دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور سراسری امسال خوش درخشیدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد طیب صحرایی ظهر یکشنبه در همایش مدیران مدارس استان کرمانشاه که در سالن انتظار کرمانشاه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس بر مبنای و تکیه بر مبانی قرآن بوده اما معلمان با استفاده از شیوه‌های خلاقانه، ذوق و سلیقه بیشتری در آموزش این مبانی به کار گیرند.

وی افزود: آنچه که امروز در جامعه به آن نیازمندیم تربیت دانش آموزانی تراز انقلاب شخصیت‌های برجسته همچون آیت‌الله نجومی، شهید جعفری و شهید سلیمانی است و با وجود چنین افرادی زنان و مردان توانمند در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه همچنین به لزوم امید دهی به دانش آموزان به عنوان مهمترین عامل در تدریس، تصریح کرد: امید نخستین امری است که در تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌تواند انگیزه برای تلاش را ایجاد کند.

صحرایی خاطر نشان کرد: امید دهی مهمترین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بوده که آن را به لحاظ دینی و ملی موتور تحرک دانسته که بر همین اساس معلمان پس از تبیین و روشن سازی هدف از تحصیل باید روحیه امید را پیش از یاد گیری دروس ادبیات، شیمی، الفبا و… به دانش آموزان آموزش دهند.

وی بیان کرد: نمونه بارز امیدواری در دانش آموزان را در آزمون سراسری امسال مشاهده کردیم که رتبه برترهای زیادی امسال استان کرمانشاه توانستند امیدوارانه در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و نتیجه مطلوب خود را کسب کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت‌های بیشمار استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه با وجود برخی مشکلات اما دریایی از ظرفیت‌هاست که با شکوفایی همین ظرفیت‌ها امسال در عرصه کشاورزی و صنایع و صادرات توانست رتبه‌های قابل توجهی در کشور کسب کند و جزو برترین استان‌های کشور شود.

صحرایی عنوان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان کرمانشاه گردشگری است که امسال همزمان مصادف با اربعین موقعیت خوبی فراهم شد و کرمانشاه میزبان ۳.۵ میلیون زائر بود که از این تعداد نزدیک به یک میلیون نفر از مرز خسروی عبور داشتند.

وی افزود: مهمترین ظرفیت ما در استان کرمانشاه برای بکارگیری از سایر ظرفیت‌های الهی نیروی انسانی و نیروی خلاق بوده که با استفاده از آنها می‌توان مسیر رشد و توسعه استان را رقم زد.

استاندار کرمانشاه به تقویت فضای آموزشی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به برخی مشکلات در فضای آموزش و پرورش فضای تعلیم و تربیت در استان به حمایت‌های بیشتری نیاز داشته که همکاری همه جانبه را در این راستا نیازمند هستیم.

صحرایی با بیان اینکه دشمن در وقایع اخیر فضای آموزشی مدارس را نشان قرار گرفته و اما خباثت خود را ثابت کرده، افزود: اقدام خبیثانه دشمن در طول سال تحصیلی گذشته نشان داد که هدف اصلی آنها ضربه زدن به نظام آموزشی بود.

وی مطرح کرد: در خباثت و توطئه دشمن و پاکی ملت ایران همین بس که عرصه دشمنی را به مدارس و فضای آموزشی کشانده تا ملت ما را تحت فشار قرار داده و به اهداف خود برسد در حالی که با وجود این اتفاقات موفقیتی کسب نکردند و به وجهه و ارزش‌های این انقلاب صدمه‌ای وارد نکردند.