بین الملل

توئیت ظریف از دیدار امروزش با همتای پاکستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ایران تودی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) به دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تهران رفت ، امشب در توئیتی نوشت: یک دیدار عالی با برادر و دوست شاه . ، من با محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در تهران ملاقات کردم.

وی افزود: گذرگاه مرزی جدیدی بین دو کشور افتتاح و تفاهم نامه همکاری برای ایجاد بازارچه های مرزی امضا شده است.

ظریف در توئیتر خود نوشت: توافق نامه ای برای گسترش همکاری های دو جانبه و هماهنگی منطقه ای در مبارزه با افغانستان ، فلسطین ، چند جانبه گرایی و تعصب ضد مسلمانان حاصل شده است.

به گزارش فارس ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که شب گذشته برای یک سفر سه روزه وارد تهران شد امروز با رئیس جمهور حسن روحانی دیدار کرد. امشب محمد جواد در وزارت امور خارجه با ظریف دیدار و تفاهم نامه همکاری بین ایران و پاکستان برای ایجاد بازارهای مرزی در مرزهای دو کشور را امضا کرد.

لازم به ذکر است که با امضای تفاهم نامه همکاری و ارتقا ties روابط اقتصادی بین دو کشور و رفاه ساکنان مرز ، طرفین توافق کردند بازارهای مرزی مشترکی در مرز مشترک ایجاد کنند.

بنابراین ، در مرحله اول ، سه بازار در نقاط مرزی کوهک – چادگی ، ریمدان – گبد و پیشین – مند افتتاح می شود و سپس بازارهای مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر ایجاد می شود.

به گزارش فارس ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت همتای خود در تاریخ 11 نوامبر 2016 هیئت سیاسی و اقتصادی را برای یک سفر دو روزه به اسلام آباد هدایت کرد. در دیدار با مقامات ارشد پاکستان ، آنها در مورد توسعه روابط دوجانبه ، مسائل منطقه ای ، جهان اسلام و جامعه جهانی گفتگو کردند.

انتهای پیام /