اقتصادی

برگزاری کارگروه اجرای طرح انرژی‌های تجدیدپذیر در پروژه صنعت‌شهرها

در راستای اجرایی شدن پروژه صنعت‌شهرها و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در این ابرپروژه ملی و صرفه‌جویی درمصرف انرژی، چهارمین جلسه کارگروه اجرای طرح انرژی‌های تجدیدپذیر در پروژه صنعت‌شهرها برگزار شد.

به گزارش ایران تودی، محمد مهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارت نیرو و شرکت توانیر از سوی دبیرخانه صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه مصوبات شورای عالی مسکن در خصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت‌وسازها، اکنون در اولویت‌های اجرایی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، گفت: راه‌اندازی سامانه پایش انرژی که توسط مرکز انجام شده‌است، می‌تواند راه‌گشایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب که همواره تلاش متخصصان مرکز بر این بوده است تا سیستم‌های جدید و فناوری‌های‌نوین با کمترین مشکل به مردم پیشنهاد شود، افزود: برآن هستیم که درحوزه صنعت‌شهرها و نهضت ملی مسکن، سیستم‌های فاضلاب بهینه‌ای (تصفیه سیاه) را پیاده‌سازی کنیم.

برگزاری جلسات مستمر، تهیه و ارائه لیست صنعت‌شهرها، ایجاد فرهنگ‌سازی در رابطه با اجرای طرح فاضلاب، تولید در ساختمان‌ها در جهت صرفه‌جویی مصرف آب و برق در بین عموم هموطنان، توجه به سند ملی آمایش سرزمین در خصوص ساخت صنعت‌شهرها و مشخص کردن هدف و نقطه‌ای که مد نظر است و جمعیت در آن تجمیع شده ‌است، از مهمترین مواردی بود که از سوی اعضای این جلسه تخصصی مورد تاکید قرار گرفت. همچنین پیشنهاداتی در خصوص نحوه طراحی، نظارت و پایش توسط نظام مهندسی و دخیل شدن وزارتخانه‌های مرتبط در امر نظارت و پایش مطرح شد.

به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ، استفاده مجدد از فاضلاب یکی از ایده‌هایی است که در ساخت‌وسازهای جدید مورد استقبال قرارگرفته است و در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از آب مصرفی ساختمان، کاهش هزینه تامین منابع آب، استفاده در مصارفی چون آبیاری گیاهان در مناطق کم‌آب و زمان خشکسالی و کاهش مواد آلاینده در آبراه‌ها مؤثر است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.