عمومی

گذرگاه‌های مرزی به عراق بسته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ،
مقامات استان های ایلام ، کرمانشاه و خوزستان از مردم خواستند از مرزهای غربی عبور نکنند تا به عراق بروند و به راهپیمایی اعراب بپیوندند.

گذرگاه مرزی مهران
فرماندار مهران در این باره گفت: گذرگاه مرزی مهران همچنان با تصمیم ستاد مرکزی اربعین بسته است و خروج زائران از این گذرگاه مرزی در عراق غیرممکن است.
مجید کاکی افزود که از تعداد کل زائرانی که قصد سفر از طریق این گذرگاه مرزی به عراق را داشتند ، 1065 نفر در مبادی ورودی شهر متقاعد شده و تصمیم به بازگشت به شهرک های خود گرفتند و 1041 نفر. به نقطه صفر مرزی بازگشت.
فرماندار مهران گفت: تاکنون 344 خودروی زائران در ورودی و خروجی مهلام و سایر مسیرهای استان ایلام به شهرهای مبدا بازگردانده شده است.

گذرگاه مرزی خسروی
اربعین سیدالحشد (ع) دستیار اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز از زائران درخواست کرد به گذرگاه مرزی خسروی نروند.
سرهنگ محمدرضا عمویی گفت: “بر اساس اعلام دولت عراق ، گذرگاه های مرزی ایران با این کشور بسته است و هیچ زائری نمی تواند از طریق این گذرگاه های مرزی برای مراسم اربعین از طریق زمینی وارد عراق شود.”
وی گفت: به کشور ما سهمیه محدودی برای مراسم اربعین حسینی اختصاص داده شده است و زائران باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند.
دستیار اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: اگر مردم به پاسگاه های مرزی مراجعه کنند ، بازگردانده می شوند.
کرونا اظهار امیدواری کرد که کرمانشاه سال آینده پس از تکمیل تحقیقات ، زائران اربعین را در گذرگاه مرزی خسروی ببیند.

گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه
دستیار اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان نیز گفت گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه بسته است و مردم نباید به این دو گذرگاه مراجعه کنند.
سرهنگ عبداللهی گفت: اخباری مبنی بر باز بودن گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه دروغ است و گذرگاه های عراق همچنان بسته است و مردم اجازه خروج از ایران به عراق را ندارند.
وی افزود: به دلیل محدودیت های کرونری و حفظ سلامت هموطنان عزیز ، گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه برای عزیمت عاشقان سیدالشهدا (ع) قبل از ایام اربعین بسته است. خدمات گذرنامه در این رابطه “
سرهنگ حکیم عبداللهی از مردم خواست تا شایعات بی اساس درباره باز شدن گذرگاه های مرزی زمینی را نادیده بگیرند و اخبار دقیق رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی کشور را دنبال کنند.
وی افزود: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین ، اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی فقط به صورت هوایی انجام می شود.
ولی الله حیاتی ، معاون امنیتی و انتظامی استان خوزستان می گوید: “هیچ هنگ یا ایستگاه خدماتی در جاده های منتهی به گذرگاه های مرزی وجود ندارد.”
ولی الله حیاتی افزود: مردم فقط می توانند به صورت هوایی به عراق بروند.
وی در مورد افزایش تعداد زائران ایرانی در این مراسم گفت: ما انتظار داریم تعداد زائران افزایش یابد اما در این صورت سفر به عراق هوایی خواهد بود.