۴۳ درصد از حملات جهانی باج‌افزاری در آمریکا رخ می‌دهد

حملات جهانی باج‌افزار در بالاترین حد خود قرار دارد که بیش از ۴۳ درصد از حوادث گزارش شده در ایالات متحده رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، آمار حملات جهانی باج‌افزاری همیشه بالا بوده و بیش از ۴۳ درصد حوادث گزارش شده در ایالات متحده رخ داده است.  

این مطالعه نشان می‌دهد که از ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، ایالات متحده فشار این حملات را تحمل می‌کند. بر اساس گزارش‌های بین‌المللی از هزار و ۹۰۰ حمله باج‌افزاری جمع‌آوری شده، بیش از ۴۳ درصد آن‌ها از ایالات متحده سرچشمه می‌گیرند که نسبت به یافته‌های سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است. آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز افزایش باج‌افزار‌ها را تجربه کردند، اما با نرخ پایین‌تری نسبت به ایالات متحده.

این گزارش جزئیات ۴۸ گروه باج‌افزاری جداگانه را شرح می‌دهد که در بازه زمانی مذکور به شرکت‌های آمریکایی، سازمان‌های دولتی و مصرف‌کنندگان حمله کرده‌اند. به‌عنوان مثال، سازمان بیمه گر دندان پزشکی در آمریکای شمالی (MCNA) در ماه مارس و سازمان آموزش و پرورش شهر نیویورک در ماه ژوئن دچار تخلف شدند.

با این حال براساس تحقیقات انجام شده تعداد واقعی حملات می‌تواند بسیار بیشتر از هزار و ۹۰۰ مورد هم باشد. تمام هدف یک حمله باج‌افزاری، باج‌گیری است، بنابراین برخی سازمان‌ها پرداخت باج را انجام می‌دهند و اوضاع را آرام نگه می‌دارند.

حمله باج افزاری چیست؟

این بدافزار مشخصا برای جلوگیری از دسترسی کاربران و سازمان‌ها به فایل‌های روی کامپیوتر طراحی شده است. این نرم‌افزار همه چیز را قفل می‌کند و زمانی که باج را پرداخت می‌کنید، یک کلید رمزگشایی برای دسترسی مجدد به فایل‌ها دریافت می‌کنید.

بزرگ‌ترین مجرم جهانی یک گروه باج‌افزاری به‌نام «کلوپ» (Clop) بودهع که از مدت‌ها پیش مظنون به ارتباط با روسیه است. این سازمان مجرمانه در سال گذشته تکامل یافته و روی آسیب پذیری‌های نرم‌افزاری روز صفر سرمایه گذاری کرده تا دامنه حملات خود را افزایش دهد. در ماه ژوئن، این گروه از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار انتقال فایل سازمانی برای نفوذ به سرور‌های صد‌ها شرکت از جمله بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی آمریکا استفاده کرد.

این انتقال به سوءاستفاده نرم‌افزاری روز صفر، به جای ایمیل‌ها و دانلود‌های حاوی ویروس، می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در بازی باشد و افزایش حوادث گزارش شده را توضیح دهد.

این در حالی است که در سال گذشته تعداد حملات به موسسات دولتی در فرانسه دو برابر شده است. بریتانیا ۲۰۰ حمله را از ۳۲ گروه جداگانه تجربه کرد. سال گذشته، این کشور در هر ماه یک حمله باج‌افزاری را گزارش کرد. در این سال اخیر، این میزان هشت نفر در ماه بود.