ورزشی

افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت کلید جهش تولید است

سید علی اصغر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری ایران تودی در خصوص شعار سال و نقش بخش خصوصی در اجرایی شدن آن اظهار داشت: چندین سال است که شعار سال اقتصادی انتخاب می‌شود و در سال‌های اخیر همواره بر روی تولید تاکید شده که این نشان از اهمیت این مقوله برای شخص اول نظام و کشور دارد.

وی ادامه داد: مجموعه‌های مانند مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص و دستگاه‌های مطالعاتی و علمی کشور طی یکسال شرایط کشور را بررسی می‌کنند و در نهایت به رهبر انقلاب پیشنهاد می‌دهند که شعار سال را بر چه مبنایی انتخاب کنند.

 در این نهاد‌های مشورتی جایگاه نمایندگان بخش خصوصی مانند، خانه صمت، اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی خالی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

کلانتر ادامه داد: در چند سالی که تولید محور شعار سال بوده یک سری تعارضات در دستگا‌های مختلف دیده شد به طور مثال متولی تعاون کشور از منظر خود به شعار سال نگاه می‌کرد و می‌گفت منظور شعار سال گسترش تعاونی‌ها بوده، معادن میگفت باید این صنعت گسترش پیدا کند؛ نیاز است که در همان هفته‌های اول، شعار سال تبیین و تعریف شود تا همه دستگاه‌ها در یک راهبرد مشخص حرکت کنند.

این فعال حوزه کاشی و سرامیک افزود: رهبر انقلاب با درک شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های مالی و ارزی دولت و بانک‌ها نقش مردم را در جهش تولید پر رنگ کردند.

به دلیل تحریم‌ها ما چند سال از دنیا عقب ماندیم پس فقط می‌توانیم با یک جهش مردمی به دنبا برسیم؛ امسال تمام دستگاه‌های اجرایی و تمام قوا باید در جهت کمک به سرمایه‌های مردم حرکت کنند یکی از این کار‌ها بازنگری در قانون حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: دولت باید یک تغییر اساسی در رویکرد خود ایجاد کند و ان این است که دیگر دنبال حرکت‌های نمایشی و امار سازی نباشد و تمرکز خود را بر بالا بردن کیفیت قرار دهد تا کمیت ان موقع می‌توان انتظار جهش داشت

وی با اشاره به ناترازی انرژی گفت: در سه سال اخیر ما در بیشتر ماه‌های سال شاهد ناترازی انرژی بودیم و هر سال این وضعیت بدتر می‌شود به طوریکه امسال قطعی گاز به دو روز در هفته رسید، دولت به جای اینکه هر سال اعلام کند که درصد صدور جواز تاسیس افزایش داشته، به فکر تامین انرژِی باشد به جای اینکه ۱۰۰ کارخانه با ظرفیت ۵۰ درصد کار کنند ۵۰ کارخانه با تمام ظرفیت به صورت تمام وقت فعال باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر بهره وری است که متاسفانه در دستگاه‌های دولتی در حداقل قرار دارد دولت باید هر چه زودتر فکری به حال این موضوع کند عملا فرهنگ کاری در بخش دولتی از بین رفته امروز در ادارات و بخش‌های دولتی به صورت علنی زمان صبحانه، تایم چای و استراحت دارند و کار مردم را خیلی راحت به تاخیر می‌اندازند

وی در پایان تصریح کرد: اگر میخواهیم جهش تولید با سرمایه مردم رخ دهد و مردم سرمایه‌های خود را بیاورند باید کیفیت بهره وری و مشارکت بخش خصوصی مانند خانه صمت درتصمیم گیری‌های کلان و خرد به همراه عقلانیت در کشور حکمفرما شود ان زمانی می‌توانیم شاهد جهش تولید باشیم.

انتهای پیام/

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.