اقتصادی

تجارت کربن ۱۰ برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت می‌شود

یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت کالاهای جهان پیش بینی می کند که افزایش بازار انتشار کربن می تواند بزرگتر از بازار جهانی نفت خام باشد.

به گزارش ایران تودی ، هانا هومن ، مدیر جهانی تجارت کربن برای شرکت بازرگانی کالاها ، ترافیگورا ، گفت: “بازار کالا 10 برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت خام است.”

بزرگترین بازرگانان کالا در برنامه های انتقال انرژی به دنبال فرصت های بیشتر برای تجارت با کربن و فلزات با تقاضای بالا هستند.

رویترز ، به نقل از منابع آگاه در اوایل ماه جاری ، گفت: بازرگانان کالا و برخی صندوق های سرمایه گذاری در زمانی که تقاضا برای فلزات در طول انتقال انرژی افزایش می یافت ، معامله گران فلز را استخدام می کردند تا از تقاضای مواد معدنی اصلی استفاده کنند. به عنوان مثال Trafigura اولین شرکت بازرگانی کالا بود که سال گذشته میز معاملات آلومینیوم کم کربن راه اندازی کرد و واحد توسعه تجارت فلزات غیر آهنی را راه اندازی کرد. اداره معادن و فلزات غیر آهنی Trafigora موفق ترین عملکرد خود را در سال 2020 ارائه داد.

موریل شواب ، مدیر مالی گنور ، به اجلاس جهانی کالاهای مالی گفت: “شرکت بازرگانی به معاملات کالا روی آورده است.”

علاوه بر کالاهایی که برای انتقال انرژی مهم هستند ، دولتهای بیشتری تلاش می کنند تا از افزایش قیمت کربن در بازار رو به رشد تجارت کربن استفاده کنند زیرا متعهد به صفر رساندن انتشار کربن هستند.

براساس اویل پرایس ، بزرگترین بازار کربن جهان ، بازار کربن اتحادیه اروپا است که از ابتدای سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش یافته و در اوایل ماه مه به 60.50 دلار (50 یورو) هر تن رسیده است. تحلیلگران بر این باورند که با سخت گیری مقررات اتحادیه اروپا و بررسی قیمت کربن برای سوخت های جاده ای و هواپیمایی ، قیمت ها بیشتر افزایش می یابد.

انتهای پیام