علمی و پزشکی

اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم های آمریکا و نقض قوانین بین المللی مشکلی در دسترسی به داروها و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

به گزارش ایران تودیدکتر. سیما سادات لاری گفت: “همانطور که می دانید با خروج دولت آمریکا از برجام و نقض یک جانبه و آشکار قوانین بین المللی ، دیوان بین المللی دادگستری از ادامه تحریم ها خودداری کرده و به طور موقت دستور موقت اعمال شدیدترین تحریم های تاریخ ما را نادیده گرفته است.” ما با فعالیتهای مهم تجاری مانند دسترسی ایران به کانالهای مالی جهانی ، خرید دارو و واردات تجهیزات پزشکی به کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی افزود: علی رغم مبارزه همه جانبه کشور با ویروس کووید 19 و مدیریت خوب بیماری ، جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش های جهادی و ازخودگذشتگی همکاران بهداشتی و درمانی و حمایت مردم ، در وضعیت دشواری قرار دارد. از نظر تاریخی ، ایالات متحده با نقض یک جانبه ، غیرقانونی و آشکار قوانین بین المللی روبرو بوده است. در عین حال ، کرونا دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید اجتماعی قرن مدرن در جهان است. “در چنین شرایطی ، اعمال هرگونه سیاست خصمانه علیه مردم ایران اقدامی غیرمسئولانه ، جنایتکارانه و ضد بشری است که حقوق ملت ایران را نقض می کند و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت جهانی خواهد داشت.”

لری تأکید کرد: نامه ارسال شده توسط وزیر بهداشت به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نشانه تلاش های موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان مقامات بین المللی برای لغو تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران است. دولت آمریكا و شركت های اجرای تحریم ها ، به ویژه تحریم های داروها و تجهیزات پزشکی ، مردم كشورمان را از دست آنها خارج كرده اند.

وی افزود: البته ملت شریف اسلامی ایران بار دیگر این روزهای حساس تاریخی را با احساس غرور و افتخار ، ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست های ظالمانه دولت آمریکا و اجرای توصیه های بهداشتی پشت سر می گذارند.

انتهای پیام