علمی و پزشکی

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

امیرمسعود عابدین_ یکی از گران‌ترین خودروهای حال حاضر جهان، رولزرویس دراپ تیل سفارشی است. با قیمت فوق‌العاده ۳۰ میلیون دلار، شما اساساً یک قصر روی چرخ دارید! اما وقتی که به خودروهای کلاسیک کلکسیونی که در حراجی فروخته می‌شوند نگاه می‌کنید، بسیاری از بوگاتی‌ها و رولزرویس‌ها کوچک به نظر می‌رسند!

ما قصد داریم خودرویی را به شما معرفی کنیم که قیمت آن ۱۴۴ میلیون دلار است. این عدد برای اینکه ثروتمندترین علاقه‌مندان به اتومبیل را به فکر بیرون کشیدن پول خود بیندازد، بسیار کافی است. این خودروی باورنکردنی چیزی نیست جز مرسدس بنز SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ که در حال حاضر رکورد گران‌ترین خودروی جهان را در اختیار دارد.

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

مرسدس بنز SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ نه‌تنها یکی از گران‌ترین خودروهایی است که تا به حال در حراجی فروخته شده است، بلکه یکی از کمیاب‌ترین خودروهای روی کره زمین است. تنها دو نمونه اولیه از این خودرو ساخته شد که آن را به یک خودروی استثنایی نادر تبدیل می‌کند. این خودرو به‌افتخار مهندس افسانه‌ای بخش مسابقه مرسدس بنز، رودولف اوهلنهاوت نام‌گذاری شده است.

طراحی Uhlenhaut Coupe با نمای شیک و کم شیب برای عبور از هوا با حداقل مقاومت انجام شده است، چیزی که برای خودرویی که در دهه ۱۹۵۰ ساخته‌شده است، باورنکردنی است. بدنه خودرو از آلومینیوم سبک‌وزن ساخته‌شده است که به چابکی و حداکثر سرعت قابل‌دستیابی آن کمک می‌کند. یکی از منحصربه‌فردترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این کوپه زیبا، درب‌های گالوینگ آن است. این درهای ویژه نه‌تنها زیبایی خودرو را در جاده افزایش می‌دهند، بلکه مزایایی برای استحکام ساختاری خودرو نیز به همراه دارند.

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

فضای داخلی Uhlenhaut کوپه شجره‌نامه مسابقه‌ای آن را به نمایش می‌گذارد. هر عنصر داخل خودرو به‌طور هدفمند ساخته‌شده و بر تمرکز آن بر عملکرد بیش از تجمل تاکید دارد.

به گزارش ایران تودی، در قلب SLR Uhlenhaut ۳۰۰ کوپه، یک موتور عالی و قدرتمند قرار دارد. این یک موتور هشت سیلندر ۳.۰ لیتری است که در آن دوران یک شگفتی مهندسی بود. این موتور قادر است ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید کند که برای کمک به خودرو در رسیدن به سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت کافی بود. این موتور هشت سیلندر از خودروی موفق فرمول یک W۱۹۶ مرسدس بنز مشتق شده بود که بار دیگر بر میراث مسابقه‌ای این خودرو تأکید کرد. این خودروی اسپرت آلمانی از ساختار سبک‌وزن و ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند فعال‌سازی سوپاپ desmodromic و تزریق سوخت استفاده می‌کرد که فناوری‌های پیشرفته‌ای بودند و معیارهای جدیدی را در مهندسی خودرو در آن زمان ایجاد کردند.

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

در ۵ می ۲۰۲۲، وقتی این SLR Uhlenhaut ۳۰۰ کوپه در حراجی RM Sotheby در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان، به قیمت خیره‌کننده ۱۴۳ میلیون دلار فروخته شد، دنیای خودرو مبهوت شد. این فروش، رکورد جدیدی را برای گران‌ترین خودروی فروخته شده در حراجی ثبت کرد و رکورد قبلی فراری GTO ۱۹۶۲ ۲۵۰ را که در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد، از بین برد. نام خریدار به‌صورت عمومی فاش نشده و ما فقط می‌توانیم فرض کنیم که او یک کلکسیونر فوق‌العاده ثروتمند است.

SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ جایگاه منحصربه‌فردی در تاریخ خودرو دارد. این خودرو در دهه ۱۹۵۰ توسعه یافت و در اصل برای مسابقات اتومبیلرانی اسپرت در نظر گرفته شده بود. بااین‌حال، پس از فاجعه غم‌انگیز لمانز در سال ۱۹۵۵، مرسدس بنز از مسابقات اتومبیل‌رانی (که قبلاً برنامه ریزی شده بود) کنار رفت و Uhlenhaut Coupe هرگز شاهد مسابقات رقابتی نبود.

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

قیمت نجومی ۳۰۰ SLR Uhlenhaut Coupe را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد:

نادر بودن: با تنها دو نمونه اولیه ساخته‌شده، SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ یکی از کمیاب‌ترین خودروهای موجود است. این موضوع ارزش آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

اهمیت تاریخی: ارتباط مستقیم این خودرو با تاریخچه مسابقات مرسدس بنز و همچنین ارتباط آن با رودولف اوهلنهاوت، بر ارزش تاریخی و فرهنگی آن افزوده است.

موتور جادویی: قابلیت‌های مهندسی و عملکرد پیشرفته Uhlenhaut Coupe بسیار جلوتر از زمان خود بود و آن را به یک خودروی موردتقاضا برای کلکسیونرها و علاقه‌مندان به خودرو تبدیل کرد.

وضعیت و منشأ: این خودرو به‌دقت توسط مرسدس بنز حفظ و نگهداری شده که بر ارزش بالای آن افزوده است. فقط به تصاویر بالا نگاه کنید، خواهید دید که ماشین هنوز هم تقریباً نو به نظر می‌رسد.

برای این خودرو باید ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کنید! /عکس

جالب‌تر اینکه امروزه قیمت این شاهکار نیز افزایش می‌یابد. هم‌اکنون ممکن است که قیمت این خودرو به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده باشد. دومین نمونه اولیه از SLR Uhlenhaut Coupe ۳۰۰ همچنان زیر نظر مرسدس بنز در موزه آن‌ها قرار دارد. اگر این خودروساز آلمانی تصمیم به فروش آن بگیرد، ممکن است شاهد ایجاد یک رکورد باورنکردنی دیگر باشیم.

منبع: hotcars

227322

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.