اقتصادی

جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانک صادرات

جزئیات تفاهم نامه بین وزارت راه و بانک صادرات

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک صادرات ایران برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه امضا کردند. براین اساس ، بانک صادرات ایران تصمیم به خرید 2،450 نوع کامیون و تریلر در سطح مصوب بانک مرکزی و پرداخت بازپرداخت 72 ماهه برای کامیون های خریداری شده را پرداخت کرد.

به نقل از بانک صادرات ، در این مراسم محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی حضور داشت که از کمک های بانک صادرات در به عهده گرفتن مسئولیت به عنوان یک بانک برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای خود قدردانی کرد. وی گفت: اقدام یک هدف و برنامه ریزی است. این واقعیت که یک تیم در سال جدید جهش تولیدی در نوسازی صنعت ناوگان اتومبیل گام برداشتند ، صحت آن را نشان می دهد.
حجت الله سییدی ، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: “ما در بحث توسعه اقتصادی شاخص های زیادی داریم. دو مورد از مهمترین آنها شبکه تبادل و زیرساخت و حمل و نقل است.”
وی اضافه کرد: “قیمتی که یک محصول به مصرف کننده می رسد شاخص مهمی است.” اگر محصول بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی با هزینه دو تا سه درصد به مصرف کننده برسد ، بهتر است برای همین محصول با هزینه سه یا چهار درصد به مصرف کننده برسد ؛ بنابراین ، ارزش مبادله یکی از مهمترین شاخص های امروز است.
سیدی زیرساخت حمل و نقل و شبکه حمل و نقل را دومین شاخص توسعه توصیف کرد و ادامه داد: این شاخص ارتباط مستقیمی با هزینه عملیات دارد و می تواند به شدت آن را کاهش دهد.
وی افزود: “بانک صادرات ایران مفتخر است که در این زمینه مأموریت ویژه ای دارد و امروز وارد مرحله بعدی می شویم و طبق توافق قبلی گام دوم طولانی را بر می داریم.”
سیدی ادامه داد: بانک صادرات ایران امروز بانک صادرات ایران با وزارت تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه امضا کرد و شرکت 50 هزار میلیارد ریال با پرداخت 6 ساله برای نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور اختصاص داد. ماموت موافقت كرد.
وی اضافه کرد: بانک صادرات ایران در حال فروش 2450 نوع کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی است و برای کامیون های خریداری شده پرداخت می شود و بازپرداخت 72 ماهه در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور بیش از 100000 کامیون بالای 35 سال دارد و 60 لیتر دیزل را در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. ” تغییر خواهد کرد.
برنامه ششم توسعه به دلیل افزایش سهم حمل و نقل ریلی و خروج غیر اقتصادی کامیونهای منسوخ از عمر سرویس کامیون ها و همچنین سهم حمل و نقل جاده ای در سالهای اخیر سهم حمل و نقل جاده ای را کاهش داده است. Jadid Bank Saderat Iran اعلام و ابراز امیدواری کرد که پرداخت این تسهیلات به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران می تواند به کاهش خطرات جاده ای و هزینه سوخت و سلامت محیط زیست کمک کند.

مدیرکل بانک صادرات ایران افزود: سالانه حدود 2 میلیارد تن بار با کامیون به کشور صادر می شود و 6 میلیارد و 228 میلیون تن کالا از ایران به کشورهای دیگر صادر می شود. لازم است بودجه ای برای خدمات حمل و نقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این قسمت اختصاص داده شود ، تا بتوانید از تسهیلات توافق شده با این قسمت بپردازید.

انتهای پیام