بین الملل

حملات جدید حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای عصر امروز (چهارشنبه) از حمله حزب‌الله لبنان به چند موضع و پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایران تودی، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ساختمان مورد استفاده سربازان دشمن در مستعمره «آویویم» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادیم.

رسانه‌های عبری زبان نیز در این باره گزارش دادند بر اثر پرتاب یک موشک ضد زره از لبنان آتش سوزی در شهرک آویویم رخ داده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد: بعدازظهر امروز مجاهدین ما پایگاه «الصدح» را با گلوله‌های توپ به صورت دقیق هدف قرار دادند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.