انرژی خورشید روی سقف کارخانه‌ها

انرژی خورشید روی سقف کارخانه‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت از اجرای پروژه پنل‌های خورشیدی روی سقف کارخانه‌های شهرک صنعتی غیر دولتی صفادشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت در نشست معرفی پروژه احداث نیروگاه خورشیدی سقفی در شهرک صنعتی صفادشت که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه پنل‌های خورشیدی روی سقف کارخانه‌های شهرک صنعتی غیر دولتی صفادشت با هدف کاهش ناترازی و افزایش بهره‌وری انرژی تجدیدناپذیر در این منطقه صنعتی انجام می‌شود. 

وی افزود: این نشست با هدف برون رفت از مشکلات ناشی از ناترازی انرژی، بررسی راهکار‌های نوآورانه، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه با تاکید بر اهمیت این موضوع در رشد و توسعه پایدار برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت عنوان کرد: برگزاری چنین جلساتی، گامی مهم در راستای تقویت همکاری‌های بین‌المللی و افزایش توانمندی‌های تحقیق و توسعه در کشور به شمار می‌آید.

انرژی خورشید روی سقف کارخانه‌ها

مصطفی رهگذر، مدیر عامل شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت نیز با اشاره به اهمیت و نقش این شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی صفادشت یکی از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی استان تهران است که با بیش از ۴۵۰ واحد تولیدی فعال، نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش آنا، این نشست با حضور بیش از ۴۰ مدیرعامل از شرکت‌های مختلف با هدف برون رفت از مشکلات ناشی از ناترازی انرژی، بررسی راهکار‌های نوآورانه، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه به منظور بحث و تبادل نظر درباره پروژه احداث نیروگاه خورشیدی، طرح‌های تحقیق و توسعه (R&D) و قانون اعتبار مالیاتی برگزار شد.