بین الملل

حماس: هیچ ضربه و آسیبی به مقاومت وارد نشده است/این جنگ یک مانور کوچک بود

یحیی السنوار روز چهارشنبه در مصاحبه ای با رسانه های داخلی و خارجی شرکت کرد. وی با استقبال بی نظیر از مسجد الاقصی با استقبال بی نظیر از مردم بیت المقدس و مدافعان مسجد الاقصی ، مردم کرانه باختری و بالاتر از همه فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی در سال 1948 ، گفت که ساکنان 1948 جامعه صهیونیستی را برای همیشه شکست داد.

یحیی الصنوار از همبستگی بی سابقه فلسطینیان آواره در سایر کشورها و پشتیبانی رسانه های بین المللی از فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی ستایش کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره جنگ 12 روزه غزه صحبت كرد و ابتدا گفت كه مقاومت توانایی شلیك صدها موشك به دشمن صهیونیستی را در فاصله 100 تا 200 كیلومتر در دقیقه دارد. این در آخرین ساعات جنگ امکان پذیر است .300 موشک به تل آویو شلیک شد.

السنوار تأکید کرد که وقتی اشغالگران به مسجد الاقصی بی احترامی می کنند ، مقاومت با آهن ، آتش و گلوله صحبت می کند ، تا جهان بداند که مردانی هستند که از مسجد الاقصی حمایت می کنند.

بعداً یک مقام ارشد حماس به رژیم صهیونیستی گفت دشمن باید بداند آنچه در جنگ رخ داده یک مانور کوچک است و اگر بخواهد خود را نابود کند ، برنامه های خود را در اورشلیم اجرا می کند.

السنوار گفت: در مقاومت در سرزمین های اشغالی ، بیش از 10 هزار شهید وجود دارد که در صورت حمله دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی آماده عمل هستند.

وی شکست اطلاعات اسرائیلی در جنگ غزه را “وحشتناک” توصیف کرد و گفت: بر خلاف ادعای دشمن ، ما بیش از 500 کیلومتر تونل در نوار غزه داریم و خسارت وارده به آنها بیش از پنج درصد است. ” نه “

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه همچنین گفت: ارتش صهیونیستی به جز یک شهید بزرگوار نمی تواند فرماندهان اصلی مقاومت در غزه را ترور کند و تنها موفقیت آن تخریب خانه های غیرنظامیان و کشته شدن کودکان است.

یحیی السنوار سپس خطاب به مردم فلسطین پرسید که آیا آنها تصاویری از مردم عراق دیده اند که با اسلحه بیرون می آیند و از آرمان فلسطین دفاع می کنند؟ مردم فلسطین باید بدانند که مقاومت از آنها حمایت می کند.

وی اظهار داشت: در طول جنگ غزه هیچ توافقی با رژیم صهیونیستی حاصل نشده و آتش بس بدون قید و شرط و متقابل بوده و مردم اورشلیم و شیخ جراح اکنون باید از “کشتار شهرک سازی” آگاه باشند. مردم فلسطین باید آمادگی بیشتری برای دفاع از خود در داخل و خارج داشته باشند.

وی بحث در مورد طرفداران مقاومت خارجی و بازسازی غزه را آغاز کرد و در آغاز گفت: “ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت مالی ، تسلیحاتی و تجربه بسیار سپاسگزاریم.”

بعداً الصنوار گفت كه اگر مشكلات غزه حل نشود ، آنها سوخت خشك و خشكي دارند و هزينه لازم براي ارسال حماس و عزالدين القسام براي بازسازي به غزه نيست.

وی گفت: نیروهای اطلاعاتی ما از نقشه رژیم اشغالگر آگاه بودند و ما از توطئه های آنها اطلاع داشتیم و هیچ حمله زمینی صورت نخواهد گرفت.

بنابراین ، آنها حتی نتوانستند هیچ یک از نیروهای قسام یا سایر گروهها را در نقشه های فریب برای حمله زمینی بگیرند.

الصنور افزود: “ارتش ما همچنان قوی است و خسارت کمی دیده است. رژیم اشغالگر نتوانسته است به آمار درجه دوم ، سوم و چهارم حماس ضربه بزند. تعداد کل شهدای ما 57 نیروی قاسم و 22 نفر است.” تعداد شهدای نظامی ما 80 نیروی قسام و گردان های بیت المقدس و گردان های ناصر صلاح الدین بودند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تلاش های قطر را ستود و گفت که ما آخرین حملات موشکی را متوقف کرده ایم. خوشحال کننده ترین چیز برای ملت ما ممنوعیت سفر به و از تل آویو بود.

السنوار افزود: واشنگتن و پایتخت های اروپا به سمت حل جامع مسئله فلسطین حرکت کرده اند. پیام ما به بایدن این است که رژیم اسرائیل را وادار به رعایت قانون و نظم بین المللی کند ، مشروط بر اینکه رژیم اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند باشد. فرصتی برای آتش بس پنج ساله فراهم خواهد شد.

وی گفت: “ما نابودی اسرائیل را می خواهیم و به آن اعتقاد داریم ، اما برای تحكیم مواضع فلسطین راه حل های دیگری نیز اتخاذ كرده ایم ، برای اجرای توافق نامه مبادله زندانیان با هم در تماس بوده ایم ، اما تحولات داخلی اسرائیل مانع از وقوع آن شده است.” رژیم اشغالگر با واسطه مصر ، قطر و غرب مانع از پایان قرارداد تبادل زندانیان شد و در صورت تشدید جنگ مطمئن خواهیم بود که سایر گروه های مقاومت در جبهه های مختلف درگیر خواهند شد

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تأکید کرد که توانایی های موشکی ما هنوز بسیار خوب است ، زمان فایده ای ندارد و برای تشکیل مجدد سازمان آزادیبخش فلسطین و تعریف استراتژی ملی باید بر سر میز مذاکره حاضر شویم.

311311