اجتماعی

بازگشایی پارک ملی لار از ۲۰ خرداد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بازگشایی پارک ملی لار در سال جاری از ۲۰ خردادماه خواهد بود، گفت: با اقداماتی که در این پارک انجام شده زیرساخت‌های لازم برای تردد و گردشگری آسان برای همه شهروندان فراهم می‌شود.

به گزارش ایران تودی علیرضا مزینانی در بازدید از پاسگاه‌های محیط بانی و مامورسرای پارک ملی لار و دیدار با محیط بانان با اشاره به اینکه بازگشایی پارک ملی لار در سال جاری از تاریخ ۲۰ خردادماه خواهد بود، گفت: امسال با اقداماتی که در این پارک انجام شده زیر ساخت های لازم برای تردد و گردشگری آسان همه شهروندان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری در این منطقه نسبت به سال‌های‌ گذشته متفاوت است و تفرج به‌صورت روزانه و بدون اقامت شبانه خواهد بود، تصریح کرد: با نصب سیستم‌های پلاک‌خوان خودرویی در ورودی منطقه بر تردد شهروندان به داخل منطقه نظارت خواهد شد تا همه شهروندان  بتوانند از این طبیعت الهی نهایت بهره را ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و ملاحظات محیط زیستی توسط شهروندان در گردشگری در مناطق طبیعی اظهارکرد: با توجه به اینکه نیمی از مساحت استان تهران مناطق چهارگانه محیط زیست است، شهروندان ضمن ورود به منطقه از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن هنگام خروج از منطقه اطمینان حاصل کنند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مزینانی در پایان با تاکید بر اینکه حفاظت از دریاچه سد لار به عنوان یکی از تامین‌کننده؟‌های اصلی آب شرب تهران ضروری است، تصریح کرد: شهروندان هنگام استفاده از زیبایی‌های طبیعت و گردشگری زباله‌ها و پسماندهای خود را در طبیعت رها نکنند و نسبت به خارج کردن آن‌ها از منطقه همواره کوشا باشند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.