عمومی

جشن‌نامه‌ای برای او که تلاشش فاصله نیافتادن بین ایران و عربستان‌ بود

استاد و پژوهشگر تاریخ و عضو گروه نخبگان ایران تودی ، دکتر رسول جعفریان در مورد دلیل برگزاری جشن حجت الاسلام والمسلمین و چگونگی تأسیس آن با حمایت حجت الاسلام والمسلمین این شهر صحبت کرد. یادداشت قاضی عسگر “روی بال فرشتگان” باز شد.

این استاد دانشگاه تهران گفت: کتاب “در مورد بال فرشتگان” شامل دو بخش است ، مقالاتی درباره حجت الاسلام والمسلمین گازی عسگر و 39 مقاله و تحقیق درباره حج و حج در این گزارش منتشر شده است.

دکتر کافاریان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر محقق خبره و ماهری است و مدیری ماهر و شایسته بوده و هست که از پایین ترین سطوح به بالاترین و بالاترین سطح مدیریت رسیده است.
رئیس کتابخانه دانشگاه تهران اظهار داشت: انتشار مجلات مختلف در زمینه حج و حج ، انتشار شعر و کتاب های مختلف در این زمینه ، دائرlopالمعارف حج و بسیاری از خدمات منجر به شکل گیری ادبیات حج پس از انقلاب شد. خیلی ممنونم

تنها چیزی که من را علاقه مند کرد فاصله نداشتن ایران و عربستان بود

وی سپس با تشکر از همه شنوندگان از جمله حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ، حجت الاسلام والمسلمین شهر گفت: ای کاش دکتر جعفریان فرصت جمع آوری مقالاتی را برای این زمان و کار ارزشمند علمی داشت. در ابتدای این شماره سعی کردم دکتر کافریان را از این کار منصرف کنم اما نتوانستم.
قاضی عسگر ادامه داد: موفقیت من به این دلیل است که در هر امر و عملی دوستانی ارزشمند ، با فضیلت و نجیب مانند کسانی که در این جلسه حضور دارند به کارکرد صحیح امور کمک می کنند.
وی گفت: در ایام حج تمام تلاش و توجه من این بود كه از فاصله بین ایران و عربستان سعودی جلوگیری كنم ، زیرا معتقدم وقتی بین دو كشور فاصله ایجاد شود مشكلات بوجود می آیند.
قاضی عسکر نزدیک بودن و دوستی بین مقامات باتیست و هماهنگی با یکدیگر را از دیگر رمزهای موفقیت در حرفه حرفه ای خود دانست.

صبح امروز مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی گازی عسگر مطابق با پروتکل های بهداشتی در کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام برگزار می شود. ، رسول جعفریان ، دکتر. علی اکبر ضیایی ، رئیس پژوهشکده حج و حج و جمعی از محققان ، اساتید و محققان.

جشنواره سرباز سید علی گازی در بال فرشتگان ، رسول جعفریان ، تهران ، نشر علم ، 1395 ، 1118 صفحه.

/ 6262