ورزشی

ایران به محدودیت‌های برجامی برگردد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایران تودی، تروئیکای اروپایی در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت خارجه انگلیس منتشر شد فهرستی از اقدامات جبرانی ایران در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام را مورد اشاره قرار داده و این ادعای نخ‌نما را مطرح کردند که ما به طور مداوم برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک تلاش کرده‌ایم.

سه کشور اروپایی بدون اشاره به فقدان اراده سیاسی کاخ سفید در مذاکرات رفع تحریم‌ها و از سرگیری اجرای برجام، ادعا کردند: ایران در سال ۲۰۲۲ دو بار از دست‌یابی به توافقی که این کشور را به پایبندی به برجام باز می‌گرداند، خودداری کرد و در عوض، مسیر تشدید و گسترش برنامه اتمی خود را در یک سطح هشدار دهنده، انتخاب کرد.

انگلیس، فرانسه و آلمان که در تداوم سیاست فشار حداکثری، قطعنامه جدیدی را علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه کرده‌اند، در این بیانیه خواستار توقف فوری پیشرفت‌های اتمی ایران و پرهیز از تهدید ادعایی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای شدند.

این سه کشور که همسو با ایالات متحده به تعهدات خود در توافق سال ۹۴ عمل نکردند، پایبندی کامل ایران به محدودیت اتمی در این توافق، از سرگیری تعهدات داوطلبانه ایران در برجام، اجرا و تصویب پروتکل الحاقی و احیای مجوز بازرسان آژانس که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است را خواستار شدند.

اعضای اروپایی توافق برجام ادعا کردند که این گام‌ها به بازسازی «اعتماد ضروری بین ایران و جامعه بین‌المللی» کمک می‌کند. آنها با تکرار این ادعای نخ‌نما که پیشرفت‌های اتمی ایران «به طور قابل‌توجهی به امنیت بین‌المللی آسیب می‌زند و نظام منع اشاعه تسلیحات اتمی را تضعیف می‌کند»، مدعی شدند: ما در کنار شرکای بین المللی خود در مورد بهترین راه حل برای رفع تردیدهای فزاینده در مورد ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی‌ها ادامه خواهیم داد. ما به راه حل دیپلماتیک متعهد هستیم و آماده استفاده از تمام اهرم‌های دیپلماتیک موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.

انتهای پیام/

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.