علمی و پزشکی

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

به گزارش Shaifa ، به نقل از Roista Saludkomova ، رژیم غذایی مناسب کلید سلامتی است. علاوه بر توجه به میزان پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید به میزان فیبر موجود در آن نیز توجه ویژه شود.

الیاف دهان پلی ساکاریدهایی هستند که در گیاهان جمع می شوند و در معده و روده کوچک هضم و جذب نمی شوند ، اما در روده بزرگ به مقدار کم تخمیر می شوند. اگرچه بدن مقادیر قابل توجهی فیبر را هضم نمی کند ، اما برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش مهم است.

از سوی دیگر ، مصرف غذاهای غنی از فیبر به حرکت مواد در دستگاه گوارش کمک می کند و در عین حال به دلیل احساس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. فیبر در میوه ها ، سبزیجات و حبوبات به وفور یافت می شود.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مردم توجه ویژه ای به گنجاندن فیبر در رژیم غذایی داشته باشند. به طور معمول ، یک مرد بالغ باید روزانه 38 گرم و یک زن 25 گرم در روز مصرف کند.

بهترین غذاهای غنی از فیبر که می توانید در رژیم روزانه خود بگنجانید:

1- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. در همین حال ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر ، بالاترین مقدار میوه است.

۲- مهندس: مطالعات نشان داده است که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و مصرف آن به کاهش کلسترول و سطح قند خون کمک می کند.

۳- روزه 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بالاترین فیبر در بین حبوبات است. همچنین می توانید با قرار دادن عدس در رژیم غذایی ، نیاز بدن خود را به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم افزایش دهید.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیاز بدن به فیبر

4- فندق و دانه: تقریباً همه آجیل ها و دانه ها حاوی یک درصد فیبر هستند. با این حال ، غنی ترین فیبرهای غذایی شامل پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان است.

5- نان: نان از انواع غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. به ویژه نان های سبوس دار بهترین منبع فیبر هستند. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.