بین الملل

امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند راه‌حل‌های فوری است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ایران تودی، «فریدون سینیرلی اوغلو» هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان که به تهران سفر کرده، روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتصاب فریدون سینیرلی اوغلو در این سمت، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه‌ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان را اعلام کرد.

وی در ادامه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه افزود: افغانستان نیازمند راه‌حل‌های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد، تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد با توجه به  تجربه مفید و پشتوانه حرفه‌ای ارزیابی دقیق‌تری از واقعیت‌های افغانستان داشته و این ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

سینرلی اوغلو نیز در این دیدار از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ابراز خرسندی کرده و با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل متحد در حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تأکید کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.