بین الملل

برپایی تظاهرات در شهر حیفا در حمایت از ساکنان غزه

جوانان و فعالان در شهر حیفا تظاهراتی در حمایت از ساکنان نوار غزه و همچنین در محکومیت جنگ نسل‌کشی و کوچ اجباری فلسطینیان برگزار کردند.

به گزارش ایران تودی، جوانان و فعالان فلسطینی در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸روز سه‌شنبه در میدان «الاسیر» در شهر حیفا با برپایی تظاهراتی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر شدند.

براساس گزارش المیادین، این تظاهرات برای سومین بار طی ۲ هفته برگزار شده بود و شرکت‌کنندگان در آن پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «خونریزی کافی است»، «بیش از ۳۶ هزار شهید؛ چرا ساکتید؟»، «جنگ نسل‌کشی را متوقف کنید».

آنها همچنین شعارهایی را در حمایت از ساکنان غزه و مخالفت با جنگ نسل‌کشی و کوچاندن اجباری فلسطینیان سر دادند.

برپایی تظاهرات در شهر حیفا در حمایت از ساکنان غزه

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از قصد خود برای تداوم برپایی تظاهرات و تقویت آنها به‌رغم ارعاب سیاسی اعمال‌شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به‌ویژه از طریق سیاست بازداشت‌های بی‌هدف تاکید کردند.

تنها طی ۲ هفته اخیر حدود بیست تظاهرکننده در ۲ تظاهرات گذشته در حیفا بازداشت شده‌اند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مکان برپایی این تظاهرات حضور داشتند.

در مارس گذشته تظاهراتی در شهرک «مجد الکروم» در الجلیل در حمایت از نوار غزه و محکومیت نسل‌کشی و کوچ اجباری برگزار شد. صدها فلسطینی نیز در دوم مارس در شهرک «کفر کنا» با برگزاری تظاهراتی خواستار توقف تجاوزات علیه نوار غزه شدند.

رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به‌ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند. براساس‌ گزارش‌ها، هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و بیش از ۷۰ درصد شهدا و مجروحان این جنگ زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.