عمومی

اجاره نشین ها روستانشین شدند / افزایش اقبال به حاشیه شهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه سال: افزایش اجاره بها در استان به ویژه در شهر کرمان به یکی از جدی ترین مشکلات مردم تبدیل شده است.

اگرچه دولت روند ادامه ساخت خانه مسکونی آنلاین را ناکام دانسته است ، اما هنوز یک آجر واحد را بر روی یک طرح جایگزین قرار نداده است و انباشت تقاضای مسکن در هفت سال گذشته باعث افزایش فشار بر فقرا شده است.

از طرف دیگر ، دولت از زمان راه اندازی کورونا نتوانسته است به طور مؤثر بحران اجاره را برطرف کند و این باعث نارضایتی در بین مستاجران و صاحبخانه ها شده است.

اگرچه دولت ادامه ساخت خانه مسکن آنلاین را ناموفق می داند ، اما هنوز آجر واحدی را در بالای آن به عنوان یک برنامه جایگزین قرار نداده است.

عدم پرداخت موجر به موقع موجر باعث تحریک صاحبخانه شد و افزایش تعرفه مستاجرین را به چالش کشید. سیستم اجرایی فقط قوانینی مانند نظارت و در بهترین حالت عقب ماندگی را تصویب کرده است. از مرگ سهراب.

در همین رابطه ، خبرنگار آنلاین در کرمان برای آشنایی با مشکلات مردم به شرکت های املاک و مستغلات رفت.

دلیل افزایش اجاره بها افزایش تورم در اقتصاد کشور است

محمد کرمان یکی از کارآفرینان اظهار داشت: “فصل نقل و انتقالات گرم است اما قیمت ها در حال کاهش است. تنها دلیل این امر این است که مالکان خانه متاثر از اوضاع اقتصادی فعلی هستند و تورم و انتظارات تورمی هیچ ارتباطی با افزایش قیمت خانه ندارند.”

وی با اشاره به قبض وام وام و اجاره ، گفت: همه قیمت ها از 50 درصد به 60 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: مردم نمی توانند این اجاره ها را بپردازند و بیشتر آنها خانه های قدیمی ، اجاره اتاق ها را اجاره داده اند یا از شهر به حومه شهر منتقل شده اند.

مردم نمی توانند این اجاره ها را بپردازند و اغلب به خانه های اجاره ای قدیمی منتقل می شوند ، یا یک اتاق را اجاره می کنند یا از شهر به روستا نقل مکان می کنند.

علی ، یکی دیگر از بازرگانان کرمان ، گفت: “امسال جمعیت در حومه کرمان در حال رشد است زیرا مردی که قبلاً در این شهر زندگی می کرد اکنون مجبور است برای خانواده خود سقف اجاره کند تا سقف بالای سرش را در روستا یا شهر خود تأمین کند.” حومه شهر از جمله پادر ، سیدی یا روستاهای اطراف آن مانند زنگیآباد ، آبادیان آباد و شرف آباد نیاز به تغییر دارد.

وی اظهار داشت: برخی از افراد خانه هایی در روستاها و شهرهای اطراف کرمان از جمله باغین ، ماهان ، سرآسیاب ، هوتاک ، چترد و 2. را اجاره داده اند. جالب اینجاست که اجاره در این مناطق نیز بسیار بیشتر از سال گذشته است ، اما هنوز هم در دست مستاجران است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته امکان اجاره یک آپارتمان 15 ساله در یکی از محلات عادی شهر با 10 میلیون پس انداز و 800 رانت فراهم شد ، اما امسال امکان تهیه شهری یا واحد آزمایشی امسال وجود دارد. او انجام داد.

یک تاجر دیگر افزود: در مناطقی از شهر که قبلاً کمترین توجه را به خود جلب کرده بود ، اکنون تقاضای مسکن به دلیل قیمت پایین رو به کاهش است و اختلافات بین صاحبخانه و مستاجر در حال رشد است.

یک قطعه 75 متری در خارج از شهر 70 میلیون تعهد شده است

در مصاحبه با آنلاین ، یکی از مستاجرها گفت: “در یک ساختمان 40 متری در بلوار پردیس ، یکی از محله های پایین شهر ، 60 میلیون تومان وام مسکن وجود دارد. چگونه می توانم با سه فرزند در این شرایط زندگی کنم و حقوق ماهانه 3.2 میلیون تومان داشته باشم؟”

علیرضا اسلامی افزود: تصمیم گرفتم خانه ای را در سیدی ، در خارج از کرمان اجاره کنم ، با وام 20 میلیون تومانی و اجاره 500 تومان.

وی گفت: یک آپارتمان 75 متری در حاجی آباد در حومه کرمان 70 میلیون تومان تعهد می شود.

وی ادامه داد: من سال دیگر نمی توانم در حومه شهر زندگی کنم مگر اینکه دولت هوشمند اجاره را بالا ببرد.

زهرا ایرانپور یکی دیگر از ساکنان کرمان می گوید: به دلیل رانت زیاد در کرمان ، مجبور شدم 30 دقیقه از کرمان به زنگی آباد حرکت کنم.

به دلیل اجاره زیاد در کرمان ، مجبور شدم به روستای زنگی‌آباد که 30 دقیقه با کرمان فاصله دارد ، حرکت کنم.

وی گفت: “من قبلاً در خیابان هلال احمر در نزدیکی فرودگاه خارج از شهر زندگی می کردم. صاحبخانه درخواست 80 میلیون وام مسکن داد.”

وی اظهار داشت: اجاره خانه 60 متری با 20 میلیون پس انداز و یک میلیون رانت بار سنگینی را برای مستاجران در این محیط اقتصادی و تورم وارد کرده است.

دولت کنترل و سیاست مستقل برای فشار بر مسکن / مردم ندارد

یکی از مالکان خانه به آنلاین گفت: دولت بدون کنترل مصالح ساختمانی درگیر موضوع مسکن شده است ، دو هفته پیش بسته ای به ارزش 6 میلیون تومان اکنون 10 میلیون تومان در بازار خریداری و فروخته شده است. چگونه می توان چنین شرایطی را در شهرهایی با افزایش 15 درصدی قیمت اجاره داد؟

ابراهیم خلیلی گفت: دولت باید فشار اقتصادی را به یک کلاس وارد کند و شرایط را برای مستاجران ایجاد کند و به جای تبلیغات و درام تورم اجتماعی را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: “چگونه می توان املاکی را که حداقل 60 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است با افزایش فقط 10-15 درصدی و پرداخت سهام سنگین بانکی را اجاره کردم؟ دولت باید برای این کار برنامه ای هوشمندانه داشته باشد.” بودن.

دولت باید شرایطی را برای مستاجران ایجاد کند و تورم اجتماعی را کاهش دهد ، نه اینکه فشار اقتصادی را به یک طبقه یا طبقه دیگر وارد کند.

وی ادامه داد: “پارسال مستاجر من اجاره نامه را پرداخت نکرده است و طبق قوانین موجود ، من نمی توانم حکم اخراج را بگیرم. آیا این یک نقص در قانون نیست؟ در این شرایط چه کاری باید انجام دهم؟”

عدم برنامه ریزی دولت در بازار اجاره مسکن منجر به افزایش شدید قیمت ها شد که جایی برای کنترل بازار باقی نماند و به اختلاف بین مستاجران و مالکان منجر شد.

یک تاجر دیگر به آنلاین گفت: “دولت قوانین اجرای قانون را اعلام کرده است ، اما ضمانت اجرای آنها چیست؟ اگر صاحبخانه بخواهد ، نمی تواند خانه را اجاره کند یا قرارداد ببندد و ضمانت سنگینی از مستاجر دریافت کند.”

وی اضافه کرد: “تورم به صاحبان خانه نیز فشار می آورد. دولت به جای مدیریت موج تورم بر مردم فشار می آورد و از آنها می خواهد با تورم تنظیم شده در بدنه اقتصادی دولت و در کارخانجات بزرگ مواد غذایی و مصرفی ، درآمد کسب کنند.” خود را افزایش ندهید.

سیاست اجاره مسکن دولت در سالهای اخیر و از طرف دیگر تقابل زیادی در بازار ایجاد کرده است که این امر مستلزم محدودیت و همکاری و تحمل در بین مردم است.