بین الملل

تظاهرات در کربلا و بغداد به دنبال ترور اخیر یک فعال مدنی

تظاهرکنندگان صبح امروز پس از ترور ایهاب الوزنی به خیابان ها آمدند و علیه دولت عراق شعار دادند ، لاستیک را به آتش کشیدند و خشم خود را ابراز کردند.

به گزارش ایران تودی به نقل از خاورمیانه ، یک فعال مشهور جامعه مدنی ، ایهاب الوزانی ، صبح امروز در یک حمله مسلحانه مقابل منزل خود در کربلا کشته شد و این باعث خشم استان و منطقه شد. حضور گسترده نیروهای امنیتی.

پس از این حادثه ، اتحادیه اطلاعات امنیتی عراق گفت كه عناصر تروریستی ایهب الوزانی را در خیابان الحداد در كربلا ترور كردند و بلافاصله با اطلاع رسانی به پلیس و ایجاد یك گروه كارشناسی برای تحقیقات شروع كردند. جرم.

کشته شدن این فعال غیرنظامی مردم استان را خشمگین کرد و صدها نفر از معترضین در مرکز شهر تجمع کردند و علیه دولت عراق شعارهایی سر دادند که در محافظت از معترضین و مجازات عاملان آن ناتوان بود. توطئه

به گفته یکی از فعالان شورای هماهنگی تظاهرات کربلا ، ترور الوزنی بی پاسخ نخواهد ماند ، صدها معترض هنوز در خیابان ها هستند و کشته شدن این فعال مدنی نشان دهنده ناتوانی دولت در حمایت از ملت و عناصر مسلح پایدار است. ترور فعالان و تظاهرکنندگان.

وی تأکید کرد که از حقوق معترضان سلب نخواهد شد و دولت اقدامات عملی را برای مجازات مرتکبان انجام خواهد داد ، تنها به قول ها و تشکیل کمیته های حقیقت یاب بسنده نخواهد کرد.

کربلا شاهد تنش های بی سابقه ای است زیرا صدها نیروی امنیتی در منطقه ترور ، نزدیک بیمارستان ها و ساختمانهای دولت استانی مستقر شده اند.

صدها معترض از مناطق دیگر در مراسم خاکسپاری ایهاب الوزنی شرکت کردند ، اما نیروهای امنیتی از ورود آنها به استان جلوگیری کردند.

دهها معترض نیز در محكومیت كشته شدن یك فعال جامعه مدنی كربلا در مركز بغداد جمع شدند.

شفق نیوز گزارش داد که ده ها نفر در میدان تحریر بغداد گرد هم آمدند تا خشم خود را از کشته شدن اخاب الوزنی ابراز کنند.

در همین راستا نیروهای انتظامی در اطراف میدان مستقر شدند تا امنیت منطقه را تأمین کنند.

انتهای پیام