ورزشی

با مصرف بهینه برق تابستانی بدون خاموشی خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایران تودی از شهرستان لامرد فارس؛ مجتبی شیری با اشاره به برق به عنوان زیر ساخت مشاغل و نبض زندگی بیان کرد: ۵۸ هزار اشتراک برق خانگی، تجاری، عمومی، کشاورزی و صنعتی در شهرستان لامرد وجود دارد که عمده آن را مشترکین بخش خانگی تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت مصرف، درست مصرف کردن است افزود: دولت شهید آیت‌الله رییسی امسال نیز (همانند سال گذشته) سیاست عدم خاموشی را دنبال میکند اما منوط بر اینکه شرایط آب و هوایی و اضطراری بار سراسری رخ ندهد.

مهندس شیری با تأکید بر سیاست «عدم خاموشی برق مشترکین خانگی» گفت: در راستای جلوگیری از خاموشی مشترکین خانگی، مصارف کشاورزی در دو نوبت، مشترکین صنعتی یک روز در هفته (از ساعت ۱۱ الی ۱۵) و ادارات پر مصرف نیز بصورت هوشمند خاموشی خواهند داشت.

رئیس اداره برق شهرستان لامرد اضافه کرد: برای مشترکین خانگی نیز دو ساعت «۱۱ الی ۱۸» و «۲۰ الی ۲۳» به عنوان ساعات اوج بار تعریف شده است که از شهروندان عزیز لامردی خواهشمندیم مصارف غیرضرور خود را به ساعت های دیگر موکول کنند تا به پایداری انرژی برق  کمک کنیم.

وی واگذاری انشعابات برق، ارائه پاسخ به موقع به خدمات پس از فروش، تعمیرات، توسعه زیرساخت ها، تشویق مردم به مدیریت مصرف، فرهنگ سازی مصرف بهینه، تأمین روشنایی معابر، اصلاح و توسعه آن بصورت مشارکتی با شهرداری ها، کنترل رشد بار به وسیله ارزیابی مصارف مختلف از جمله ادارات و صنعت، راهبری شبکه و پیک مصرف و… از مهمترین وظایف ذاتی صنعت توزیع برق خواند.

مهندس شیری در ادامه اذعان کرد: در سال گذشته ۱۷ ترانس افت فشار و ۴۸ ترانس افزایش قدرت در راستای توسعه زیر ساخت ها و افزایش ایستایی و مقاومت خطوط، وارد مدار شده است؛ همچنین ۱۳۰۰ کنتور جدید نیز به مجتمع ها، ادارات، صنعت و مشترکین خانگی به منظور مدیریت بار هوشمندسازی شده است.

رئیس اداره برق شهرستان لامرد با نیم نگاهی به خاموشی چند روز اخیر در این شهر به علت تعمیرات کلید خانه ایستگاه جهاد و توسعه پدافند غیرعامل تصریح کرد: در سال گذشته شهرستان لامرد رکورد ۱۹۷ مگاواتی مصرف برق را داشته است که پیش بینی میشود این رکورد در سال جدید به ۲۱۱ مگاوات برسد.