فرهنگ و هنر

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان کم است

به گزارش شفاف، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، بیانیه روز جهانی کودک خطاب به کودکان جهان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این جمله بر اهمیت دوران کودکی و توجه بزرگترها به این دوران تاکید دارد.

بچه های خوب و عزیز دنیا! سلام. روز خوب

از بچگی دوست داشتم دنیا را در کیفم بگذارم و با خودم ببرم. در کوه های دور می نشینم. شادترین رنگ هایم را جلوی چشمم خواهم گذاشت و دنیا را آنطور که می خواهم نقاشی خواهم کرد. یک روز فهمیدم که دنیا را نمی توان گرفت. روز بعد فهمیدم که دنیا در کوله پشتی نمی گنجد و بعد متوجه شدم که برخی از نقاط جهان آنقدر تاریک هستند که رنگ ها تغییر رنگ نمی دهند. آن زمان بود که تصمیم گرفتم با تغییر چیزهای کوچک شروع به تغییر دنیا کنم. از لبخند تا غنچه زیبا، آبیاری گل تشنه، جمع کردن زباله از ساحل یا خیابان، مهربانی با پرنده گرسنه، بوسیدن دستان مامان و بابا، آرایش با دوست، تشکر از معلم و معلمم، ساختن بادبادک. برای خوشبختی در آن زمان دنیای کوچک من روز به روز بزرگتر و زیباتر می شد.

امروزه هر کودکی باید با ایجاد تغییراتی در دنیای کوچک خود به تغییرات مثبت در جهان فکر کند.

فرزندان ایران زمین در این روز بزرگ و مقدس پرنده ای به نام شادی و امید را برای همه کودکان و نوجوانان جهان آرزو می کنند! پرنده ای طلایی و آواز خوان که در دل همه کودکان آشیانه خواهد ساخت و تا ابد میهمان دلهای پاکشان خواهد بود.

روز جهانی کودک و هفته ملی کودک فرصت های ارزشمندی برای جلب توجه بزرگسالان به اهمیت دوران کودکی، نیازها و آرزوهای کودکان و یادآوری این موضوع است که آنها وظیفه دارند به نیازهای کودکان برای آنها توجه ویژه ای داشته باشند. سلامتی و رشد ، شادی و پیشرفت و برنامه ریزی برای تحقق آنها

به ندرت می توان روزی را به نام یک کودک در تقویم های جهانی یافت. همه روزهای سال باید به نام کودکان و کودکان باشد.

از ساعت 16 الی 22 ویژه برنامه های هفته ملی کودک در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان