عمومی

اتکا بودجه به نفت شر مطلق و تکیه بر باد است

به گزارش مجلس عوام ، آقای قالیباف در سخنرانی پیش از دستور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه باید برای حمایت از محروم ترین اقشار تنظیم شود ، افزود: ساختار بودجه دموکراسی ، اقتصاد ، عدالت ، دولت است. این وظایف بر دوش مردم برای کاهش ، کاهش وابستگی به نفت و توجه ویژه به طبقات پایین و متوسط ​​و انجام اصلاحاتی برای رفع تبعیض و از بین بردن مشکل معیشت است.

تلاش برای کاهش وابستگی لایحه بودجه به نفت و توجه ویژه به اقشار پایین

“در دراز مدت ، آنچه باید اتفاق بیفتد اصلاح بودجه به نفع مردم است. ما می توانیم اقتصاد خود را با کاهش بودجه عادلانه ، مردمی و وابستگی به نفت تقویت کنیم. ما بر روی لایحه پیشنهادی دولت کار خواهیم کرد.” برخی از محورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه را بر اساس این پیشنهاد فعلی پیاده سازی کنید و مقدمات اصلاحات نهایی امسال را آغاز کنید.

انتقال دارایی به مردم توسط مجلس در حال بررسی است

وی خاطرنشان کرد: در بسته اقتصادی محبوب ، مجلس قصد دارد به مشارکت مردم در اقتصاد و انتقال دارایی به افراد ملت توجه کند و امیدواریم این پیکان ها در لایحه پیشنهادی دولت لحاظ شود. همکاری دولت در برخی موضوعات اساسی ، اصلاح ساختار بودجه که رهبر معظم انقلاب درباره آن فکر می کنند ، خاطره ای ماندگار و خوب برای آینده به یادگار خواهد گذاشت.

آقای قالیباف گفت: آنچه از نظر درآمد واقعاً باید به آن برسیم این نیست كه به نفت اتكا كنیم ، این یكی از اصلی ترین موضوعاتی است كه رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بر آن تأكید كرده اند. روغن خوب و خوب است ، اما اعتماد به آن قطعاً شر است و اعتماد به باد.

تلاش برای کاهش فشار کسری بودجه به عنوان فلاکت اقتصادی

رئیس جمهور گفت: پارلمان و دولت كه می توانند با یكدیگر هماهنگ شوند و عملاً به نفت وابسته شوند ، خدمتی منحصر به فرد به نسل های آینده ارائه می دهند و نفت را به جای مصرف عمومی و بودجه به بخشهای توسعه انتقال می دهند. .

وی افزود: امیدوارم دولت در آینده نزدیک از اراده لازم و کافی برای پیشبرد این هدف مهم و تعیین کننده استفاده کند. در این لایحه سعی خواهیم کرد فشار کسری بودجه را کاهش دهیم ، زیرا این هدف از جمله فقر اقتصادی و ظهور نقدینگی و تورم با رفع موانع تولید و تجارت در کشور و دادن نقش بیشتر به مردم در اصلاح ساختار بودجه امکان پذیر خواهد بود. و این مسئله دور از ذهن نیست.

نظارت پارلمانی بر هزینه های بودجه و پایداری منابع

آقای قالیباف در ادامه گفت که بودجه به منظور حل مشکلات ساختاری مربوط به ساختار بودجه و مسائل مالیاتی ، متن مالی ، به ویژه از نظر هزینه ها ، توسط مجلس در نظر گرفته می شود و مجلس به واقعیت و ثبات منابع بودجه توجه خواهد کرد. این کار برای از بین بردن برخی آشفتگی های بودجه و کاهش نگرانی عمومی بود.

وی گفت: “افزایش نقش مردم در اقتصاد کشور منجر به تقویت کشور می شود. اگر هدف ما تقویت مردم نباشد ، ایران قدرتمندی نخواهیم داشت.”

بسته حمایتی مسکن در بودجه سال آینده دنبال می شود

وی افزود: پیش از این مجلس بررسی بودجه شرکت های دولتی ارسالی را آغاز کرد و این بودجه قسمت مهمی از این لایحه خواهد بود. گای قالیباف گفت: مجلس بسته حمایتی معیشت را در بودجه سال آینده دنبال می کند و تأخیر در حمایت از فقرا را گناهی نابخشودنی در تصمیمات اقتصادی می داند و امروز شرایط زندگی مردم به ویژه افراد فقیر تحت فشار زیادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط معیشتی مردم بویژه فقرا ، بودجه باید در قالب حمایت از محرومان باشد. بودجه ای نانوشته برای حمایت از محرومان ، نامه ای است که آرمانهای جمهوری اسلامی را تبعیض می کند.

اصلاح ساختار بودجه را برای منافع مردم انجام دهید

آقای قالیباف گفت: “منفجر کردن عدالت اجتماعی یک شعار و یک ادعای غیرواقعی است. تبعیض اژدهای هفت سر است که در بسیاری از مناطق نفوذ کرده است و ما باید آن را در تمام تصمیمات خود هدف قرار دهیم.” پارلمان مصمم است که تبعیض اقتصادی را کاهش دهد. به همین دلیل ، یکپارچه سازی و هماهنگی سیاست هایی که از موضوعات مهم پشتیبانی می کنند توسط پارلمان در حال بررسی است. در عین حال ، یارانه ها باید به گونه ای در نظر گرفته شوند که عزم راسخ بیشتری در اقتصاد مدیریتی و بهره وری را ترغیب کنند.

ما امیدواریم که اصلاح ساختار بودجه اجرا شود

وی افزود: آنچه انتظار داریم این است که در چهار ماه گذشته مواردی که به عنوان ساختار بودجه در جلسات عادی دولت و مجلس توافق شده و این لایحه مورد بررسی قرار گرفته است ، امیدواریم لایحه فعلی با همراهی دولت و سازمان برنامه همراه باشد. بودجه شرط اجرای هرچه بیشتر اصلاحات بودجه ، اجرای اصلاحات بودجه به نفع مردم ، عدالت ، رفع تبعیض و کاهش فشارهای معیشتی بر دوش مردم است.

وی گفت: “دولت جلسات برگزار شده در ماه های اخیر را بررسی و برای تأمین منافع مردم این موارد را در پیش نویس قانون در نظر گرفته است. مجلس اصرار بر اصلاح ساختار بودجه دارد و اجرای واقعی آن را ضروری می داند.” . سال 1400 اولین قدم ما در این مسیر خواهد بود.