بین الملل

آمریکا کنترل منطقه پاسیفیک را به چین واگذار نمی‌کند/ تقسیم کار واشنگتن و لندن برای مهار اژدهای زرد

به گزارش گروه بین الملل آنا ، لوید آستین وزیر دفاع اخیراً اعلام کرد که کاخ سفید قصد دارد بدون عقب نشینی از حضور طولانی مدت خود در غرب آسیا و بدون بودجه بالقوه کمتری ، بیشتر روی چین و روسیه تمرکز کند.

رهبری بایدن مانند ترامپ ، چین را یک مسئله امنیتی طولانی مدت برای ایالات متحده می داند ، نه شبه نظامیان افراطی مانند القاعده و داعش ، اما برخلاف سلف خود ، ایالات متحده تعهد خود را به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارزیابی می کند ) این می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در پایگاه های نظامی ایالات متحده و حضور آنها در غرب آسیا ، اروپا و آسیا و اقیانوسیه شود.

سید جعفر گنادباشی ، تحلیلگر روابط بین الملل به خبرنگار گفت: “سیاست فعلی دولت جو بایدن همان سیاست استراتژیک باراک اوباما رئیس جمهور سابق است ، اما در دوران دونالد ترامپ اجرا نمی شود.” غرب آسیا و مقاومت را بخوانید. برخی از کارشناسان می گویند تعلیق این سیاست و مداخله آمریکا در منطقه غرب آسیا جدی نیست. اما اکنون مجدداً تأکید شده است که برنامه ایالات متحده برای استقرار نیرو در شرق آسیا از اهمیت برخوردار است.

شیرینی پزی

وی افزود: “دو نظریه در مورد سیاست خارجی ایالات متحده وجود دارد ؛ برخی معتقدند آمریکایی ها بر روی نیروهای نظامی و سیاست های شرق آسیا تمرکز خواهند کرد و منطقه غرب آسیا را به عنوان یک زیرمجموعه در برنامه نظامی می پذیرند. متحدان آنها ، مانند اندونزی ، و مناطق استراتژیک رو به روی اقیانوس آرام. آمریکایی ها نمی خواهند این منطقه به دست سیاست های جامع کنترل اقیانوس آرام به دست چینی ها سقوط کند.

ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس در حال توزیع نیروی انسانی در عراق هستند. آفریقا برای سرکوب جنبشهای آزادی خواهی آفریقا به عنوان تروریست در اختیار فرانسه قرار گرفت. غرب آسیا به انگلیس تحویل داده می شود و مسئله چین توسط آمریکایی ها دنبال می شود

وی گفت: غرب آسیا هنوز از نظر ذخایر نفتی مهم است ، زیرا 70 درصد از ذخایر سوخت فسیلی جهان در منطقه غرب آسیا است و اگر چینی ها آن را بدست آورند آمریکایی ها را از ابرقدرت دور می کنند. گاز در منطقه ما نیز بسیار مهم است و ایران ، قطر و حتی روسیه می توانند گاز خود را تهیه و بفروشند.

گنادباشی گفت: “نشانه هایی وجود دارد که هر دو فرض درست است.” نباید فراموش کرد که صهیونیستهای منطقه از ماندن نیروهای آمریکایی حمایت کردند و از آنها خواستند در منطقه بمانند.

شیرینی پزی

وی در مورد حمایت از اتحاد ایالات متحده صحبت کرد ، اما گفت که حفظ استقلال استقلال پاسخی نبود. با بازگشت به دلیل بازگشت انگلیس به بحرین 43 سال بعد ، نتیجه می گیریم که آمریکایی ها همیشه علاقه مند به ترک منطقه بوده اند و انگلیس نیز عملیات نظامی انجام داده است.

وی افزود: در منطقه غرب آسیا و عراق و در حضور نیروهای ناتو ، ما باید کارهایی را که به ذهنیت غربی می رود تقسیم کنیم. انگلیسی ها نسبت به منطقه غرب آسیا بسیار بدبین بودند ، زیرا هرگونه اقدام تخریبی به انگلیس نسبت داده می شد. اکنون این اتفاق برای آمریکایی ها می افتد و حضور در هر کشوری برای آنها بسیار گران است.

وی گفت: “حساسیت نسبت به انگلیس نسبت به ایالات متحده کمتر است.” اکنون خطر حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق و حتی عربستان سعودی بسیار زیاد است. بدون شک ، در پشت صحنه ، اخبار زیادی در مورد آمریکایی ها در مورد نیروها و پایگاه هایشان و پولی که آنها برای محافظت از این نیروها خرج می کنند ، وجود دارد ، تعداد زیادی از افرادی که علاقه ای به ماندن در منطقه ندارند و می خواهند آنجا را ترک کنند.

شیرینی پزی

گنادباشی گفت: “ویژگی حضور ناتو در منطقه این است که اگر در اثر حملات نظامی کشته شود ، به نام یک کشور نوشته نشده است ، بنابراین حساسیت کمتری نسبت به ناتو وجود دارد.” به همین دلیل ، تمایل آنها به شکل ناتو در عراق بر اساس تقابل میان آنها و ناتو است و به همین شکل در افغانستان انجام شده است.

وی افزود که ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس کار خود را در عراق به اشتراک گذاشتند. آفریقا ، تروریست ها ، القاعده و دیگران. به اصطلاح آفریقا برای سرکوب جنبشهای آزادیبخش به فرانسه داده شد. غرب آسیا به انگلیس تحویل داده می شود و مسئله چین توسط آمریکایی ها دنبال می شود ، زیرا چینی ها مهمترین نیرویی هستند که آمریکایی ها را در جهان به چالش می کشند.

انتهای پیام / 4033 / ثانیه