اقتصادی

تاکید دبیرکل اوپک بر ضرورت سرمایه گذاری در نفت

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت که ثبات بازار نفت برای انتقال انرژی مهم خواهد بود و قیمت های ناپایدار به اقتصاد جهانی ضربه می زند و به سرمایه گذاری مورد نیاز برای تأمین تقاضا از همه منابع آسیب می رساند. . .

به گزارش ایران تودی ، محمد بارکیندو در یک بیانیه از قبل آماده شده در مورد S&P Global Platts در یک کنفرانس مجازی نفت و انرژی در ایالات متحده گفت: “ثبات ثبات را به ارمغان می آورد و برای کمک به جذب سرمایه های بزرگ در سالهای آینده مورد نیاز خواهد بود.” اگر سرمایه گذاری درستی انجام نشود ، نوسانات و کمبود انرژی بیشتری وجود خواهد داشت که در آینده به سود هیچ تولید کننده و مصرف کننده ای نخواهد بود.

وی گفت: “اوپك پلاس به تصمیم گیری در مورد سهمیه های تولید ماه به ماه ادامه می دهد.” بارکیندو گفت: “روشن است که نجات شکننده است و عدم قطعیت ، به ویژه با همه گیری ویروس کرونا.” واکسن ها امید به آینده ای روشن تر را ایجاد کرده اند ، اما عفونت های Covid 19 و مرگ قرنطینه ای و افزایش تعداد قرنطینه های تازه ، یادآور غم انگیز اوضاع فعلی است.

قیمت های نفت برنت طی هفته های اخیر در حدود 55 دلار ثابت مانده است.

بارکیندو گفت: “تثبیت بازار نفت به بازگشت سرمایه در صنعت کمک می کند ، که هدف اصلی اتحادیه اوپک پلاس است.” وی به Vision World Petroleum Vision اشاره کرد که طبق تخمین اوپک تا سال 2045 به 12.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. با این حال ، در سال 2020 ، هزینه های سرمایه بالاتر بیش از 30 درصد کاهش یافت.

دبیرکل اوپک که پیش از این از گروه های زیست محیطی به دلیل تحت فشار قرار دادن شرکت های نفتی و دولت ها برای توقف حفاری انتقاد کرده بود ، هشدار داد که در صورت عدم بهبود اوضاع ، این امر باعث آسیب دیدگی طولانی مدت به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود.

بایدن از بازگشت توافقنامه آب و هوایی پاریس که به امضای اکثر اعضای اوپک ، به استثنای لیبی ، ایران و عراق رسیده ، استقبال کرد و گفت که انتظار دارند نفت و گاز در بیشتر پیش بینی های انرژی برای دهه ها منبع اصلی انرژی باقی بماند. با این حال ، فناوری های کاهش انتشار کربن و بهره وری نقش مهمی در اطمینان از پایداری صنعت نفت دارند.

به گفته پلاتس ، دبیرکل اوپک همچنین گفت که تلاش برای از بین بردن سریع سوخت های فسیلی انرژی را برای فقیران جهان گران می کند.

انتهای پیام