علمی و پزشکی

اهالی رسانه در سخت‌ترین روزها کنار بیماران و کادر درمان بودند

معاون وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: با ارائه اطلاعات جامع و كامل ، رسانه ها توانسته اند تعداد حوادث و مرگ ها را به میزان قابل توجهی كاهش داده و سپس فرهنگ افكار عمومی را در جامعه ایجاد كنند.

نقش روزنامه نگاران و اصحاب رسانه تأثیرگذار در انتشار و کاهش اثرات ویروس کرونا در کشور در نشست عمومی سالانه مطبوعات و خانه رسانه ها صبح چهارشنبه ، 4 مارس مورد بحث قرار گرفت. اطلاعات برای جلوگیری از سفرهای استانی و جاده ای سفرها ، افزایش استفاده از ماسک از 30 به 84٪ ، تشویق ماندن در خانه به مناسبت عید نوروز و غیره طی سال گذشته ، این فعالیت از جمله فعالیت های مختلف رسانه ها مانند مطبوعات ، رادیو ، شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران منفرد بوده است.

وی با گرامیداشت یاد روزنامه نگارانی که به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند ، گفت: کرونا از دو لایه تشکیل شده است. متخصصان بهداشت در درمان بدن و ارائه اطلاعات برای جلوگیری از هم افزایی رسانه ها و ایجاد اقناع جمعی برای رفع نیازها و اقدامات تاج نقش داشته اند. از اولین روز تاج گذاری تا امروز ، نمایندگان رسانه ها در سخت ترین روزها در کنار بیماران ، کادر پزشکی و شهروندان بوده اند و شجاعت و همه چیز آنها مثل همیشه نمونه بوده است.

خدادی خانه مطبوعات را فرصتی عالی برای گردهم آوردن اصحاب رسانه خواند و گفت: قدرت رسانه هم افزایی است و خانه های مطبوعات می توانند این فرصت را فراهم كنند.

وی با بیان اعتقاد خود به این سه الگوی رفتاری برای خانواده مطبوعات ، گفت: “مهارت ، محتوا و مخاطب مثلثی است که باعث زنده شدن رسانه ها می شود و بی توجهی به این سه کلمه زمینه ای برای حذف رسانه ها می شود.” اگر مطبوعات می خواهند در ترویج و بقای رسانه نقش داشته باشند ، باید این سه نکته را دنبال کنند. متأسفانه ، بیشتر تلاش ها و مراجع ما حول این مثلث نیست. انرژی اصلی گاهی صرف توزیع رایانه و صدور مجوز می شود و گاهی اوقات رسانه ها می خواهند تبلیغات بیشتری را بدست آورند.

معاون وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه وقت و مراقبت از مطبوعات باید صرف مخاطب ، مهارت و محتوا شود ، گفت: “گاهی اوقات صداهایی می شنوم که اعضای مطبوعات ادبیات بسیار عجیبی دارند زیرا آنها بیلبورد را مقصر می دانند و یکدیگر را سرزنش می کنند. . . اختلاف نظرها درباره مسئله خانه مطبوعات در یک شهر و سالی یک بار هضم نیست. اهالی رسانه نخبه ترین کشور و تحصیلکرده ترین و سخت کوشترین افراد این جامعه هستند و باید بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند.

وی با تأکید بر اینکه رقابت در رسانه ها باید مبتنی بر دوستی باشد ، گفت: اولین اولویت مطبوعات باید یافتن راهی برای بقا و افزایش قدرت رسانه باشد. امروزه تعداد رسانه ها دیگر نشانه قدرت نیست.

سخنگوی ارتقا strengthening و تقویت رفتارهای اخلاقی در جامعه را از اصلی ترین وظایف رسانه ها عنوان کرد و تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات نیز باید در گفتار و رفتار خود یک اخلاق و اخلاق داشته باشند. .

خدادی افزود: همه رسانه ها موظف به بیمه كردن كاركنان خود هستند هرچند رسانه های اصلی ما این كار را انجام داده اند و 5 هزار نفر توسط خبرنگاران بیمه می شوند اما می بینیم كه برخی از روزنامه نگاران هر روز به بیمه مراجعه می كنند. س forال برای ما این است که ما در کل کشور چند روزنامه نگار مستقل داریم. این آمارها نشان می دهد که تخلفی در این روند وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ از همکاری خود با انجمن اهدای اعضای اعضای مجلس خبر داد و گفت: خبرنگاران افتخاری برای اعطای اعضا خواهیم داشت. پیشنهاد من این است که خبرنگاران در این پروژه شرکت کنند. زیرا زندگی به مردم روحیه خوبی می بخشد. همچنین در نظر گرفته شده است که برای هر شخصی که عضوی در روز جنگل اهدا می کند یک درخت کاشته شود.

وی تقویت رسانه ها از نظر محتوا و ظرفیت را از سیاست های اصلی خود عنوان کرد و افزود: “ما معتقدیم شبکه های اجتماعی رقیبی برای رسانه های فعال و رسمی کشور نیستند ؛ یا بهتر است بگوییم آنها شریک هستند. خوشحالیم که اضافه می کنیم میلیاردها شریک و شریک. “

انتهای پیام