادی که از پف چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را در خانه درمان کنند.” کردن.

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک شوند ، از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این امر باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – متورم می شوند.

هنگامی که به ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم کاملاً متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات ، هنگامی که فردی از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، مردمک چشم متورم می شود. در این حالت ، شما باید بلافاصله با یک چشم پزشک مشورت کنید. در مواقع دیگر ، پلک ها متورم می شوند و نیاز به درمان دارند ، اما باید بلافاصله با یک چشم پزشک مشورت کنید.

ورم ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مربوط به آلرژی از جمله اگزما (بثورات پوستی ناشی از آلرژی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند کار یک فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم را دشوارتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– میسوزه

– خارش

– اشک

احساس چیزی خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است دچار این موارد شوید: عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی ، سردرد سینوسی ، که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید که دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود با حیوان خانگی خود در فضای باز ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک را کاهش دهید. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر شما به طور مکرر به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید – پلک های شما متورم است و چشم هایتان آب دار است – و هیچ سرنخی در مورد آلرژن عامل ایجاد این بیماری ندارید ، توصیه می شود با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. پزشک می تواند حساسیت شما را تشخیص دهد و بنابراین زمان بروز علائم را پیش بینی می کند.

متخصص آلرژی می تواند به ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی کمک کند که خطرات مرتبط با التهاب ملتحمه آلرژیک و سایر آلرژی ها را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه چیزی است که علائم شما را تحریک می کند ، ممکن است توصیه کند در ساعات خاصی از روز که بالاترین گرده گیاه است در خانه بمانید. با ایجاد تغییر در برنامه روزانه ، علائم شما بدون استفاده از دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است ابتدا مصرف آنتی هیستامین را توصیه کند ، اگرچه ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمک چندانی نکند. علائم چشم بسیار دشوار است. به همین دلیل ، پزشک شما ممکن است استفاده از قطره های چشمی با نسخه و نسخه های بدون نسخه را توصیه کند.

اگر علائم شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج مقاومت بدن شما را در برابر مواد حساسیت زا افزایش می دهد. اما این احتمالاً لازم نیست. در صورت عدم وجود مواد حساسیت زا ، علائم آلرژی در چشم ممکن است به طور کامل بهبود یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه به احتمال زیاد با از بین بردن علت علائم خود را بهبود می بخشید ، اما در صورت بروز هرگونه علائم ناراحت کننده ، از مشاوره با پزشک دریغ نکنید. اگر مردمک شما به جای پلک متورم شده است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر احساس درد در مردمک چشم خود دارید یا درد شدیدی در اطراف چشم دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند مشکلات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.