سوژه روز؛ آیا ایتالیایی‌ها روی نیمکت تیم ملی می‌نشینند؟

سوژه روز؛ آیا ایتالیایی‌ها روی نیمکت تیم ملی می‌نشینند؟

در حالی که رسانه‌های زیادی از گزینه‌های ایتالیایی برای تیم ملی رونمایی کردند به نظر می‌رسد حضور این نفرات روی نیمکت ایران رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایران تودی؛ اولین گزینه مطرح شده در این زمینه آندرا استراماچونی است. فردی که همین حالا با دریافت دستمزد مربوط به ۳ سال پیش خود می‌تواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به استقلال وارد کند. به همین دلیل بعید است او تصمیم به بازگشت به ایران (جایی که ممکن است دیگر آن پایگاه هواداری خوب را نداشته باشد) گرفته باشد.

دومین گزینه ایتالیایی مطرح شده در رسانه‌ها جنارو گتوزو است. فردی که رسانه ایران ورزشی از آن به عنوان گزینه نام برده. گتوز مربی گران‌قیمتی نیست و ۲ سال پیش در ناپولی (قبل از اسپالتی) نزدیک به ۱.۵ میلیون یورو دستمزد دریافت کرده است. گتوزو البته کارنامه چندان درخشانی هم ندارد و جز یک جام حذفی با ناپولی، موفقیتی در زمینه مربیگری کسب نکرده. آخرین تجربه او با والنسیا هم بسیار ناموفق بوده و گتوزو تنها ۳۱ درصد بازی‌هایش را با برد پش سر گذاشته. او البته حالا بیکار است و گزینه‌ای در دسترس برای تیم ملی.

گزینه سوم، گزینه‌ای تکراری است. مونتلا پیش از حضور ویلموتس هم گزینه‌ای جدی برای ایران بود اما به نظر می‌رسد بر سر مبلغ قرارداد با او توافق نشد. او هم سرمربی تیم آدنا دمیراسپور در ترکیه شد و با این تیم هم حالا قرارداد دارد. مونتلا به همراه میلان توانسته سوپرکاپ ایتالیا را ببرد. مونتلا در ترکیه خوب کار کرده و تیمش در منطقه کسب سهمیه اروپایی قرار گرفته اما نکته مهم همان قرارداد او است که در بهترین حالت در انتهای فصل به پایان می‌رسد و این مساله یعنی ایران تا خرداد سرمربی نخواهد داشت. مساله جلب رضایت مونتلا و آدنا دمیر هم با توجه به شرایط حساس این تیم بعید به نظر می‌رسد.

به این ترتیب بعید است گزینه‌های ایتالیایی روی نیمکت ایران بنشینند، مگر آن‌که مشکلات جدی‌شان چون مبلغ قرارداد و شرایط کاری‌شان رفع شود.

انتهای پیام//






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف