افزایش صندوق‌های اخذ رأی

افزایش صندوق‌های اخذ رأی
جمال ارف ، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات ، در یک نشست مشترک با رسانه ها به میزبانی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات زیر نظر وزارت کشور گفت که رسانه ها نقش مهمی در ایجاد شور و شوق انتخابات ایفا کردند. وی گفت: “رسانه ها به عنوان عنصری از آگاهی عمومی ، نقش تعیین کننده ای در فضای سیاسی کشور دارند.” “

وی گفت: در این فرصت باقی مانده ، مانند دوره های گذشته ، انتظار می رود رسانه ها در مشارکت حزب در عرصه انتخابات کشور هرچه بیشتر به حضور فعالتر و قویتر و اشتراک و نقش خود کمک کنند. انتخابات 28 ژوئن.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه مطابق تقویم انتخابات ، زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری از 12 تا 25 این ماه است ، گفت: مشخصات هر کاندیدای ریاست جمهوری را تا 30 اردیبهشت مشخص کنید. .

در همین رابطه ، ارف گفت که دوره 5 روزه برای تمدید آزمون صلاحیت داوطلبان نیز به منظور بررسی و بررسی اعتراضات در تقویم انتخابات است.

طبق تقویم انتخابات ، هیأت امنا باید نتایج نهایی تأیید صلاحیت ها را در تاریخ 26 ژوئن به وزارت کشور اعلام کند و افزود: “داوطلبان از 7 ژوئن 20 روز برای رقابت های نهایی رقابت های انتخاباتی دارند. نظرات خود را با عمومی.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی در این دور از انتخابات عمدتا در فضای مجازی است ، گفت: وضعیت کرونا در کشور برگزاری تجمع ها و تجمعات انتخاباتی را غیرممکن کرده است و بنابراین نامزدها در رسانه ها فرصت دارند. “

ارف گفت: با برنامه ریزی انجام شده در وزارت امور داخله ، کلیه اصول بهداشتی و پروتکل های مورد نیاز برای روز رأی گیری بررسی شده است و ما در تلاش هستیم تا ضمن حفظ سلامت مردم ، انتخابات را نیز برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجربه انتخابات مجلس شورای اسلامی در مارس 1998 و دور دوم در سپتامبر 1999 صحبت كرد. “ما سعی خواهیم کرد از تجربه برگزاری انتخابات در این دوره ها به ویژه در دوره دوم استفاده کنیم. گرد “

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به افزایش تعداد صندوق های رای در این دور از انتخابات اظهار داشت: ما تخمین می زنیم که در 19 ژوئن برای افزایش تعداد صندوق های رای حدود 7 تا 8 هزار صندوق افزایش یابد.

ارف با بیان اینکه وزارت کشور حفاظت از جان مردم و سلامت مسئولان انتخابات را در اولویت اصلی خود قرار داده است ، گفت: “اطمینان از سلامتی مردم و افسران اجرایی یک ضرورت است.”

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی یکی از راه حل هایی است که می تواند به حفظ سلامت شهروندان و کاهش تاخیر در مراکز رای دهی کمک کند ، گفت: “در این دور از انتخابات در بیش از 30 شهر و مرکز استان ها ، انتخابات مجلس همه الکترونیکی است. تهران ، رویکرد وزارت کشور انتخابات الکترونیکی است. “کارکنان هنوز توافق نکرده اند.

موضوع فعالیت جدی تر احزاب ، رسانه ها و گروه های مرجع یکی دیگر از موضوعات مورد بحث معاون وزیر کشور بود: “در این راستا ، انتخابات بهار احزاب و رسانه ها است و شرایط فعلی این است که رسانه ها حضور جدی تر و مسئولانه تر در سیاست. “شما یک کشور دارید.

ارف گفت: “یکی از مهمترین رسالت های رسانه ها ایجاد امید و برجسته سازی نقاط قوت کشور و تولید اخبار هوشمند و حرفه ای در این زمینه است. بسته ها از طرف رسانه ها احساس می شود.”

وی افزود: رسانه ها باید اهمیت صندوق های رای را به عنوان منبع قابل اعتمادی برای توسعه سیاسی کشور در قالب های مختلف خبری ارتقا دهند و مردم کشور عزیزمان باید تصوری از آنچه می خواهند و انتظار دارند داشته باشند. با شرکت در صندوق های رای. “

وی گفت: “ما باید تلاش کنیم تا با ایجاد اعتماد و امید ، صندوق های رأی قوی و م effectiveثر باشند و این بستگی دارد. این یک تجارت حرفه ای و مداوم رسانه ای است.”

ارف با اشاره به موضوع مهم ثبات و وحدت در کشور در روز بعد از انتخابات ، اظهار داشت: انتخابات نباید زمینه ای برای تفرقه و اختلاف در فضای سیاسی کشور باشد.

وی اظهار داشت: انتخابات باید بستری برای بازتولید قدرت در کشور ، انرژی و انگیزه جدید برای ادامه حرکت جمهوری اسلامی ایران باشد و امیدواریم در تاریخ 28 ام این مهم با شور و شوق محقق شود مشارکت مردم. ژوئن. “

لازم به ذکر است که در این جلسه مدیران و اعضای ارشد تعدادی از خبرگزاری ها ، روزنامه ها و سایت های خبری و همچنین مدیران اداره مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی حضور داشتند. کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور.