بین الملل

تهران و پکن به دنبال توسعه رابط در حوزه «دانش بنیان‌ها» هستند

نماینده مجلس در گفتگو با آنا:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه علم و فناری دست یافته و توسعه روابط در حوزه‌های علمی، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مسئولان تهران و پکن است.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، سفر رئیس جمهور به چین را ارزشمند عنوان کرد و با بیان اینکه این سفر زمینه توافقات ارزشمندی را در تمامی حوزه‌ها فراهم کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه علم و فناری دست یافته و توسعه روابط در حوزه‌های علمی، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مسئولان ایران و چین است.

وی با بیان اینکه با تلاش دانشمندان و جوانان کشورمان، ایران رتبه بالایی در تولید علم دارد، افزود: دستاورد‌ها و ظرفیت‌های علمی بالای کشورمان می‌تواند موجب همکاری گسترده دو کشور درحوزه علم و فناوری شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس یادآور شد: همکاری‌های علمی و دانشگاهی، مبادلات فرهنگی و دانش بنیان و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در حوزه علم و مبادلات دانشجو بخش عمده‌ای از فرایند‌هایی است که در تفاهم نامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه نگاه ویژه‌ای به این حوزه‌ها وجود دارد و امیدواریم خروجی آن توسعه همکاری‌های علمی باشد.

وحیدی تاکید کرد: البته در برخی حوزه‌های تخصصی دانشگاه‌های چین و ایران از قبل هم ارتباطاتی داشتند و توسعه علمی میان دو کشور با اولویت دنبال می‌شود؛ با توجه به نگاه ویژه‌ای که به حوزه مبادلات فرهنگی و بخشی از زیرساخت‌های حوزه فرهنگی به ویژه در آسیا و اتحادیه کشور‌های قدرتمند منطقه آسیایی وجود دارد به طور قطع همکاری با کشور چین برای ما اولویت مهمی است تا بر اساس آن بتوان زمینه همکاری‌های علمی و فناوری را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

وی گفت: بخشی از مقالات جهانی در حوزه تولید علم در کشور‌های مختلف چاپ می‌شود و می‌توان از فرصت همکاری‌های مشترک دو کشور برای توجه به این امر و تقویت مبادلات حوزه فرهنگی و علمی استفاده کرد.

انتهای پیام/