بین الملل

تصرف روستایی دیگر در دونتسک توسط ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه از تصرف روستایی دیگر در منطقه دونتسک اوکراین خبر داد.

به گزارش ایران تودی، وزارت دفاع روسیه، امروز(شنبه) اعلام کرد که یگان «مرکز» ارتش روسیه طی 24 ساعت گذشته، کنترل روستای اومانسک را در جمهوری خلق دونتسک در دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در نتیجه اقدامات موفق یگان «مرکز» ارتش، روستای اومانسک در جمهوری خلق دونتسک آزادسازی شد.

تشدید عملیات‌های ارتش روسیه در مناطق راهبردی در حالی ادامه دارد که اوکراین با چالش‌هایی از جمله کند بودن روند تحویل تسلیحات و مهمات غربی به کی‌یف، کمبود نیروی انسانی در جبهه‌ها و ضعف استحکامات در مناطق نزدیک به خط مقدم مواجه است.

ارتش روسیه اخیرا، کنترل مناطقی در خارکیف را نیز در دست گرفت.

مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در حال نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را تصرف کند که می‌تواند راه‌گشای آنان برای تصرف منطقه گسترده‌تر دونباس باشد.

آن‌ها می‌گویند،‌کرملین پیش از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی جدید غرب به اوکراین و کاهش توان توپخانه‌ای خود، «به هر قیمتی» به دنبال تصرفات بیشتر در خاک اوکراین است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی مطرح کرد: «با وجود این که بخشی از بسته کمک‌های مالی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین که به طور کلی، شامل بسیاری از چیزها، از جمله موشک‌های دوربرد، خودروهای زرهی و توپ‌های مهم است، این هفته از راه رسید، تحویل بخش مهمی از آن چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید. در این میان، نیروهای روس تا جای ممکن، از توانمندی‌های توپخانه‌ای و نیروی انسانی خود در خط مقدم بهره‌ می‌برند و می‌شتابند تا بتوانند اطراف قلمرو تحت حاکمیت اوکراین در منطقه شرقی دونتسک را محاصره کنند.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.