استان ها

۲۴۴ پروژه در دهه فجر در ارومیه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهدشد

غلامحسین عماری در جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد، افزود:طبق آخرین آمار در دهه فجر امسال ۲۳۷پروژه با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان در ارومیه افتتاح و ۷پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم طرح هوشمندسازی خرید آرد و پخت نان با عنوان “نانی نو” بزودی در ارومیه اجرایی می شود، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ۱۳۰۰نانوایی ارومیه مجهز به دستگاه و زیر ساخت های هوشمند سازی خرید نان شده‌اند و بعد از اجرای مرحله سوم ، محدودیت آرد نانوایی‌ها برداشته می شود و هر واحد نانوایی برحسب تقاضای نان ، آرد دریافت می کند.

عماری با اشاره به مصرف گاز در روزهای اخیر و افت گاز در برخی نقاط کشور ، اظهار کرد: خط قرمز دولت تامین گاز خانگی است و با مدیریتی که انجام شد و همراهی مردم هیچگونه قطعی گاز در سطح شهر ارومیه ثبت نشد.

فرماندار ارومیه با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی ، خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال تضعیف دستاوردها و فراموشی انقلاب اسلامی است و دهه فجر بهترین فرصت برای خنثی کردن این توطئه‌هاست بنابراین با فراهم کردن بستر مناسب و گرامیداشت دهه فجر به ویژه برپایی پرشکوه راهپیمایی ۲۲بهمن به تکلیف خود عمل کنیم.

عماری با اشاره به ترافیک شهر ارومیه یاد آور شد: ارومیه دومین شهر پر ماشین نسبت به جمعیت شهری بعد از تهران است که این معضل ترافیک شهر باید مدیریت و رفع شود.

وی اظهار کرد: از ۱۳ هزار شغلی که در ارومیه طی سال جاری باید ایجاد شود بیش از ۹هزار شغل مربوط به بخش اصناف بوده که غیر قابل تحقق است. باید سهم ارومیه در ایجاد شغل به صورت واقعی در نظر گرفته شود تا میزان تحقق شغل که اکنون ۶۳درصد است به بیش از این رقم برسد.

46