حوادث

۷۵ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده هستند

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: طبق آمار ، 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که 75 درصد آنها منسوخ شده است.

به گزارش ایران تودی ، پوریا محمدیان دکتر گفت که صد و شصت و پنجمین جلسه این شورا امروز برگزار شد. جمالی نژاد – معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شورا – گفت که باید موارد بیشتری بررسی شود ، دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک باید به کار و یک کارگروه تخصصی توجه کند ، و همچنین طرح قدیر و دوره های مختلف تصمیم گرفتند تا یک برنامه عملیاتی برای جلسات بعدی شورای عالی. ایجاد ترافیک و در صورت تأیید ، به دستگاه های مختلف جهت کار اطلاع دهید.

وی افزود: جلسه امروز شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مشکلات ساماندهی وضعیت موتورسیکلت ها را در کشور مورد بررسی و بررسی قرار داد و علاوه بر اعضای کلیدی شورا ، نمایندگان رئیس پلیس راهور شهرداری تهران ، حمل و نقل مرکز تحقیقات ، اداره کل صنعت خودرو و جنبش وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان های غیر دولتی در زمینه حمل و نقل و همچنین اداره کل پیشگیری از جرم.

محمدی با اشاره به آماری از وضعیت موتورسیکلت ها در کشور گفت: طبق آمار در حال حاضر 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که 75 درصد آنها معادل 9 میلیون خودرو منسوخ است. علاوه بر این حدود 5 میلیون و 300 هزار نفر در کشور مجوز موتورسیکلت دارند. در تهران نیز دو و نیم میلیون موتورسیکلت داریم.

وی افزود: طبق آمار پلیس راهور در 11 ماهه سال 99 ، یک میلیون و 870 هزار جریمه جریمه برای موتورسواران و تخلفات آنها اعمال شده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی راهنمایی و رانندگی در شهرهای کشور در جلسه امروز با بیان اینکه طرحی تحت عنوان “طرح قدیر” توسط پلیس راهور پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت ، اظهار داشت: قدیر قصد دارد وضعیتی را تنظیم کند که ناجا ترافیک موتورسیکلت را در کشور جمع آوری کرده و این اولین جلسه ای بود که امروز برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه پروژه قدیر در سه دوره سه نوع فعالیت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دارد گفت: در قسمت اول این پروژه به فعالیت های آموزشی و فرهنگی در زمینه موتورسیکلت توجه بیشتری داشته باشید. علاوه بر ساختار ، شرکت های بیمه ، شهرداری ها ، دادگاه ها و سایر سازمان ها در زمینه آموزش و توجیه رانندگان موتور سیکلت هستند.

وی ادامه داد: در قسمت دوم پروژه قدیر که اقدامات میان مدت را پوشش می دهد ، در تلاش هستیم اسناد مالکیت موتورسیکلت ها را شناسایی و به روز کنیم ، برخی از اقدامات در نظر گرفته شده در قسمت دوم طرح قدیر برای افزایش مشارکت موتور سیکلت

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در مرحله دوم علاوه بر تعیین اصالت موتورسیکلت ، هویت رانندگان نیز تعیین و تأیید می شود که مسئول رفتار راهنمایی و رانندگی است. اجرا کردن. اجرا کردن

محمدیان قسمت سوم برنامه غدیر را اقدامات طولانی مدت خواند و گفت: اقدامات طولانی مدت برای تجهیز دوربین های راهنمایی و رانندگی برای نظارت و ردیابی تخلفات موتورسیکلت و همچنین تعیین مجازات های جایگزین از جمله محرومیت اجتماعی برای موتورسیكلت ها در حال بحث و بررسی است.

وی افزود: در همین راستا ، جلسه امروز شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به پروژه موتوری اجرا شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و از تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قدردانی و تصمیم به تقویت نقاط قوت آن گرفت در سایر استانها اعمال شود.

بر اساس بانک اطلاعات وزارت امور داخله ، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پایان تأکید کرد: این تصمیم با در نظر گرفتن تنوع موضوعات مربوط به موتورسیکلت و نیاز به ادامه تحقیق و بررسی. شورای هماهنگی ترافیک بالا کارگروهی را استخدام و به کار می گیرد که متخصص در این زمینه است و مسایلی مانند توسعه استفاده از موتورهای الکتریکی ، ایجاد قوانین و مقررات بیشتر در این زمینه را برای بهتر و سازمان یافته تر بررسی می کند. برنامه عملیاتی برای برنامه و دوره های مربوطه. باید در جلسات بعدی شورای عالی ترافیک ارائه شود و در صورت تصویب ، باید برای اجرا به دستگاه های مختلف اطلاع داده شود.

انتهای پیام