اقتصادی

یوسفی: باید جلوی راهزنی از مسافران اربعین ایستاد

یکی از اعضای کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ما نباید این باشد که صنعت هوانوردی یک صنعت لوکس متعلق به برخی افراد خصوصی است، بلکه برخی افراد برای امور پزشکی و اداری نیاز به سفر هوایی دارند.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایران تودی، بر جلوگیری از گران فروشی ایرلاین ها در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: متاسفانه صنعت هوانوردی کشور وضعیت خوبی ندارد. به دلیل اینکه دولت قبل از فرصتی که پس از لغو تحریم ها در سال 1393 به وجود آمد استفاده نکرد، به جای اقداماتی برای رفع مشکلات فنی شرکت های هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی، تعداد محدودی هواپیما خریداری شد و امروز اکثر آنها از رده خارج شده است. ..

پرداخت تمام هزینه های پرواز از جیب مسافر امکان پذیر نیست

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: باید در صنعت هواپیمایی کشور که امروز به صورت یک طرفه فعالیت می کند و پایه درآمدی آن بر مبنای مسافر است، بازنگری جدی صورت گیرد. معلوم است که در میان افزایش هزینه ها نمی توان تمام هزینه ها را از جیب مسافر پرداخت کرد. با توجه به دیپلماسی قوی دولت سیزدهم با کشورهای منطقه و اتفاقات منطقه، شرکت های هواپیمایی مجبورند از ظرفیت باربری برای تامین هزینه های خود استفاده کنند.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری باید برنامه ریزی مناسبی برای لغو مدیریت سنتی برخی شرکت های هواپیمایی انجام دهد. درست است که سازمان هواپیمایی مرجع حاکمیتی است و در نهایت خود شرکت های هواپیمایی تصمیم گیرنده در صنعت هوانوردی هستند اما نباید در این زمینه منفعل باشند. ما نباید فکر کنیم که صنعت هوانوردی یک صنعت لوکس متعلق به برخی افراد خاص است. برخی برای کارهای درمانی و اداری مجبورند با هواپیما سفر کنند، نباید از این قشر جامعه غافل شد.

رونق صنعت گردشگری با صنعت هوانوردی مرتبط است

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی تاکید کرد: از طرفی صنعت گردشگری و گردشگری ما هم در داخل و هم در خارج با صنعت هوانوردی مرتبط است. صنعت گردشگری به خودی خود صنعت مهمی از نظر اشتغال زایی محسوب می شود. با رونق صنعت گردشگری، مشاغل کوچک و ارزان ایجاد می شود. متاسفانه در روزهای سفر و زمانی که بعد از بیماری کرونا شاهد رونق سفر هستیم، در برخی مسیرها حتی دو هفته قبل هم نمی توان بلیط هواپیما پیدا کرد.

شما باید یک مسافر دزد را متوقف کنید

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخی شرکت ها و دلالان سودجو با اجاره بلیت و حتی نگرفتن سود نهایی از بسیاری از ایرلاین ها مشکل ایجاد کرده اند. متاسفانه سال گذشته در ایام اربعین تجربه موفقی در زمینه فروش بلیت هواپیما نداشتیم. امروزه خرید بلیط هواپیما در بسیاری از مسیرها برای مردم مشکل است. از همین الان باید برنامه ریزی کرد تا مثل پارسال با قیمت های ریپ آف بلیت اربعین مواجه نشویم. نباید اجازه داد برخی شرکت های سودجو از نیازهای مردم بهره برداری کنند. از نیاز مردم به کار، ویزیت پزشکی و ویزیت نباید سوء استفاده شود.

یوسفی در پایان تصریح کرد: شنیده ام که وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت چارتر ایام اربعین را ممنوع کرده اند. امید است این پیگرد قانونی باعث شود که دیگر از حقوق مردم توسط افراد سودجو در صنعت هوانوردی تضییع نشود.

انتهای پیام