علمی و پزشکی

بالا بودن شاخص‌های پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایرانیان

دکتر نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران. مرکز دندانپزشکی تابش ، فرمانده ستاد کل سرمایه تاک دکتر هال ، فرمانده نیروی هوایی امیر سرتیپ نصیرزاده ، معاون هماهنگ کننده امیر دکتر دکتر حبیب الله با مشارکت سیاری. و رئیس ستاد و گروهی از افسران نظامی و کشوری افتتاح شد.

به گزارش ایران تودی ، فرمانده ستاد عملیات کنترل بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، دکتر هال ، ستاد عملیات مدیریت بیماری دکتر کرونا در تهران. سالن علیرضا امسال دهه کرامت را به اهل بیت تبریک گفت. بایت سلام ، با این دهه مبارک ، تقارن این مراسم موفقیت آمیز بوده است.

رویکرد نیروهای مسلح در مورد سلامتی ستودنی است

وی در مورد حمایت از اتحاد ایالات متحده صحبت كرد اما حفظ برخی استقلالها را برای كشورهای در حال توسعه مهم دانست و گفت: یكی از دلایل این امر سطح بالای خدمت سربازی در كشورهای پیشرفته و استاندارد جدید زندگی است. در مناطق بهداشتی و درمانی که سطح و ارزش بالای بخش را نشان می دهد.

دکتر. وی افزود: امروز باعث افتخار است که نیروهای مسلح ما ، همراه با همه برنامه های نظامی و رزمی و آموزش های بهداشتی ، خوش درخشند و سابقه ای افتخارآمیز از نیروهای مسلح ، به ویژه ارتش ما داشته باشند. و نیروی هوایی پر است از حضور شما در سلامتی “

به گفته وی ، این افتخار در حوزه دفاع مقدس به اوج خود رسیده و شاهد حضور ارزشمند ، همگام سازی و تعامل سازنده نیروهای مسلح در منطقه کرونا و برتری آن در پشتیبانی لجستیکی ، علمی و خدماتی بوده ایم.

دکتر. زالی گفت: “امروز افتخاری برای مقامات عالی رتبه نیروهای مسلح کشور است که نگاه سلامت محور داشته باشند.” سالهاست که ما بدنبال نهادینه شدن این الگو در سیستم بهداشت و درمان هستیم و همه مقامات عالی رتبه کشور می توانند نگاه عمیق و متفاوتی به سلامت به عنوان مهمترین و مهمترین فصل های اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: امروز به عنوان یکی از متخصصان برجسته در حوزه سلامت ، از توجه خوب نیروهای مسلح به حوزه سلامت افتخار می کنم و معتقدم این امر در رفتار و رفتار اجتماعی شما منعکس می شود.

نیاز بسیار کمی به توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور / سرانه ویزیت دندانپزشکی وجود دارد

دکتر زالی با اشاره به هزینه های بیش از حد خدمات دندانپزشکی گفت: یکی از مثالهای استراتژیک و مهم در بحث توسعه خدمات دندان پزشکی در کشور امروز حضور عزیزان است. خدمات دندانپزشکی در این کشور نسبتاً گران است ، بخشی از آن به دلیل گرانی تجهیزات و مواد است.

به گفته وی ، هیچ سرویس بهداشتی به اندازه خدمات دندانپزشکی نمی تواند به مواد ، مواد و تجهیزات وابسته باشد و متأسفانه در پایان سال 1999 ، قیمت کالاهای اساسی مصرفی در خدمات دندانپزشکی متداول چندین برابر شد.

دکتر. هال خاطرنشان کرد: از نظر آماری ، شاخص پرداخت از جیب خدمات دندانپزشکی در کشور ما به طور کلی بالا است و سهم قابل توجهی دارد. به همین دلیل ، توسعه هر سرویس دندانپزشکی ، به ویژه در حد استاندارد ، ستودنی است.

وی گفت: متأسفانه به دلیل کمبود بیمه خدمات دندانپزشکی در سال های اخیر ، افراد برای دریافت این خدمات دیر مراجعه می کنند و تعداد افرادی که به سرانه دندانپزشکی مراجعه می کنند بسیار کم است و از استانداردهای جهانی فراتر است. .

نگهداری دندان در دهان ؛ مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان

وی تاکید کرد: امروز استراتژی نگه داشتن دندان در دهان مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان است و همه دندانپزشکان موظف به اجرای این استراتژی در همه جوامع هستند اما به دلیل ویزیت های دیرهنگام و هزینه های زیاد در کشور ما ، این خدمات ، متأسفانه ، محل خدمات ترمیم دندان چندین برابر بالاتر است.

نرخ بالای پوسیدگی دندان و بی دندان بودن در ایرانیان

وی با اشاره به میزان بالای پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایرانیان گفت: متأسفانه هر جوان ایرانی از سن 12 سالگی دارای 2-5 دندان پوسیده است و در 45 تا 35 سالگی این رقم 12-13 دندان خراب است “و بیش از 50٪ بزرگسالان ایرانی. بدون دندان.

دکتر. زالی افزود: ایران از شاخص پوسیدگی دندان عبور کرده و شاخص های بیماری لثه مربوط به کیفیت سلامت دهان و دندان در ایران مطلوب نیست و همه اینها نشان می دهد که ما نیاز به توسعه و گسترش خدمات دندانپزشکی عمومی داریم.

وی با اشاره به هویت هر منطقه از شهرداری تهران گفت: منطقه 13 تهران با شعار پیشگامان انقلاب اسلامی مزین شده و از بافت متفاوت و اعتبار قابل توجهی برخوردار است. علاوه بر این ، ما یک میلیون نفر جمعیت در تهران شناور داریم که طبق ساختار تجاری ، تجاری و نظامی منطقه 13 ، جمعیتی در حدود 20 هزار نفر در منطقه شناور است. بنابراین ایجاد یک مرکز متخصص در این زمینه امر بسیار خوبی است.

دکتر. زالی از تلاش و همکاری ارزشمند ارتش ، نیروی هوایی و نیروهای مسلح در دوران کرونا تقدیر کرد و گفت: “به طور متوسط ​​حدود 60٪ خدمات ارائه شده به بیماران کرونا در بیمارستان های دانشگاهی در تهران و 40٪ مابقی سازمان های دیگر هستند. و دانشگاه ها سازمان های خارج از کشور را فراهم می کنند.

وی افزود: شاید مروارید خدمت رسانی به بیماران کرونا ویروس در شرق تهران بیمارستان بعثت بود که از همان روزهای اول با شجاعت در مبارزه با تاج گذاری به جمع مدافعان بهداشت پیوست و افتخار ارائه خدمات را داشت.

تأکید بر آگاهی عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان

دکتر. در ادامه این سالن با فراخوانی بخشی از این کلینیک تخصصی دندانپزشکی به آموزش عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان اختصاص یافت که می تواند الگویی ممتاز و ابتکاری در این زمینه باشد.

وی همچنین به کاربرد گروه اجتماعی قندها و لیپیدها در منطقه 13 به عنوان یک پروژه کوهورت بزرگ در کشور اشاره کرد و گفت که این پروژه می تواند برای اطمینان بیشتر از ارتباط بین مرکز دندانپزشکی ارائه شود. مطلوب ترین خدمات در زمینه بهداشت دهان و دندان نیز باید در قالب این طرح انجام شود.

فرمانده ستاد مبارزه با پایتخت در پایان سخنان خود از کلیه افرادی که در افتتاح این مرکز تخصصی خدمات ارزنده و با کیفیت دندانپزشکی به ساکنان منطقه ارائه می دهند تقدیر و تشکر کرد.

دکتر. تابش یکی از پزشکان سخت کوش و جسور نیروی هوایی است

در ابتدای این مراسم ، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سرتیپ دکتر عزیز نصیرزاده با تبریک دهه کرامت ، توضیحاتی در مورد شکل گیری ، ساخت و راه اندازی این مرکز ارائه داد.

به گفته وی ، این مرکز تخصصی دندانپزشکی 7 هزار و 600 مترمربع مساحت ساخته و با وام 160 میلیارد ریال در مدت 16 ماه ساخته شده و مجهز شده و در چهار طبقه 4700 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

سرلشکر امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه بیمارستان مرکزی بعثت کرونا در ناحیه شرقی تهران واقع شده است ، گزارشی آماری از تعداد بیماران در بیمارستان ، تعداد بیماران و بستری شدن و واکسیناسیون آنها ارائه داد.

دکتر ناصر تابشین ضمن یادآوری یاد و خاطره شهدای محافظت کننده از سلامت نیروهای مسلح و اداره کل ارتش ، مزین به این مرکز تخصصی ، معروف ترین فضایل و ویژگی های شخصیتی و دکتر تابش یکی از مشهورترین بهداشت و درمان در جهان است و در طول تاریخ باعث افتخار بوده است.

امیر نصیری زاده زندگینامه کوتاهی از دکتر تابش ارائه داد و برخی موفقیت ها و افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس بدست آورده است را برجسته کرد: دو عملیات همزمان روی دو تخت همزمان ، عملیات حین بمب گذاری و موارد دیگر.

وی هنر جراح را اوج بمبی خوشه ای توصیف کرد که به ران بسیجی نفوذ کرده و احتمالاً هر لحظه منفجر می شود. تابش که جسورانه توسط یک پرستار و یک متخصص اتاق عمل تحت عمل جراحی قرار گرفت ، باعث انفجار بمب با وجود خطر شد. به گفته امیر نصیری ، این عمل جراحی در جهان بی سابقه است و تاکنون فقط یک عمل در جهان انجام شده و بمبی در اتاق عمل منفجر شده است.

دکتر تابشی وی را به عنوان یکی از شجاع ترین فرزندان این کشور و یکی از پزشکان وفادار سخت کوش ، شجاع و شناخته شده نیروی هوایی توصیف کرد که الگویی ارزشمند برای نسل های آینده و پزشکان مرزی است. در صبح.

سرتیپ امیر نصیرزاده خاطرنشان كرد: این مركز دندانپزشكی پر زرق و برق به نام این پزشك نامگذاری شده است و وی یك قهرمان بود تا نام وی تا سایر قهرمانان دوام داشته باشد و امیدوارم پزشكان و متخصصان جوان ما به عنوان قهرمان راه خود را ادامه دهند. ، بسیاری از پزشکی ما شاهد شهامت و فداکاری کارمند و ارائه دهنده خدمات بهداشتی بوده ایم و امیدواریم که این بستگان در همه زمینه ها موفق باشند.

ارتش کاملاً در خدمت بخش بهداشت کشور است

رئیس ستاد ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) و سرلشکر دکتر حبیب الله سیاری نیز با تمجید از دکتر زالی و همه طرفداران بهداشت گفت: “ارتش در گوشه گوشه به طور کامل در خدمت بهداشت و درمان است.” ، ما همه چیز را مطابق با اخلاص قرار می دهیم و به مردم خدمت می کنیم.

وی با نشان دادن اقدامات و فعالیت های نیروی هوایی در طول انقلاب و دفاع مقدس ، افتخار و موفقیت آنها ، خاطرنشان كرد: تلاش های نجیب زادگان نیروی هوایی در دوران تحریم مشكلی نداشت و عملیات های موفقیت آمیز و پیچیده ای انجام شد. وی درباره خاطرات آن دوره صحبت کرد.

امیر سیاری با بیان اینکه نیروی هوایی با افتخار از دوران دفاع مقدس ظهور کرده و توانمندی های خود را به اثبات رسانده است ، افزود: پس از دفاع مقدس ، نیروی هوایی به توانایی های داخلی ، علم و دانش و تعامل با مراکز علمی کشور متکی است. برای پیشرفت و تجهیزات تکمیل شده و امروز در شرایط بالایی قرار دارد.

وی با افتخار اعلام کرد: امروز توان رزمی نیروی هوایی کشور یکی از موثرترین عوامل بازدارنده در برابر همه تهدیدات دشمن است. در طول تاریخ کشور از زمان انقلاب و دفاع مقدس ، نیروی هوایی همیشه سعی در خدمت به مردم داشته و در تمام بحران ها و حتی بلایای طبیعی با تمام توان ، نیروی انسانی و تجهیزات خود به کمک مردم شتافت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی هوایی یک نیروی الهی است ، اظهار داشت: این امر ناشی از خدمت به خدا ، خدمت به نظام و دفاع از وجود اسلام ، دفاع از تمامیت ارضی و خدمت به مردم است.

به گفته امیر سیاری ، در جریان بحث مبارزه با کرونا ، نیروهای مسلح ، ارتش ، نیروی زمینی ، نیروهای دفاعی ، نیروی هوایی ، نیروی دریایی عملیات خود را در تهران و سایر شهرها آغاز کردند ، اردوگاه هایی ایجاد شد و از همه فرصت ها برای سازماندهی و هدف تجدید بهینه خدمات است.

امیر سیاری ضمن اعلام آمادگی برای خدمت به مردم در سراسر کشور ، به ویژه در زمینه واکسیناسیون ، گفت که ایجاد این کلینیک تخصصی یک فعالیت بسیار ارزشمند و مایه مباهات برای خدمت به ارتش است. مردم و سیستم بهداشتی

سردار سرتیپ امیر سیاری در پایان سخنان خود در مورد رشادت ها ، افتخارات و موفقیت های دکتر تابش در زمینه دفاع مقدس و شفابخشی صحبت کرد و یاد و خاطره همه شهدای مددکاران بهداشت و درمانگران را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در پایان این مراسم از دکتر زالی و سایر مقامات مفتخر به مشارکت در تأسیس این مرکز شدند و این کلینیک تخصصی دندانپزشکی رسما افتتاح شد. سپس دکتر سالن و سایر مسئولان از قسمتهای مختلف این مرکز تخصصی بازدید کردند.

انتهای پیام