اجتماعی

تلویزیون ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی آموزشگاه‌های کنکوری را نادیده می‌گیرد

مدیر شبکه آموزش سیما از افتتاح برنامه «مدرسه کنکور ایران» با شعار پنجره‌ای یکتا رو به عدالت آموزشی خبر داد و گفت: این برنامه از ۲۹ بهمن همزمان با روز مبعث با روزانه سه ساعت محتوا روانه آنتن شبکه آموزش می‌شود.

به گزارش ایران تودی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، علی عبدالعالی ـ مدیر شبکه آموزش ـ در نشستی خبری با اشاره به لزوم و ضرورت ایجاد عدالت آموزشی گفت: صداوسیما در دوره جدید تحول بر عدالت آموزشی متمرکز شده است تا مردمِ مناطق محروم و دورافتاده تصور نکنند کنکور یک کالای گران و دور از دسترس است. شاید برخی این سوال برایشان مطرح است چطور تلویزیون ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالیانه آموزشگاه‌های کنکوری را، با این طرح، نادیده می‌انگارد و دروس لازم را برای کنکور، رایگان روی آنتن ارائه دهد اما ما این کار را کرده‌ایم و می‌خواهیم این انحصار بشکند و آموزش تا آن مناطق محروم و دورافتاده هم برود.

پای حرف‌مان می‌ایستیم

مدیر شبکه آموزش با اشاره به استفاده از بهترین‌ها برای آموزش کنکور نیز خاطرنشان کرد: برای «مدرسه کنکور» با بهترین معلمان قرارداد بسته و این قراردادها طوری تنظیم شده که معلمان تمام تعهد خود را انجام دهند و اینگونه نباشد که معلم در آموزشگاه خصوصی نکته ای به دانش‌آموز ارائه دهد و این‌ها آن نکته را داشته باشند ولی در قالبِ مدرسه تلویزیونی ارائه نکنند.

وی ادامه داد: همه مدرسه تلویزیونی کنکور رایگان است و اجازه نخواهیم داد با راه افتادن این جریان، بیایند مثلاً از ستاره مربعِ خاصی و یا کدِ خاصی استفاده کنند که پول از جیب بیننده تلویزیون بیرون بیاید. اینجا همه‌چیز رایگان است.

او تاکید کرد: البته باید یادآور شوم که سه ساعت پخش مدرسه کنکور برای ما کافی نیست و به دنبال ۱۰ ساعت آموزش هستیم و امیدوارم بتوانیم حداکثر تا ۱۴۰۲، کانال آموزش ۲ را هم راه‌اندازی کنیم که روزی ۱۰ ساعت آموزش جامع کنکور را داشته باشد.

عبدالعالی درباره اینکه شاید برخی بگویند پرچمی که ما بلند کرده‌ایم برای پخش رایگان آموزش کنکور، مافیای کنکور که از همین الان هجمه و حملات را آغاز کرده‌اند مقابل ما خواهند ایستاد، اظهار کرد: این را بگویم که هجمه و حمله علیه جریانِ مدرسه کنکور تلویزیونی راه افتاده و ما هم پیش‌بینی‌اش را می‌کردیم اما این را هم بگویم هرکدام از مؤسسات کنکوری خواستند بیایند با محتوای فاخر و ارزشمند ارائه شده ما می‌توانند رقابت کنند. ما حرف برای گفتن بسیار داریم. ما خوشبختانه پرچم عدالت آموزشی را بلند کرده‌ایم و با حمایت مسئولان قدرتمندانه به این مسیر ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در این راه ما یاری کنند در قدم بعدی آزمون‌ها را هم رایگان می‌کنیم. این امکان را صداوسیما دارد که تلویزیون هرکسی همراه با فلش باشد، بدون اینترنت می‌توان به صورت رایگان جزوه‌های مکمل را بگیرد. ما امسال دنبال تحقق این موضوع هستیم.

تلویزیون ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی آموزشگاه‌های کنکوری را نادیده می‌گیرد

ساخت برنامه «هوش یار» برای استعدادهای درخشان

عبدالعالی در پایان همچنین به ساخت ۵۰ قسمت برنامه «هوش‌یار» ویژه کنکور تیزهوشان (سمپاد) استعدادهای درخشان خبر داد که با همراهی مسئول این سازمان ساخته و از ۱۷ اسفندماه به آنتن خواهد آمد.

به گزارش ایران تودی، رئیس شبکه آموزش همچنین برای کسانی که دسترسی به تلویزیون هم ندارند برنامه‌ای را تحت عنوان کمپین هر محله یک تلویزیون تدارک دیده که به کمک خیّرین آموزش تعطیل نشود. برای این منظور معلم‌یار هم اعزام می‌شود تا محتوای پخش شده به همه دانش‌آموزان آن مناطق که تلویزیون ندارند هم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام