حوادث

۹۰ درصد مواد مخدر تریاک و شبه تریاک و ۴۷ درصد مرفین دنیا توسط ایران کشف می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در دیدار با سفیر ژاپن در تهران بر اهمیت افزایش سطح همکاری های دو جانبه در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایران تودی ، مجید کریمی در دیدار با ایکاوا کازو توشی سفیر ژاپن گفت: “ما امیدواریم که سطح همکاری های دو جانبه در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در منطقه و در سطح بین المللی بهبود یابد.”

وی با اشاره به بیش از 90 سال روابط دیپلماتیک دو کشور گفت: با توجه به روابط مطلوب دو کشور در زمینه های مختلف ، در تلاش هستیم تا همکاری های دوجانبه را در زمینه پلیس و کنترل مواد مخدر تقویت کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه تولید مواد مخدر در شرق ایران بسیار بالا بود ، گفت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بیش از 9000 تن مواد مخدر تولید می شود. کنار آمدن با این حجم زیاد تولید به همکاری بین المللی بستگی دارد و هیچ کشوری نمی تواند با این آفت مبارزه کند.

به گزارش وب سایت پلیس ، سردار کریمی با اعلام میزان کشف مواد مخدر توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران ، خاطرنشان کرد: در سال 2020 با تلاش صادقانه نیروهای مخالف موفق به کشف بیش از 1140 تن مواد مخدر شدند. اهداء 20 تن مت آمفتامین (بطری) تولید شده در افغانستان و تقدیم به بیش از 3800 شهید و 12000 جانباز ، نمایشی قوی از عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه کامل با آفت قاچاق مواد مخدر است.

وی گفت: بر اساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد ، 90 درصد تریاک و تریاک ، 47 درصد مورفین و 27 درصد هروئین توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می شود. جمهوری اسلامی ایران رهبر جهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به نقش همکاری های دو جانبه در مبارزه با تجارت و ترانزیت تریاک اشاره کرد و افزود: ایران آمادگی ارتقاء سطح تعامل بین پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی را دارد. برای تبادل اطلاعات در مورد عناصر کلیدی و شبکه های قاچاق مواد مخدر ، تسریع تبادل زندانیان مواد مخدر بین دو کشور ، تبادل تجربیات پلیس ، همکاری در تامین مرکز جستجوی سگ ، انتقال تجهیزات مدرن برای کشف مواد مخدر و شناسایی و غیره

سردار کریمی درباره اجلاس آسیا و اقیانوسیه در ژاپن گفت: اجلاس آسیا و اقیانوسیه که هر سال به میزبانی ژاپن در توکیو برگزار می شود ، فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن موفقیت ها و تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران است. مبارزه با مواد مخدر با سایر کشورها انجام شد و ما امیدواریم که با برداشته شدن محدودیت های کرونا ، این اجلاس بازسازی شود.

نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر

ایکاوا کازو توشی سفیر ژاپن در تهران نیز با ابراز خرسندی از این فرصت ، بر اهمیت افزایش همکاری های دو جانبه و برگزاری کنفرانس ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که جمهوری اسلامی ایران نقش متفاوتی در مبارزه با مواد مخدر در جهان ایفا کرده است و این موفقیت ها حاصل تلاش های بی پایان پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران است.

ایکاوا کازو توشی در خاتمه ضمن قدردانی از فرصت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ، گفت: ژاپن آمادگی کامل برای گسترش سطح همکاری های دوجانبه با پلیس در زمینه های مختلف اطلاعاتی را دارد. مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، در این دیدار سفیر ژاپن در تهران از نمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بازدید کرد.

انتهای پیام