عمومیکسب و کار ایرانیان

تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار

تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار یک امر انکار ناپذیر است و می‌تواند دیدگاه جامعه هدف را نسبت به کسب و کار شما به طور کامل تغییر دهد. فاکتورها به عنوان اینکه جریان نقدینگی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار تعریف می‌کنند، به عنوان یکی از اسناد مهم یک کسب و کار محسوب شده و یکی از کاربردی‌ترین اسناد کسب و کار هستند که به صورت گسترده در بخش‌های مالی، حسابداری و فروش استفاده می‌شوند.

فاکتورها می‌توانند به شما کمک کنند عملکرد کسب و کار خود را ارزیابی کرده و استراتژی خود را برای رشد بیشتر تنظیم کنید. از آنجایی که فاکتور سند رسمی است که سوابق معاملات را ارائه می‌دهد، تجزیه و تحلیل آن، می‌تواند بینشی برای محبوب‌ترین محصولات یا خدمات، حجم فروش و موارد دیگر ارائه دهد. در نتیجه تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار  بسیار بالا بوده و برندها باید چاپ فاکتور مناسب را در اولویت قرار دهند. در این مقاله انواع فاکتورها را در سایت calendarcompany بررسی می کنیم

 

 تاثیر چاپ فاکتور بر برند سازی

امروزه سررسید تبلیغاتی با کیفیت و زیبا نقش مهمی در برند سازی و  معاملات شما دارد. هم چنین نشانه اعتبار کسب و کار شما است. این برگه‌ی تجاری از جانب فروشنده صادر شده و جزئیات محصولات، خدمات مبادله شده (نوع، تعداد، قیمت، شماره فاکتور و غیره) در آن درج می‌شود. برخی از فاکتورها (فاکتورهای رسمی) اعتبار قانونی هم دارند و سند تجاری در نظر گرفته می‌شوند. وقتی در مجموعه خود از فاکتورها به جای کاغذهای بی‌ارزش و خالی از محتوا استفاده می‌کنید یعنی حیطه کاری شما گسترده و قابل اعتماد بوده و تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار به صورت بارزی قابل مشاهده است.

 بایدها و نبایدهای چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار

تفاوتی ندارد که شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ اما به فاکتور، این سند بازاری نیاز دارید پس باید بدانید چه مواردی را رعایت کنید تا تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار شما افزایش یابد:

  • کلیه اطلاعات مندرج در فاکتورها به‌صورت شخصی‌سازی طراحی می‌شوند این مسئله برای طراحی و چاپ فاکتور رسمی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این فاکتورها حاوی اطلاعات مشخصی است. در نتیجه باید نام برند یا مجموعه خود را برای چاپ فاکتور رسمی در داخل این سند قانونی درج نمایید که بهتر است نام برند یا فروشگاه در قسمت بالای این سند باشد.
    • از فونت‌های خوانا استفاده کنید. همچنین رنگ‌های انتخابی برای متن و محتوا نیز اهمیت ویژه‌ای دارند.
    • طراحی و چاپ فاکتور باید بر‌اساس زبان فارسی انجام شود این طراحی‌ می‌توانند نتیجه بهتری برای صدور فاکتور شما داشته باشند.
    • زمانی که ما در برگ اول چیزی می‌نویسیم این نوشته عیناً در برگه‌های بعدی نیز چاپ می‌شود. روی هم قرار گرفتن خطوط و نوشته‌ها در چاپ برگه‌های بعدی فاکتور بسیار مهم است و این خطوط و نوشته‌ها باید دقیقا روی هم قرار گیرند.
    ه فاکتور را بسیار شلوغ طراحی نکنید، زیرا هدف اصلی فاکتور تبلیغات یا جلب مشتری نیست. اما به طراحی اصولی و مرتب بودن آن اهمیت ویژه‌ای دهید.
  • از کاغذ با گرماژ مناسب در چاپ فاکتور استفاده کنید. فراموش نکنید که فاکتور با کاغذ نامناسب دارای ماندگاری بالایی نیست و نمی‌شود برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.
    • یکی از بخش‌های با اهمیت در فاکتورهای خرید و فروش این است که تعداد و یا میزان فروش مشخص شود. ازاین رو در طراحی و چاپ فاکتور باید از نرم‌افزاری استفاده کرد که قابلیت تعریف واحدهای اندازه‌گیری مختلف را داشته باشد. وزن، تعداد، بسته و… از این نوع موارد است.

 تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار و ضرورت آن

تا اینجای مطلب تاثیر بر تصویر کلی کسب و کار در مورد تاثیر آن صحبت کردیم. حال در این بخش به بررسی ضرورت آن خواهیم پرداخت:

  • اطمینان و اعتبار

در فاکتور موارد ضروری مانند، تاریخ و شماره ثبت فاکتور، شرح کالا، تعداد، قیمت واحد (فی)، قیمت کل، تاریخ خرید، مشخصات خریدار و فروشنده (نام، آدرس، شماره تماس و غیره)، مهر و امضای خریدار و فروشنده، توضیحات (مانند گارانتی، جزئیات روند پرداخت، توافقات و غیره) قید می‌شود. حال وقتی چنین منبع کاملی را در قالب یک برگه به مشتری ارائه می‌دهید خودتان اگر جای او بودید چه حسی از آن کسب و کار می‌گرفتید؟ بله یقینا اطمینان و اعتبار به آن حرفه برای شما در اولویت و به نوعی تضمین می‌شود، در واقع شما با ارائه  این فاکتور به خریدار، به ساده‌ترین شیوه ممکن بذر اعتماد را در ذهن خریدار خود می‌کارید.

  • حرفه‌ای بودن

فاکتورها نشان می‌دهند شما حرفه‌ای هستید و تجربه‌ی بهتری برای مشتری‌هایتان می‌سازد.

  • حسابداری

مهم‌ترین هدف برای ، حفظ ثبت حساب‌های فروش است. این روش راهی برای پیگیری تاریخ فروش، میزان پولی که پرداخت شده و هر بدهی معوقه‌ای را فراهم می‌کند. فاکتورها ابزاری بسیار ارزشمند برای حسابداری هستند.

  • بازاریابی

شرکتی که تمام فاکتورهای فروش را پیگیری می‌کند، می‌تواند از اطلاعات آن‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه مشتریان خود استفاده کند. این امر در زمان توسعۀ استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار ارزشمند است.

  • قابل پیگیری بودن

فاکتور رسمی یک سند حقوقی معتبر است و برای معاملات مبلغ بالا، اهمیت زیادی دارد. پس خریدار با خیال راحت محصول را می‌خرد و می‌داند در صورت مغایرت یا مشکل، می‌تواند به مراجع قانونی شکایت کند. این اسناد به راحتی قابل پیگیری و رهگیری هستند. البته باید توجه داشت که چند مورد در قانونی بودن فاکتور مهم است که باید رعایت شود. از جمله این موارد می توان به تاریخ خرید، شماره فاکتور، مهر فروشگاه در فاکتور، امضای فروشنده اشاره کرد. در واقع این موارد باعث می‌شوند که یک فاکتور وجه قانونی داشته باشد و در صورت بروز مشکل بتوان از آن استفاده کرد.

  • خدمات پس از فروش

در تاریخ خرید محصول نوشته می‌شود مشتری می‌داند اگر برای محصول مشکلی پیش بیاد فاکتور مانند یک کارت گارانتی عمل می‌کند. همین مورد در فاکتور به طرز خارق‌العاده‌ای تصویر کسب و کارتان را متمایز از سایرین می‌سازد. ارائه فاکتور فروش به مشتری، نشان می‌دهد در قبال محصولی که فروخته‌اید احساس مسئولیت می‌کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل، پاسخگو خواهید بود.

شاید قبل از مطالعه مطلب تاثیر چاپ فاکتور بر تصویر کلی کسب و کار فکر می‌کردید این برگه ساده به چه دردی می‌خورد اما در واقع این برگه هویت و ارزش کسب و کار‌ها را در بازار نشان می‌دهد. ما در سایت gopromotional.co.uk در کنار شمایم تا بهترین و مناسب‌ترین فاکتور را برای کسب و کار شما طراحی و بفروشیم .

 

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.