عمومی

تربیت پلیس‌هایی با برخورد حکیمانه از اقدامات نیروی انتظامی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام صادق غلامعلی تبار بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان عقیدتی و سیاسی باید در راستای حفظ و تقویت معنویت با محوریت قرآن و عترت کار کند. همچنین از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین مراجعات مردمی را دارد باید در راستای ارتقا اخلاق بین نیروهای پلیس جمهوری اسلامی بیشتر تلاش کرد.

وی افزود: همکاران ما که در کلانتری‌ها مستقر هستند باید اخلاق حسنه داشته باشند تا بتوانند به مراجعه کنندگان آرامش دهند زیرا افرادی که به کلانتری مراجعه می‌کنند، اموال آنها دزدیده شده، تصادف کرده، کتک خورده و یا اتفاق این‌چنینی برای آنها رخ داده است؛ لذا یکی از اقدامات عقیدتی و سیاسی این است که پلیس‌هایی را تربیت کند که دارای برخورد حکیمانه باشند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: با تدبیر ریاست سازمان عقیدتی و سیاسی در نیروی انتظامی کشور تحول صورت گرفته و تعدادی از طلبه‌های جوان استخدام شده و با عنوان مشاور مذهبی در کلانتری‌ها مستقر شده‌اند که امروز شاهد اثرگذاری حضور آنها هستیم.

حجت الاسلام غلامعلی تبار اضافه کرد: از زمانی که روحانیون در کلانتری‌ها مستقر شده‌اند، طبق مقایسه‌های صورت گرفته متوجه شده‌ایم سطح تخلفات همکاران کاهش پیدا کرده و رضایت‌مندی مردم از رفتار و گفتار آنها افزایش داشته است.

وی، یکی از کارهای عقیدتی و سیاسی در نیروی انتظامی را افزایش روحیه معنوی اعلام و عنوان کرد: هرچه بتوانیم باورها و اعتقادات را در بین کارکنان بالا ببریم سطح سلامت کار بالا خواهد رفت؛ از آنجایی که پلیس بیشترین ارتباط را با مردم دارد، اگر در این امر موفق شویم احتیاجی به انجام بسیاری از کارهای دیگر نیست.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: قانون به خدمتگزاران نیروی انتظامی قدرت کار داده است؛ لذا هنر عقیدتی و سیاسی این است که باورهای معنوی را ارتقا دهد به طوری که سربازان نیروی انتظامی که در نقاط مختلف در حال خدمت رسانی هستند، به این باور برسند که خداوند ناظر بر اعمال آنها است تا از آن قدرت بیهوده و نادرست استفاده نکنند و مرتکب تخلف نشوند.

حجت الاسلام غلامعلی تبار با بیان اینکه بُعد دیگر کار عقیدتی و سیاسی بُعد سیاسی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی به تعبیر بسیاری از افراد در معرض دید همگان است و کلانتری‌ها محلی هستند که مردم بیشترین مراجعات را به آنجا دارند؛ بنابراین نیاز است که بینش سیاسی و اجتماعی کارکنان آن افزایش پیدا کند، البته به دلیل کثرت ماموریت‌هایی که همکاران ما دارند گاهی موفق نمی‌شوند که اخبار را دنبال کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که پرسنل نیروی انتظامی نباید از اخبار جهان عقب بمانند یکی از برنامه‌های عقیدتی و سیاسی ارتقای دانش سیاسی و بصیرت افزایی برای آنان است؛ در حال حاضر معاونت سیاسی ایجاد شده تا آخرین اخبار و تحلیل‌ها را بررسی کرده و نهضت روشنگری را فعال کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تولید و احساس امنیت به سادگی انجام نمی‌شود و لازم است پشت این کار برنامه‌های زیادی صورت گیرد تا تولید امنیت برای مردم رخ دهد و این جزو برنامه‌های عقیدتی است.

حجت الاسلام غلامعلی تبار در ادامه ارتقای بصیرت و دانش سیاسی را یکی از الزامات کار عقیدتی و سیاسی اعلام و عنوان کرد: امروز میدان جنگ و سلاح جنگی دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر پیدا کرده و یکی از سلاح‌های پرکاربرد و اثرگذار در جنگ نرم رسانه است؛ از آنجایی که به تعبیر حضرت آقا رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستند لازم است تا خبرنگاران در کنار ما قرار گیرند که بتوانیم در این جنگ نرم همچون جنگ سخت پیروز شویم.

وی ادامه داد: امروز سلاح جنگی دشمن ایجاد وسوسه و شبهه است که این کار از طریق گوشی همراه، ماهواره، رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب صورت می‌گیرد، در واقع آنها فرزندان ما را هدف قرار دادند که همین امر سبب شده تا حضرت آقا فضای مجازی را قتل گاهی جوانان بنامند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: کار پرسنل نیروی انتظامی بر کل جامعه اثر می‌گذارد؛ لذا یکی از وظایف عقیدتی و سیاسی در محدوده نیروی انتظامی است که در تلاش هستیم تا آن را به درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام غلامعلی تبار در خصوص اقدامات انجام شده در هفته نیروی انتظامی گفت: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروی انتظامی، دیدار و تجلیل از بازنشستگان همکار و پیشکسوتان و سرکشی به خانواده همکاران متوفی از جمله کارهایی بوده که در این هفته انجام شده است.

وی افزود: همچنین اقداماتی در زمینه تقویت و ارتقای سطح معلومات قرآنی همکاران صورت گرفته که در این راستا کلاس‌های قرآنی در سطوح مختلف قرائت، حفظ، درک و مفاهیم برای آنها برگزار شده است؛ یک برنامه جدید با عنوان چهارشنبه‌های قرآنی برای همکاران در نظر گرفته شده که روزهای چهارشنبه قبل از شروع کار در جلسات قرآنی با حضور قاریان ممتاز حضور پیدا می‌کنند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: نیروی انتظامی استان در مسابقات نیروهای مسلح مقام دوم کشور را کسب کرده که یکی از افتخارات بزرگ برای ما بوده است، همچنین در مسابقات قرآنی کشور حدود ۸۷۵ نفر شرکت کرده که ۴۴ نفر آنها مقام برتر کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام غلامعلی تبار گفت: در راستای ارتقای روحیه معنوی همکاران ما، در سال جاری حدود ۱۱۴ نفر یعنی ۳۰ خانواده در قالب ۳ کاروان به عتبات عالیات اعزام کرده‌ایم؛ ۱۲ نخبه قرآنی به همراه خانواده‌هایشان را به قم اعزام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کسب مقام دوم و سوم در رشته‌های حفظ ۱۰ جز و سه جز توسط فرزندان فرماندهان انتظامی در بین ۵۰۰ شرکت کننده از دیگر افتخارات ما بوده است.