عمومی

آن چه با مصرف روزانه ویتامین C رخ می‌دهد

ویتامین C توسط بدن تولید نمی شود ، اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منبع خوبی از ویتامین C مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی افراد نیز ترجیح می دهند این غذا را با مکمل مصرف کنند.

به گزارش ایران تودی ، عصر ایران وی گفت: ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می شود ، به طور طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد ، به برخی غذاها اضافه می شود و همچنین به عنوان مکمل غذایی در دسترس است. اما آیا می دانید با مصرف روزانه ویتامین C بدن انسان چه اتفاقی می افتد؟

مرکز پزشکی دکتر اینشتین در فیلادلفیا. به گفته دارن مارینیس ، ویتامین C برای هر نوع رژیم غذایی ضروری است و دانستن تأثیرات مصرف روزانه این ماده غذایی بر بدن بسیار مهم است. ویتامین C توسط بدن تولید نمی شود ، اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منبع خوبی از ویتامین C مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی افراد نیز ترجیح می دهند این غذا را با مکمل مصرف کنند.

در ادامه ما با آنچه در بدن به دلیل مصرف روزانه ویتامین C اتفاق می افتد بیشتر خواهیم آموخت.

ویتامین C می تواند به بهبود زخم کمک کند

ویتامین C یکی از اجزای اصلی بافت همبند است و در ترمیم زخم نقش دارد.

ویتامین C دارای قدرت آنتی اکسیدان است

به گفته دکتر مارینیس ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. این بدان معنی است که می تواند در جلوگیری از آسیب سلول موثر باشد. بنابراین ، ویتامین C می تواند به جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.

ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد

ویتامین C ماده اصلی تولید کلاژن است. به همین دلیل ، ویتامین C یکی از مواد اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است.

ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. مطالعات مختلف نشان داده است که دریافت ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه ، پستان ، روده بزرگ یا مقعد ، معده ، دهان ، حنجره یا مری همراه است.

ویتامین C می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین C می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه گسترده با بیش از 85000 زن نشان داد که مصرف هر دو ویتامین D و مکمل های غذایی خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. برخی مطالعات توانایی این ویتامین را در کاهش خطر سکته مغزی نشان داده اند.

ویتامین C می تواند به جلوگیری از کاهش بینایی کمک کند

انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده شواهدی را ارائه داده است که نشان می دهد ویتامین C می تواند به جلوگیری و حتی درمان دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مربوط به سن کمک کند ، یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی در سالمندان

ویتامین C می تواند از بیماری مداوم جلوگیری کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، کمبود حاد ویتامین C می تواند منجر به بیماری استخوان شود. این بیماری در کشورهای پیشرفته نادر است. علائم آکنه در طی یک ماه از کمبود ویتامین C رخ می دهد. علائم اولیه شامل خستگی ، بی حالی و التهاب لثه است. در صورت عدم درمان ، با بثورات ، افسردگی ، التهاب لثه و خونریزی و شل شدن و از دست دادن دندان ها تشدید می شود. در صورت عدم درمان ، بیماری می تواند کشنده باشد.

ویتامین C می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند

ویتامین C به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن انسان شناخته شده است. با این حال ، انستیتوی ملی بهداشت آمریکا به این نکته اشاره می کند که ویتامین C ممکن است به اندازه ای که مردم فکر می کنند در پیشگیری از سرماخوردگی موثر نباشد. با این حال ، این غذا به کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی کمک می کند. علاوه بر این ، دوزهای بالای ویتامین C می تواند شدت علائم مرتبط با اثر آنتی هیستامین را کاهش دهد.

ویتامین C می تواند باعث ناراحتی معده شود

ویتامین C کمتر سمی است و بنابراین از مصرف مقادیر زیاد عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند ، اما ممکن است در بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال ، حالت تهوع و گرفتگی شکم نقش داشته باشد.

ویتامین C می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود

برخی شواهد متناقض وجود دارد که نشان می دهد مقادیر بالای ویتامین C می تواند باعث دفع اگزالات و اسید اوریک در ادرار شده و منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.

ویتامین C می تواند از کمبود آهن جلوگیری کند

ویتامین C به بدن در جذب آهن کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که فقط 100 میلی گرم ویتامین C جذب آهن را 67 درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام