حوادث

گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا/ بزرگترین حریقِ کالیفرنیا، خانه‌ها را سوزاند

آتش سوزی در فرانسه به مساحت 8 کیلومتر مربع گسترش یافت و در برخی موارد با قطع گسترده برق از جمله در همسایگان اسپانیا و پرتغال همراه بود.

به گزارش ایران تودی ، حدود 1000 آتش نشان در شهرهای ناربون و کارکاسون فرانسه برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها و بوته ها مستقر شده اند. در ایتالیا و اسپانیا ، بسیاری از آتش نشانان در تلاش هستند تا آتش را خاموش کنند.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت که از هواپیماهای اطفا حریق برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده در جنوب کشور استفاده می شود.

آتش سوزی در جنگل های غرب بارسلونا رخ داد

به گزارش دویچه وله ، آتش سوزی جنگل های شمال شرقی اسپانیا ، در حدود 100 کیلومتری بارسلونا ، نیز از کنترل خارج شده است.

به گفته کارگران جنگلداری کاتالان ، این آتش سوزی 1100 هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی را از بین برد و این خطر وجود دارد که باد شدت آتش سوزی را افزایش دهد.

سربازان ارتش برای جلوگیری از آتش سوزی با تیم های امداد و نجات محلی و نیروهای آتش نشانی جنگل کار می کنند.

علاوه بر این ، حدود 80 نفر از ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه های خود شدند.

شعله های آتش در ایتالیا

در ایتالیا ، آتش سوزی به غرب جزیره ساردنیا گسترش یافت و به گفته رسانه های محلی ، حدود 400 نفر از خانه های خود فرار کردند.

طبق برآوردهای اولیه ، آتش سوزی باعث سوخت هزاران هکتار در منطقه شد.

اتحادیه كشاورزی ایتالیا این آتش سوزی را برای كشاورزی فاجعه بار خواند و گفت آتش سوزی مراتع ، جنگلها و حیوانات را در پی دارد.

ایالات متحده ، کانادا و روسیه نیز طی روزهای اخیر شاهد آتش سوزی های گسترده بوده اند.

بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا باعث سوختن خانه ها شد

یورونیوز گزارش داد که بزرگترین آتش سوزی جنگل کالیفرنیا به سایر آتش سوزی های کوچک جنگل در منطقه پیوسته و خانه های مناطق دور افتاده را که تیم های امداد و نجات دسترسی محدود دارند ، به آتش کشیده است.

به گفته منابع خبری ، تعداد زیادی از آتش سوزی ها همچنان تهدید کننده کل غرب ایالات متحده است.

آتش سوزی گسترده دیکسی ، که از 14 ژوئیه آغاز شد ، چندین خانه و ساختمان را ویران کرد و یک آتش سوزی Fly که عصر شنبه منطقه کوچک هند فالز در شمال کالیفرنیا را گرفت ، به آن اضافه شد.

اگرچه میزان دقیق خسارت ناشی از آتش سوزی روز یکشنبه گزارش نشده است ، اما به گفته آتش نشانان آتش سوزی در حدود 772 کیلومتر مربع از درختان ، بوته ها و بوته ها در شهرهای Plomas و Booth را سوزانده است.

عکس توسط آسوشیتدپرس

ریک کارهارت سخنگوی جنگل و آتش نشانی کالیفرنیا گفت که آتش نشانان مجبور شدند ابزار دستی و عابران پیاده را به مناطق مستحکمی که وسایل نقلیه قادر به حرکت نیستند برسانند.

وی گفت: “در دره های بسیار شیب دار ، جایی که تقریباً پا گذاشتن برای مردم غیرممکن است ، آتش سوزی در حال سوختن است.” بنابراین ، به گفته این مقام ، تلاش برای جلوگیری از آتش سوزی در این مناطق زمان بر است.

کارارت گفت نیروها در تلاش برای مهار آتش روز شنبه عمداً مواد قابل اشتعال را برای آتش سوزی اصلی سوزاندند.

آتش سوزی همچنین دستور تخلیه چندین شهرک کوچک کوهستانی و یک منطقه تفریحی محبوب در امتداد ساحل غربی دریاچه المانور را صادر کرد. مقامات محلی گفتند که حدود 10 هزار خانه در معرض خطر هستند.

آتش نشانان گفتند که در کنترل بزرگترین آتش سوزی های این کشور در ایالت جنوبی اورگان پیشرفت حاصل شده است. در اثر آتش سوزی صاعقه 67 خانه سوخته و حداقل 2000 نفر تخلیه شده اند.

انتهای پیام