عمومی

خط فقر و مناقشات سیاسی بدون کرانه

افزایش غیر منطقی نیازهای روزمره مردم در ماه های اخیر ؛ بسیاری از خانواده های محروم غذای گرم مانند گوشت ، برنج ، تخم مرغ ، لبنیات ، لوبیا ، کره و … می خورند. از روی میز انداخته شد. داروها ، محصولات بهداشتی ، پوشاک و از همه مهمتر هزینه های مسکن و اجاره نیز گران است و تقارن قیمت ها و تاج که باعث بسته شدن یا ضعیف شدن بسیاری از مشاغل می شود ، مشکلات مردم را بدتر می کند.

در چنین شرایطی – که مردم انتظار دارند اتحاد ، همدلی و نگرانی مشترک نیروهای کشور برای حل مشکلات معیشتی خود باشد – به مردم آسیب برساند. تقابل سیاسی بی پایان و بی نتیجه بین نیروهای کشور و تمسخر مقامات عالی رتبه در مجامع عمومی تلاش برای حل مشکلات نمایندگان مردم از طریق تبعیض و فساد در دستگاه های حاکمیتی ، همراه با تخصیص اقساط ، ودیعه مسکن و وام است.

رقابت بین جریان های سیاسی در جریان انتخابات امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است ، اما پس از به قدرت رسیدن جریان های سیاسی ، مردم انتظار دارند رقابت برای حل معضلات اجتماعی به دوستی و هم افزایی تبدیل شود ، به ویژه اگر نیروهای کشور در دست جریان ها باشند. اگر سیاست متفاوت باشد ، متحد شدن حول منافع ملی و حل مشکلات مردم بیشتر ضروری خواهد بود و اگر به این شرایط خاص منطقه ای و جهانی ، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن اضافه کنیم ، این هم افزایی یک نیاز ملی خواهد بود. .

واقعیت این است که دود برخوردها و برخوردهای سیاسی برای عموم مشهود است و سرمایه اجتماعی کشور را دلسرد و ناامید می کند.

انتخابات زودهنگام و شروع بازی “من که بودم ، که هستم” می تواند سال آخر قدرت را – در یکی از سخت ترین شرایط – به جای تمرکز روی خدمت ، به یک سال تنش بی نتیجه تبدیل کند.

انتظار می رود دولت ، مجلس ، دادگستری و جنبش های سیاسی درون دولت تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل های منطقی مطابق با واقعیت های ملی و جهانی ، جلوگیری از کاهش ارزش ، جلوگیری از اختلافات سیاسی و تعرضات یکدیگر ، با وحدت و همدلی انجام دهند. تمرکز خود را روی پول ملی و قدرت خرید مردم ، خویشتنداری ، رویارویی واقعی و م withثر با تحریم های ظالمانه دشمن و مبارزه بی رحمانه ، ساختاری و بازدارنده علیه تبعیض و فساد بگذارید و سعی کنید از نظر اقتصاددانان و کارشناسان برای تحمل بار مشکلات معیشتی استفاده کنید. به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

فقر در حال افزایش است و تنها راه مبارزه با آن پایان دادن به درگیری های سیاسی و رسیدگی به مشکلات مردم است. باور کنید خیلی دیر است!

* این خاطرات در تاریخ 31 اکتبر در روزنامه اورشلیم منتشر شد.