عمومی

آب گرم و 12 فواید سلامتی آن

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سالم نگه داشتن بدن انجام دهید. به خصوص آب گرم می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایران تودی عصر ایران تایمز گزارش داد: “نوشیدن آب می تواند به جایگزینی مایعات بدن کمک کند.” همچنین می تواند به بهبود هضم غذا ، تسکین احتقان و حتی استراحت کمک کند. بسیاری از افراد نوشیدن آب گرم را به عنوان یک درمان و انجام آن در صبح با معده خالی می دانند.

آب گرم مورد استفاده باید دمایی بین 120 تا 140 درجه فارنهایت (48.9 تا 60 درجه سانتیگراد) داشته باشد و دمای آب نباید آنقدر زیاد باشد که جوانه های طعم را روی زبان بسوزاند. دمای 160 درجه فارنهایت (71.1 درجه سانتیگراد) یا بیشتر آب می تواند باعث سوختگی قابل توجهی شود.

برای فواید بیشتر ، مقداری آب لیمو یا لیمو ترش خرد شده را به لیوان آب گرم خود اضافه کنید.

در هضم غذا کمک کنید

آب گرم می تواند دستگاه گوارش را تسکین و فعال کند. نوشیدن آب گرم می تواند خطر یبوست را کاهش دهد زیرا به هضم غذا سریعتر از آب گرم یا سرد کمک می کند. بنابراین ممکن است برخی افراد برای رفع ناراحتی معده چای بنوشند.

به سم زدایی بدن کمک می کند

آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم را از طریق عرق و ادرار ترشح کند. دمای بدن با آب گرم بالا می رود و باعث عرق شدن می شود. بنابراین ممکن است شما مجبور نباشید چک های معمولی را دنبال کنید.

گردش خون را بهبود می بخشد

نوشیدن آب و مرطوب نگه داشتن بدن می تواند به علائم آنفلوانزا کمک کند. اما آب گرم همچنین می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. آب گرم به عنوان یک رقیق کننده عروق خونی عمل می کند و این باعث افزایش جریان خون می شود. همچنین عضلات شما در نتیجه نوشیدن آب گرم شل می شوند و این به جریان خون بهتر کمک می کند. حتی یک حمام گرم و تسکین دهنده می تواند به گشاد شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک کند.

به تسکین درد کمک کنید

بعضی از خانم ها هنگام رفع درد قاعدگی از یک کمپرس گرم برای تسکین درد استفاده می کنند و آن را روی معده خود قرار می دهند. نوشیدن آب گرم در بدن نیز می تواند به تسکین گرفتگی ها کمک کند. مصرف آب گرم به افزایش جریان خون ، آرامش عضلات و تسکین درد کمک می کند.

به کاهش وزن کمک کنید

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما آیا می دانید نوشیدن آب گرم نیز می تواند مؤثر باشد؟ نوشیدن آب زیادی به دلیل احساس کامل بودن و جلوگیری از پرخوری می تواند به شما در از دست دادن پوند اضافی کمک کند. علاوه بر این ، آب گرم دمای بدن را بالا می برد ، که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

علائم زائد را تسکین دهید

اشالازی نوعی اختلال نادر است که عبور و مرور مواد غذایی و مایعات را از مری به معده دشوار می کند. افراد مبتلا به این شرایط ممکن است احساس کنند که غذا در مری آنها گیر کرده است یا ممکن است در بلع کامل به مشکل بخورد. نوشیدن آب گرم می تواند به تسکین برخی از علائم سیاتیک کمک کند و می تواند فشار روی اسفنکتر پایین مری را کاهش دهد ، بلع غذا و نوشیدنی های سرد را دشوار می کند.

یبوست را تسکین دهید

مصرف ناکافی آب می تواند منجر به یبوست شود. آب داغ به منقبض شدن روده کمک می کند ، که مانع از پایین رفتن غذاها در دستگاه گوارش می شود. در صورت کمبود بدن بدن ، یبوست می تواند حرکات روده را دردناک کند ، که می تواند منجر به بواسیر و نفخ شود. آب گرم به غذا کمک می کند تا سریعتر تجزیه شود و درد را تسکین دهد. همچنین ، آب گرم برای روده آرامش بیشتری دارد.

هیدراتاسیون پوست

مصرف ناکافی آب می تواند باعث خشکی ، استحکام و پوسته پوسته شدن پوست شود. خشکی پوست بیشتر در معرض چین و چروک است.

احتقان بینی را تسکین دهید

این که آیا احتقان بینی ناشی از حساسیت به سرما یا فصلی است ، آب گرم می تواند کمک کند. نوشیدن آب گرم می تواند به کاهش غلظت مخاط و حرکت سریعتر آن کمک کند و در نتیجه سرفه و ریزگرد در تسکین احتقان مؤثرتر خواهد بود. استنشاق بخار آب همچنین می تواند به شل شدن مخاط کمک کند.

استرس را کاهش دهید

استرس می تواند تأثیرات منفی بر سلامتی بدن انسان از جمله اختلالات خواب داشته باشد. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Psychopharmacology نشان داد که مایعات گرم مانند چای یا قهوه می توانند به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک کنند. براساس نتایج این مطالعه ، اگرچه ممکن است کافئین در این اثر نقشی داشته باشد ، اما گرمای موجود در نوشیدنی ها نیز در آرامش و بهبود خلق و خوی شرکت کنندگان مؤثر بوده است.

سوخت و ساز بدن را بهبود بخشید

یک مطالعه منتشر شده در مجله کلینیکی غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب در روز می تواند 30 درصد تا 40 دقیقه به سوخت و ساز بدن شما کمک کند. این شامل آب گرم است که دمای بدن را بالا می برد و منجر به سوخت و ساز سریع تر می شود. البته به یاد داشته باشید که تغییر در متابولیسم در نتیجه جذب آب گرم چندان عالی نخواهد بود و وزن ، سن و ژنتیک تأثیر بیشتری در متابولیسم خواهد داشت.

التهاب حنجره

آب گرم درمانی عالی و طبیعی برای سرماخوردگی است. “آب گرم به شل شدن مخاط غلیظ ترشح شده توسط مخاط و کمک به بیرون کشیدن آن از مجاری هوایی کمک می کند.”

انتهای پیام