استان ها

گسترش کرونای انگلیسی در سراسر خوزستان / افزایش مرگ و میر جوانان

ایران تودی / خوزستان رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه قبیله غالب در جامعه قبیله انگلیسی است ، اظهار داشت: علی رغم 40 روز از اوج گرفتن ، تعداد بیماران 6 تا 14 ساله در این قله بیش از دو برابر و 15 مورد 29 نفر توسط در سن 17 سالگی ، نسبت به پیک اول 17 درصد افزایش یافته بود.

دکتر فرهاد ابوالنجادیان شنبه شب در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آخرین بیماری و شیوع ویروس کراساوز در خوزستان ، اظهار داشت: در حال حاضر 11 شهر در خوزستان وجود دارد که از جمله آنها می توان به اهواز ، کارون ، دزفول ، شادگان ، آبادان اشاره کرد. ، آزوف ، هووی و رامهرمز قرمز هستند.

به گزارش ایران تودی ، وی افزود: تعداد شهرهای نارنجی خوزستان نیز به هشت شهر از جمله امیدیه ، شوش ، باغملک ، ایذه ، هفتکل ، اندیمشک ، حمیدیه و هندیجان افزایش یافته و سایر شهرها در وضعیت زردی قرار دارند.

در خوزستان ، آغاز روند گسترش. از اول فوریه

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به دلایل وضعیت کنونی زوزستان گفت: اولین قله بیماری در ماه مه رخ داد و تا تیر ادامه داشت. افزایشی وجود داشت که تا حدود دسامبر ادامه داشت ، اما شیب تندی وجود نداشت. در قله دوم ، با وجود رسیدن به 500 مرگ در روز در کشور ، سه تا چهار مورد در خوزستان وجود داشت.

ابوالنجادیان ادامه داد: تا پایان دسامبر وضعیت بیماری در خوزستان خوب بود ، اما از ابتدای بهمن ماه تعداد پذیرش در بیمارستان ها و مراکز 16 ساعته افزایش یافته بود و میزان پذیرش و شیوع بیماری بسیار زیاد بود. از 1 فوریه افزایش یافته است. “

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با 15000 سرباز گفت: در 10 روز اول فوریه ، نمودار بیماری اندکی در حال افزایش بود. ما با اجرای برنامه شهید سلیمانی و تشخیص بیماری سعی در کنترل موج جدید داشتیم ، اما از 7 فوریه ، میزان بیماری بسیار بالا بود که ما را نگران کرد.

مسافرت سوغاتی از هلند

ابوالنجادیان ادامه داد: وجود تاج انگلیس در کشور گزارش شد و در خوزستان پرونده یک بیمار با تاج انگلیس شناسایی و در کیان آباد (اهواز) پیگیری شد. هنگامی که هواپیما در تهران زندگی می کرد و 9 نفر در اهواز دستگیر شدند ، بیمار از هلند به کشور و استان خوزستان آمد.

وی گفت: ما همچنین برادر این بیمار را با تاج گذاری انگلیس که در خانه وی پذیرفته شد قرنطینه کردیم.

نه نمونه از 10 نمونه ارسال شده به انستیتو پاستور در خوزستان “انگلیسی” بود

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: با توجه به روند فزاینده بیماری و مشاهده میزان شیوع بیماری ، ما نگران شیوع بیماری کرون انگلیسی در خوزستان بودیم ، از این نظر ، نه مورد از 10 مورد نمونه های ارسالی مشکوک بود.

وی افزود: از 10 نمونه دو نمونه از آبادان بود که هر دو تاج انگلیس بودند.

سفر خانواده های انگلیسی به عراق و مهمانی آنها در شادگان

ابوالنجادیان اظهار داشت: “با اثبات آلودگی این افراد به تاج انگلیس ، ما این بیماران را ردیابی می كردیم.” با توجه به افزایش تعداد پرونده ها از شادگان ، تحقیقات لازم انجام شد و ما فهمیدیم که یک خانواده ساکن انگلیس به عراق سفر کرده اند ، همچنین از عراق به ایران آمده اند و در یک خانه خانوادگی در شادگان حضور داشتند. ولت

عفونت هتلی در اهوازی در پی اقامت مسافر عراقی

وی گفت: در تاریخ شانزدهم ژانویه ، یک مسافر عراقی با تاج انگلیس در هتلی در اهواز بود. پس از 74 نمونه از کارکنان هتل ، چهار نفر آلوده شدند و برخی از کارکنان خانواده های خود را آلوده کردند.

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: حدود 20 روز پیش شخصی به عراق سفر کرد و در آنجا آلوده شد و پس از بازگشت به ایران ، خواهر خود را به بیماری عروق کرونا آلوده و اکنون تمام خانواده وی تحت تأثیر قرار گرفته اند.

وی افزود: به همین دلیل وقتی شاهد ورود و گسترش تاج انگلیس به خوزستان بودیم و وزیر بهداشت و استاندار خوزستان را از این موضوع مطلع کردیم نگران شدیم زیرا سرعت و گسترش قبیله انگلیس بسیار بیشتر است. “

شناخت تاج انگلیس در شهرهای خوزستان

ابوالنژادیان گفت: روز شنبه نتایج نمونه های اهواز ، هویزه ، دزفول ، دشت آزادگان و چند نفر دیگر که دارای پیوند عروق کرونا به انستیتو پاستور بودند ، مشخص شد و این نمونه ها نیز انگلیسی هستند.

وی در مورد تست تاج انگلیسی از تاج قبلی گفت: آزمایش ژنتیک با آزمایش PCR متفاوت است. امروز ، ما 20 کیت دریافت کردیم تا نمونه های مشکوک تاج انگلیس را در صورت مشکوک بودن آزمایش کنیم و برای تأیید و تشخیص نهایی به انستیتو پاستور بفرستیم.

تاج انگلیس ، علت مرگ دو کودک خوزستانی

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه قبیله انگلیسی بسیار خطرناک است ، گفت: “دو کودکی که دیروز جان خود را از دست دادند ، به یک تاج انگلیسی آلوده شدند ، یکی از ایذه و دیگری از سوسنگرد.”

وی افزود: یکی از بیماران یک دختر سوسنگرد 9 ساله بود که هیچ بیماری زمینه ای نداشت و با ضعف و بی حالی به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان معتقد بودند که وی به مننژیت مبتلا است ، اما پس از سی تی اسکن از مغز ، متوجه شدند که بخشی از ماده خاکستری مغز خورده شده است و بیمار به دلیل مننژیت یا مننژیت به بیمارستان کودکان ابوذر اهواز اعزام شد.

ابوالنجادیان گفت: متخصصان ریه در بیمارستان ابوذر به ضعف ، بی حالی و تب این دختر مشکوک شده و با انجام سی تی اسکن متوجه شدند که کل ریه های وی تحت تأثیر قرار گرفته و کودک در بیمارستان ابوذر در کمتر از دو ساعت فوت کرده است.

او نتایج تست منفی را در آن سوی مرز خوزستان خریداری و می فروشد

وی گفت: “طبق مبادلات بین المللی ، هر كسی كه از كشور خارج شده باید در 72 ساعت گذشته تست PCR منفی داشته باشد ، اما گزارش ها در 10 روز گذشته به استان ارسال شده است.” ما فهمیدیم که برخی از اوراق آزمایشی در خارج از مرزها خریداری و فروخته می شود و یک و نیم میلیون برگه تست منفی بدون تست به این افراد تحویل داده می شود که در این صورت صداقت رعایت نشده و اعتماد از بین می رود. کردن

وی گفت: “بنابراین اکنون مرزها بسته شده و باید شرایط آزمایشات مرزی را تضمین کرد.”

ابوالنجادیان افزود: ما به بخش خصوصی گفته ایم آزمایشگاه را در آن طرف مرز فعال كنند كه آزمایشگاه ها تمایلی به انجام آن ندارند ، بنابراین باید یك آزمایشگاه در نقطه صفر مرزی راه اندازی شود. از طرف دیگر ، جایی برای قرنطینه در مرز وجود ندارد ، که یکی از نقاط آسیب است.

تعداد کشته شدگان کرونا در عراق ثبت نشده است

اهواز جندی شاپور ، رئیس دانشگاه پزشکی ، گفت: “هیچ سیستم ثبت نامی در عراق وجود ندارد و کمتر از 50٪ مرگ و میر در بیمارستان ها است ، بنابراین هیچ اسنادی در عراق وجود ندارد.”

وی افزود: عراق می گوید این كشور تاكنون 15000 كشته بر اثر تاجگذاری داشته است و اگر 50٪ این موارد در بیمارستان ها رخ دهد ، باید این تعداد در 4 ضرب شود و به 60،000 نفر برسد.

ابوالنژادیان گفت: عراق نمی داند درگیری انگلیس در کشورش رخ داده است زیرا سیستم ثبت ندارد.

وی گفت: “ما در تلاشیم آزمایش PCR را در مرز انجام دهیم.” در گذشته ، هدف از این پروتکل ، فرستادن فرد تعیین شده به منبع ، آزمایش مظنونان و به دست آوردن شماره تماس و کد گذرنامه آنها بود ، اما گاهی اوقات به موارد مثبت پاسخ داده نمی شد یا در شهر دیگری وجود داشت. اکنون مرزها بسته شده اند تا شرایط آزمایش PCR در مرزها انجام شود.

قبیله انگلیسی کشنده است

رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه قبیله غالب در جامعه قبیله انگلیسی است ، اظهار داشت: علی رغم 40 روز از اوج گرفتن ، تعداد بیماران 6 تا 14 ساله در این قله بیش از دو برابر و 15 مورد 29 نفر توسط در سن 17 سالگی ، نسبت به پیک اول 17 درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: در قله اول ، میزان مرگ و میر در افراد بین 30 تا 40 سال 5.7 درصد ، در قله دوم 7.2 درصد بود که در قله سوم به 7.4 درصد رسید. این در حالی است که این قله هنوز به اوج خود نرسیده است ، به این معنی که تعداد کشته شدگان این افراد افزایش یافته است.

ابوالنجادیان گفت: افراد 45-59 ساله بیشتری را در این پیک از دست دادیم.

وی افزود: در این اوج بیماری افراد بین 60 تا 74 سال آلوده می شوند اما میزان مرگ و میر آنها هنوز کمتر است. در پیک اول از این افراد بیشتر مراقبت می شد و کمتر از خانه آنها ترک می شد ، اما اکنون آنها ترجیح می دهند خانه خود را ترک کنند.

ادامه هید