استان ها

۱۸۵ میلیارد ریال بسته معیشتی از محل وقف بین نیازمندان قزوین توزیع شد

به گزارش خبرگزاری کاسوین ایران تودی؛ جلسه ای با حضور طاهری فرماندار شهرستان ، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر امور خیرات و امور خیریه استان قزوین به همراه مسئولان شهری ، دهیاران و اعضای شورا در دولت تاکستان جهت ارائه و شفاف سازی مناطق اهدایی شهر برگزار شد. تاکستان.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل امور خیرات و امور خیریه استان قزوین ضمن تبریک دهمین سالگرد استان گفت: وقف خیریه فعلی است و جدا از فعالیت معتمدین بنیاد ، وقف تنها خیریه ای که با خدا باقی می ماند مستقیماً برای خدا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: از اوقافی که باعث بقای دانش اسلامی می شود ، گاهی اوقات به عنوان مشکلی در شرایط فعلی یاد می شود که ممکن است به دلیل عملکرد ضعیف نمایندگان ، اشغالگران و مقامات تحت تعقیب ما باشد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار داشت: وی ادامه داد: واقف در تلاش است گرهی از جامعه را بگشاید و نظرسنجی ها نشان می دهد 96٪ از صاحبان املاک و اراضی موقوفه ، وقتی از آنها در مورد مالکیت املاکشان سوال می شود ، ادعا می کنند که این املاک وقفی نیست و رایگان است و این آرزو وقف شده است.

image_2021_7_26-23_15_52_336_f27

وی اظهار داشت: موارد خوبی در بنیاد وجود دارد و از سال گذشته تاکنون بیش از 18 میلیارد و 500 میلیون بسته معیشتی با حفظ کرامت انسانی از محل کمک مالی بین مردم توزیع شده است.

مجیدی افزود: “ما متعهد می شویم كه كمكهای مالی را كه در درآمد حاصل از اهدای مالی هیچ جایگاهی ندارد ، در همان روستای محل دریافت آنها صرف كنیم.”

وی در مورد رعایت احکام شرعی و قانونی و محدودیت های آن قوانین گفت: همه ما وظیفه داریم قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم و مسائل را جدی بگیریم تا همه چیز ساماندهی شود.

محمدرضا رحمانی ، مسئول امور خیرات و امور خیریه شهرستان تاکستان در این جلسه اظهار داشت: شهرستان تاکستان 423 موقوفه دارد که 368 مورد آن انتفاعی و 55 فقره کمک مالی است. دستمزد در تکند ، چنگوره ، داگلان ، دولت آباد ، شیرازک ، قره داش ، قلات ، قمیک مورگسن مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: برخی از این موقوفات اشغال نشده و متولی دارند و برخی دیگر متولی تعیین شده توسط اداره کل بنیاد و امور خیریه دارند.

image_2021_7_26-23_15_51_968_nC6

رحمانی افزود: بر اساس نتایج بازدید از سایت و جلسات متعدد با دهیاران و اعضای شورای روستا ، موضوعات اصلی پیرامون موضوعات مختلفی از جمله مشکلات مربوط به سپرده گذاری کمک های خالی از سکنه ، عدم تفکیک در روستاهای با نرخ کمک مالی کمتر ، و مشکلات اساسی وجود دارد. “وقف روستا مهم است.

وی یادآور شد: درمورد موضوع متولیان ، با متولیان کمک های غیر اشغالی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مراحل تفکیک در روستاهایی اعلام شد که نسبت کمک ها ناچیز بود. در مورد امتناع از پذیرش کمک های مالی در هر روستا ، قضاوت و نظر مقامات قضایی. ما می دانیم که به آن عمل خواهیم کرد.