اقتصادی

بیش از ۱۰۰۰ خودرو دپو شده ترخیص شد

آخرین وضعیت وسایل نقلیه انبار نشان می دهد که در چند روز گذشته بیش از هزار دستگاه خودرو پاکسازی شده و اقدامات نسبت به بقیه نیز انجام شده است.

به گزارش ایران تودی ، فوریه گذشته هیئت دولت تصمیم گرفت تعرفه را برای تقریبا تعیین کند. 5000 اتومبیل که در گمرک مانده و تحت شرایط خاصی امکان ترخیص وجود ندارد. اتومبیل های خود را مطابق معیارهای مشخص پاک کنید. با گذشت کمتر از 15 روز تا مهلت تأیید خودرو ، مشخص نشده است که در این رابطه چه اقداماتی انجام شده و آیا خودرویی پاکسازی شده است.

در همین حال ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل گمرک را اعلام کرده و گمرک در آخرین اطلاعیه خود وضعیت متولیان را اعلام کرده است.

به گفته آرونوگی معاون فنی و گمرکی ، از 1048 دستگاه خودرو دارای مجوز بوده و مورد تأیید قرار نگرفته است ، 1000 دستگاه خودرو پاک شده و 48 دستگاه از این خودروها به دلیل این پرونده و موارد دیگر نتوانستند از آنجا خارج شوند. آنها از طریق گمرک تأیید نشده اند. از بین 340 اتومبیل که مجوز ندارند ، تقریباً. 77 در پایان فرمان قبلی تصویب شد.

برای وسایل نقلیه اروندی از 227 دستگاه خودرو در گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) که طبق آمار قبلی 73 مورد سفارش آمریکا و 154 دستگاه بیش از 2500 سی سی بود ، 144 دستگاه برای تردد در منطقه آزاد ترخیص شدند. و طبق قوانین مربوطه عمل کرده اند.

با این حال ، برای وسایل نقلیه در گمرک قبل از سپتامبر 2014 ، 104 واحد پاکسازی نشده بود و به نظر نمی رسد صاحبان آنها برای انجام کار در زمینه ثبت سفارش و سایر موارد مرتبط به مراجع ذیربط مراجعه کنند.

در حالی که تعدادی از خودروهای سپرده شده دارای دادخواست بودند ، از 2289 ماشین پردازش شده توسط مرجع قضایی ، پس از صدور رأی به تصویب 668 دستگاه خودرو (در سال 2009) ، صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی برای خودروهای مذکور ، نسبت 358 دستگاه برای وظیفه اجرایی مربوط اعلام شده و تشریفات گمرک مربوطه در حال انجام است.

این در حالی است که از 1100 وسیله نقلیه که دستور ثبت شده یا دستور لغو آن را ندارند ، گزارش برای وظیفه اجرایی امکان پذیر نیست و هیچ گزارشی برای آنها بیان نشده است.

اما به گفته معاون وزیر فنی و وزارتخانه های گمرک ، بدیهی است که اگر خودروها به هر یک از گمرکات کشور اعلام شود ، اگر شرایط خودروها مطابق مقررات کابینه باشد ، آنها دستورالعمل معتبری برای اعلام کالا را صادر می کنند ، کد رهگیری را ارائه می دهند. یا رضایت بانک صدور پروانه های قانونی و نظارتی مشمول بازرسی های معمول است و پس از آن مطابق آیین نامه ، تصویب کالا انجام می شود.

اتفاقی که از ابتدا افتاد حاکی از آن است که در سالهای اخیر حدود 12 هزار و 261 خودروی مسافری وارد گمرک شده بودند ، اما به دلیل تغییر شرایط ارزی ، مقررات و ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو ، تصویب این خودروها متوقف شد. در سال 1397 و در ژانویه همان سال ، دولت زمانی را برای ترخیص خودروها تعیین کرد. این تمدید یک ماهه در اواسط ماه مه سال گذشته منقضی شد و دولت گفت که هیچ برنامه ای برای تمدید آن ندارد.

در پایان مهلت ، 7153 مصوبات و 5 هزار و 198 مصوبات دیگر باقی مانده است. مشاوره های زیادی در این زمینه انجام شد ، اما فایده ای نداشت تا ژانویه گذشته ، با پیشنهاداتی از سوی وزارت اقتصاد به کابینه در جلساتی که برگزار شد ، توافق نهایی در کابینه برای پاکسازی خودروهای باقیمانده حاصل شد ، که اکنون در حال انجام است .

انتهای پیام