تحقیقات بازار در دراپ شیپینگ

در این چند ساله، تغییر قیمت دلار تاثیر زیادی روی تغییرات قیمت محصولات داشته است. این موضوع حداقل برای کسب و کارهای دراپ شیپینگ که در ایران فعالیت می‌کنند کمی مشکل‌ساز است.مثلا ممکن است مشتری محصول را با قیمت قبلی از شما بخرد اما تامین‌کننده آن را با قیمت جدید به شما عرضه کند. برای رفع این مشکل هم باید از تامین‌کننده بخواهید هر تغییر قیمتی را به شما اطلاع بدهد. حتی می‌توانید خودتان هر روز قیمت‌ها را با تامین کننده چک کنید.

آموزش دراپ شیپینگ

خب، به بخش اصلی مقاله رسیدیم. تا اینجا شما می‌دانید که دراپ شیپینگ چیست و با مزایا و معایبش آشنایی دارید. پس اجازه بدهید به سراغ نحوه اجرای آن برویم.

جهت شروع راهی به موفقیت، آموزش دراپ شیپینگ (دراپ شیپینگ)” را خریداری کنید و از این فرصت برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بهره‌برید! مدرس های این دوره از پروفسور های دانشگاه هاستلرز که توسط اندرو تیت تاسیس شده است میباشند.

1_ محصول را انتخاب کنید

مرحله اول و البته سخت، پیدا کردن نوع محصول است! چرا سخت؟ چون در این مرحله اگر از قبل ایده‌ای نداشته باشید، خیلی زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک محصول مناسب می‌کنید. به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب محصول، ابتدا به 2 چیز دقت کنید:

  • تخصص خودتان: اگر قبلا در حیطه فروش محصولی تخصص داشته‌اید، احتمالا همان محصول انتخاب خوبی است.
  • شرایط: اگر از دوستان و آشنایان کسی را دارید که بتواند یک محصول را برای شما تامین کند، استفاده از همان محصول ایده مناسبی است.

2_ وب سایت‌تان را طراحی کنید

بهتر است قبل از اینکه به‌سراغ تامین کننده بروید، وب سایت‌تان را ساخته باشید تا در موقع ملاقات، کمی شما را جدی بگیرند.

اما خب به‌طور خلاصه، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارها، استفاده از است. پیشنهاد می‌کنم همین حالا به صفحه فروشگاه ساز بروید، ظاهر دلخواه سایت‌تان را انتخاب کنید و بدون نیاز به پرداخت حتی 1 ریال، به‌مدت 7 روز از سایت‌تان استفاده کنید.

بعد از آنهم می‌توانید در صورت نیاز، هزینه نگهداری سالانه سایت را بپردازید. در مورد قیمت‌ها، در صفحه به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

3_ تامین‌کننده را بیابید

پیدا کردن تامین کننده برای اغلب محصولات واقعا کار سختی نیست. من خودم هر موقع نیاز به پیدا کردن یک تامین‌کننده عمده محصولات داشته باشم، به‌سراغ سایت دیوار و شیپور می‌روم.

اما خب در خود گوگل هم می‌توانید با جستجو کلمات مرتبط، به کسب و کارهای بزرگ تامین‌کننده برسید. بعد از پیدا کردن تامین کننده باید با او در مورد نحوه ارسال محصول برای مشتری توافق کنید. علاوه‌بر این در رابطه با اطلاع به شما در مورد موجودی کالا، تغییرات قیمت و همینطور حاشیه سود هم صحبت کنید.

4_ عکس محصولات را بگیرید

در مرحله چهارم، باید عکس محصولات را تهیه کنید. برای این کار ابتدا از خود تامین کننده اجازه بگیرید. گرفتن عکس محصولات هم با یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای یا حتی دوربین موبایل‌تان امکان‌پذیر است. همینطور می‌توانید با یک عکاس متخصص همکاری کنید. در مورد این موضوع هم مقاله را بخوانید.

بعد از گرفتن عکس‌ها، باید اطلاعات محصولات را در سایت وارد کنید. اگر سایت‌تان را با سایت ساز پرتال ساخته‌اید، نگران نباشید چون نحوه کار با این سایت ساز را به‌شکل ویدیویی و کامل در ویدیوهای کوتاه به شما آموزش داده‌ایم.

5_ بازاریابی اینترنتی را شروع کنید

خب، تا الان شما صاحب یک کسب و کار دراپ شیپینگ هستید و از این به بعد باید برای رشد کسب و کارتان تلاش کنید. اولین کار شما این است که برای کسب و کارتان مشتری جذب کنید. پیدا کردن مشتری برای کسب و کار اینترنتی کار سختی نیست و فقط باید اصول آن را یاد بگیرید. مطالعه مقالات ما در زمینه خیلی به شما کمک می‌کند.

مهم‌ترین قدم برای جذب مشتری، شروع بازاریابی اینترنتی است. اگر با آن آشنایی ندارید حتما مقاله را بخوانید. همینطور دسته‌بندی مقالات بازاریابی اینترنتی در وبلاگ ما کمک زیادی به شما خواهد کرد.

با کمترین سرمایه صاحب یک کسب و کار شوید

در اواسط مقاله هم گفتم، همین حالا تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی پرفروش در سطح وب وجود دارند که در حال فعالیت از روش دراپ شیپینگ هستند. بنابراین تصور نکنید که راه‌اندازی کسب و کار به این روش غیر ممکن است. راه‌اندازی سایت یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای شروع این کسب و کار است. فروشگاه ساز پرتال با یک هزینه مناسب سایت فروشگاه کاملی برای شما ایجاد می‌کند. حالا می‌توانید بدون هیچ هزینه دیگری کسب درآمد از اینترنت را آغاز کنید. اگر هم سوالی در مورد طراحی سایت داشتید با داخلی 2 تماس بگیرید.

خب به انتهای مقاله رسیدیم.در این مقاله ابتدا فهمیدیم که دراپ شیپینگ چیست، با مزایا و معایبش آشنا شده و در نهایت به آموزش آن پرداختیم. سوال، نظر یا تجربه‌ای دارید؟ در بخش نظرات منتظر شما هستم. همچنین اگر به عنوان تامین کننده می‌توانید با فروشگاه‌ها همکاری کنید حتما در قسمت نظرات بنویسید تا کسب و کااگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، ولی با مشکلاتی مانند تامین موجودی محصولات و انبار آن ها روبه‌رو هستید، دراپ شیپینگ می‌تواند راه‌حلی به‌صرفه و سریع برای شما باشد. اما دراپ شیپینگ چیست و چگونه می توان از طریق آن درآمد و سود داشت؟

امروزه اهمیت فروش محصولات به‌صورت آنلاین بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. اما تامین محصولاتی که برای فروش در یک فروشگاه اینترنتی یا یک آنلاین شاپ اینستاگرامی وجود دارد، ممکن است برای دارندگان این فروشگاه‌ها چالش‌برانگیز باشد.

ازآنجایی‌که انبارکردن تعداد زیادی از محصولات در انبار برای فروش مقرون‌به‌صرفه نیست و ممکن است هزینه‌های مازاد مانند هزینه انبار و حمل‌ونقل برای فروشنده داشته باشد، دارندگان این فروشگاه‌ها به‌دنبال حل این مشکلات و کم کردن هزینه‌های جانبی ناشی از نگهداشت کالا هستند.

دراپ شیپینگ یکی از این راه‌حل‌ها است که امروزه مورد استقبال دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی کوچک و متوسط قرار گرفته است.

در ادامه این مطلب، هرآنچه را که باید در مورد دراپ شیپینگ بدانید (از نحوه عملکرد آن گرفته تا مزایا) و همچنین روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ را بررسی خواهیم کرد.

Dropshipping یک روش مکمل خرده‌فروشی است که در آن فروشندگان محصولات را بدون نگهداری موجودی در انبار، برای Shopify Sales Recap در وب‌سایت خود ثبت می‌کنند. یعنی، هنگامی‌که سفارشی دریافت می‌شود، فروشنده محصول را از یک تامین‌کننده شخص ثالث خریداری کرده و سپس آن را به‌طور مستقیم از تامین‌کننده برای مشتری می‌کند. در واقع در دراپ شیپینگ، فروشنده به‌عنوان یک واسطه بین تامین‌کننده و خریدار عمل می‌کند.

این رویکرد ساده برای انجام سفارش به این معنی است که شما می‌توانید بدون نیاز به اجاره فضای انبار، یا مدیریت موجودی، یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید.

دراپ شیپینگ چگونه کار می‌کند؟

به‌طورکلی فرایند دراپ شیپینگ شامل رابطه بین یک فروشگاه، مشتری و یک تامین‌کننده است.

دراپ شیپینگ به‌طور معمول به‌عنوان یک راهکار سریع و بدون دردسر برای پولدار شدن دیده می‌شود. اما اینطور نیست! درست مانند هر وب‌سایت تجارت الکترونیک دیگری، راه‌اندازی و موفقیت استارت‌آپ شما نیاز به پشتکار و صبر دارد. اگر کار خود را به‌خوبی انجام دهید و همه چیز خوب پیش برود، شرکت‌های دراپ شیپینگ می‌توانند به شرکای قابل اعتماد برای رشد تجارت الکترونیک و تسریع پردازش سفارش تبدیل شوند.

مزایای دراپ شیپینگ

در ادامه به بیان چند دلیل که نشان می دهد چرا دراپ شیپینگ یک مدل کسب‌وکار تجارت الکترونیک محبوب برای شرکت های کوچک و بزرگ است خواهیم پرداخت.

سرمایه اولیه مورد نیاز کمتر

بزرگترین مزیت دراپ شیپینگ این است که امکان راه‌اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک بدون نیاز به سرمایه‌گذاری چندصد میلیونی را دارد. درحالی‌که به‌طور سنتی، یک خرده‌فروشی باید مقادیر زیادی از موجودی را انبار کند و این امر مستلزم سرمایه‌گذاری با مبالغ قابل‌توجه است.

با مدل  دراپ شیپینگ شما مجبور نیستید محصولی را خریداری کنید، مگر اینکه قبلا محصولی را فروخته باشید و مشتری وجه آن را پرداخت کرده باشد. پس نتیجه می‌گیریم که بدون سرمایه‌گذاری‌های اولیه با موجودی قابل‌توجه، می‌توان دراپ شیپینگ را شروع کرد و با سرمایه اندک هم کسب‌وکاری موفق داشت.

علاوه‌براین، ازآنجایی‌که مانند سایر مدل‌های کسب‌وکار شما متعهد به فروش از طریق موجودی‌های خریداری شده از قبل نیستید، راه‌اندازی فروشگاه دراپ شیپینگ ریسک کمتری دارد.

شروع آسان

زمانی‌که مجبور نباشید با محصولات فیزیکی سروکار داشته باشید، راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین بسیار آسان‌تر از یک فروشگاه سنتی است. برای مثال با دراپ شیپینگ دیگر نگرانی‌هایی از قبیل:

  • مدیریت یا پرداخت هزینه انبار
  • و ارسال سفارشات
  • کنترل موجودی برای مسائل حسابداری
  • رسیدگی به مرجوعی‌ها و محموله‌های ورودی
  • سفارش مداوم محصولات و مدیریت سطح موجودی

روش‌های واقعی کسب درآمد دلاری در ایران به همراه مهمترین جزئیات آنها در قالب تصویر زیر مشخص شده است.

هزینه‌های سربار کم

ازآنجایی‌که مجبور نیستید با خرید موجودی و حمل‌ونقل و … سروکار داشته باشید، هزینه‌های سربار شما بسیار کم است. در واقع، بسیاری از فروشگاه‌های موفق دراپ شیپینگ به‌عنوان مشاغل خانگی اداره می‌شوند و برای کار کردن به چیزی بیشتر از یک لپ‌تاپ نیاز ندارند.

در هر کسب‌وکاری، هم زمان با اینکه رشد می‌کنید، هزینه‌های شما نیز افزایش می‌یابد؛ اما در مقایسه با مشاغل سنتی، در دراپ شیپینگ هزینه‌های شما همچنان پایین خواهد بود.

امکان استقرار انعطاف‌پذیر

با دراپ شیپیگ، تا زمانی‌که بتوانید با تامین‌کنندگان ارتباط برقرار کنید، خدمات و پشتیبانی به‌موقع ارائه دهید و همچنین انتظارات مشتری را برآورده کند، می‌توانید یک کسب‌وکار موفق را از هر جایی با اتصال به اینترنت مدیریت و پشتیبانی کنید.

امکان انتخاب محصولات مختلف برای فروش

ازآنجایی‌که مجبور نیستید اقلامی را که می‌فروشید از قبل خرید و انبار کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از محصولات پرطرفدار را به مشتریان خود ارائه دهید. به‌علاوه، می‌توانید لیست محصولات دراپ شیپینگ خود را بدون نگرانی در مورد موجودی فروخته نشده تغییر دهید. همچنین اگر عرضه‌کنندگان کالایی را ذخیره می‌کنند، می‌توانید آن محصول را برای فروش در فروشگاه آنلاین خود و بدون پرداخت هزینه اضافی در فهرست فروش قرار دهید.

آزمایش آسان‌تر

دراپ شیپینگ یک مدل موفق و مفید برای راه‌اندازی یک فروشگاه جدید برای صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند سلیقه خرید مشتریان خود را برای دسته‌بندی‌های محصولات مانند لوازم جانبی یا محصولات کاملا جدید آزمایش کنند. مزیت اصلی دراپ شیپینگ، توانایی فروش محصولات قبل از مجبور شدن به خرید مقدار زیادی از موجودی است.

مقیاس‌بندی آسان‌تر

در یک کسب‌وکار خرده‌فروشی سنتی، اگر 3 برابر سفارش بیشتر دریافت کنید، معمولا باید 3 برابر بیشتر کار کنید! اما با استفاده از تامین‌کنندگان دراپ شیپینگ، بیشتر کار برای پردازش سفارش‌های اضافی توسط تامین‌کنندگان انجام می شود و این امکان به شما داده می‌شود تا با دردسرهای کم‌تری رشد کرده و کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

معایب دراپ شیپینگ

تمام مزایایی که ذکر کردیم، دراپ شیپینگ را به یک مدل بسیار جذاب برای هر کسی که یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی می‌کند و یا برای کسانی‌که به دنبال گسترش محصولات موجود خود هستند، تبدیل می‌کند.

اما مانند همه رویکردها، دراپ شیپینگ علی‌رغم راحتی و انعطاف‌پذیری قیمت، دارای معایبی نیز است که در ادامه به انها اشاره می‌کنیم.